نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱

یکی از انتقام جویان مهم در سری کتاب کمیک Avengers میزبان فینکس شد

از آنجایی که نیروی فینکس هنوز به‌صورت آزاد در سیاره زمین می‌چرخد، اخیرا یکی از اعضای نمادین انتقام جویان را به‌عنوان میزبان انتخاب و قدرتش را به او منتقل کرد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۲۰ سری کتاب کمیک Avengers را برای شما فاش کند.

.

.

.

نیروی فینکس سابقه طولانی‌ای در پیوند زدن خودش با میزبانان جهش یافته در سیاره زمین دارد تا پتانسیل آتشین خود را وارد این میزبانان بکند. او موجود قدرتمندی محسوب می‌شود که می‌تواند نابودی فاجعه‌بار یا تولد دوباره معجزه‌آسایی را به ارمغان بیاورد. این موجود کیهانی اغلب اوقات با اعضای تیم مردان ایکس ارتباط داشت. اما حالا مدتی است که نیروی فینکس نقش مهمی را در سری کتاب کمیک Avengers و جدیدترین ماجراجویی آن‌ها برعهده گرفته است؛ آن هم بعد از رویارویی اخیر اعضای این تیم ابرقهرمانی با خدای باستانی انتقام مصری یعنی همان کانشو. قدرتمندترین قهرمانان زمین در قسمت ۴۰ مجموعه خود، به‌دنبال نیروی ققنوس به سوج لند رفتند.

اما در همین حین یکی از خود آن‌ها تبدیل به میزبان جدید و البته غافلگیرکننده این موجود کیهانی شد؛ این عضو هم کسی نیست جز کاپیتان آمریکا. نیروی فینکس بعد از اینکه میزبان قبلی خود یعنی موون نایت را ترک کرد، همچنان به‌طور مرموزی روی زمین باقی ماند و در داخل یک آتشفشان در یک جزیره دور افتاده دوباره احیا شد. زمانی‌که اعضای تیم انتقام جویان به آن‌جا رفتند تا درباره این اتفاق تحقیق کنند، امیدوار بودند که این موجود نابودگر را مهار کنند. اما در همان نزدیکی‌ها توسط نیمور مورد حمله قرار گرفتند؛ کسی که تیم رقیب مخصوص خودش را به‌نام Defenders of the Deep هدایت می‌کرد که متشکل از قهرمانان آبزی بود.

تبدیل شدن کاپیتان آمریکا به فینکس و دریافت نیروی ققنوس

همین درگیری‌های به وجود آمده، نیروی فینکس را از خواب بیدار کرد و باعث شد که او به سمت سوج لند پرواز کند؛ جایی که با دکتر دووم برخورد کرد. دکتر دووم در این برخورد توانست یک بخشی از قدرت کیهانی فینکس را به سمت خودش جذب کند و بعد هم ظاهر آتشینی به‌دست آورد که با این قدرت هماهنگ بود. زمانی‌که دووم ناامیدانه به‌دنبال راهی بود تا کل قدرت فینکس را از آنِ خودش کند، این موجود کیهانی تصمیم گرفت به‌دنبال میزبانی بگردد که بتواند دکتر دووم با به چالش بکشد. از آنجایی که کاپیتان آمریکا نزدیک‌ترین انتقام‌جو به آن ماجرا بود، باقیمانده نیروی فینکس را به خود جذب کرد تا در مقابل دووم که قدرت زیادی کسب کرده بود، بایستد؛ در همین فرایند هم خودش دستخوش تغییرات زیادی قرار گرفت.

دووم که بدون وقفه در حال تلاش و مبارزه بود، متوجه شد که نیروی فینکس باعث می‌شود استیو راجرز زنده بماند و اصلا مهم نیست که در طی این مبارزه، چه آسیب‌هایی را به او وارد کند. دووم که متوجه شد این نبرد بر سر کنترل کامل آن موجود کیهانی هیچ سود و فایده‌ای ندارد، تصمیم گرفت که ادامه مبارزه را رها کند. این در حالی بود که خود استیو وارد یک قلمروی عجیب و غریب شد که در آن چندین انتقام‌جوی سابق و قدیمی به همراه دیگر قهرمانان و شروران مارول حضور داشتند؛ کسانی که ظاهرا به یک مسابقه دعوت شده بودند تا مشخص شود که چه کسی می‌تواند نیروی فینکس را در پایان در اختیار بگیرد. در گذشته، نیروی فینکس فقط با جهش یافته‌ها پیوند می‌خورد.

تبدیل شدن کاپیتان آمریکا به میزبان فینکس به همراه دکتر دووم

از جمله این جهش یافته‌ها می‌توان به جین گری اشاره کرد. در طی رویدادی که بین انتقام جویان و تیم مردان ایکس به وجود آمده بود، نیروی فینکس بین پنج میزبان تقسیم شد؛ کسانی که نام خود را Phoenix Five گذاشته بودند و سعی داشتند که جهان را به تصور مورد علاقه خودشان شکلی دوباره بدهند. در میان این پنج نفر، نیمور هم قرار داشت که خیلی زود یک رقابت را با بلک پنتر به وجود آورد. او بعد از اینکه در آن رویداد کراس اوری در سال ۲۰۱۲ ذره‌ای از این قدرت مطلق را چشیده بود، تلاش می‌کرد تا به آن سطح از قدرت دست پیدا کند. به همین ترتیب هم زمانی‌که نیروی فینکس دوباره به سیاره زمین بازگشت، باری دیگر آن خصومت قدیمی را با تیم انتقام جویان تشکیل داد.

درحالی‌که وضعیت فعلی قهرمانان هنوز هم یک رمز و راز کیهانی محسوب می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد که نیروی فینکس قدرتمندترین قهرمانان زمین و همچنین متحدان آن‌ها را در نظر دارد تا از بین آن‌ها یکی را به‌عنوان میزبان جدید خود انتخاب کند. در طی این مدت، تی چالا فرصت این را داشت که با این موجود آتشین پیوند بخورد و بخشی از این قدرت را بچشد. از طرف دیگر هم زمانی‌که شرکت مارول خلاصه داستانی از این مجموعه و تصاویری از آن را منتشر کرد، نشان داد که چندین عضو از گروه انتقام جویان قرار است در طی این مسابقه با نیروی ققنوس پیوند بخورند و بخشی از قدرت او را امتحان کنند.

در گذشته، زمانی‌که نیروی فینکس با شخصیت‌های قهرمانی مانند جین گری، سایکلاپس و نیمور پیوند خورد، آن‌ها را مجبور کرد تا کارهای شرورانه‌ای را انجام دهند؛ بنابراین میزبانان بعدی هم ممکن است به این وضعیت دچار شوند. از همین‌رو، آن‌ها باید قدرت قلبی زیادی مانند کاپیتان آمریکا داشته باشند تا بتوانند از رخ دادن چنین اتفاقات و همچنین تبدیل شدنشان به دارک فینکس جلوگیری کنند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده