نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

رویداد Death Metal یکی از شرورهای کلاسیک بتمن را حسابی تغییر داد

یکی از شرورهای کلاسیک شهر گاتهام، به‌صورت غیرمنتظره‌ای برای آخرین بار در رویداد Death Metal حضور پیدا کرد و در طی این فرایند دچار یک تغییر و تحول اساسی شد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان Apicius از کتاب کمیک Dark Nights Death Metal: The Final 52 War of the Multiverse را برای شما فاش کند.

.

.

.

پنگوئن هم به نوبه‌ی خود، درست همانند دیگر شخصیت‌ها در دنیای دی سی، در آخرین میدان نبرد حضور پیدا کرد تا درکنار دیگران، مقابل ارتشی از همتایان خود از مولتی ورس تاریک مبارزه کند. اما همین نبرد نهایی باعث شد تا جنبه جدید و کاملا غیرمنتظره‌ای از پنگوئن به آزوالد کاپلبات نمایش داده شود. پنگوئن آخرین اقدام خود را هم در رویداد Dark Nights: Death Metal انجام داد و در طی همین ایستادگی، به یک شکل جدید و البته ترسناک تبدیل شد؛ آن هم درحالی‌که با همتایان تاریک خود مبارزه می‌کرد. پنگوئن با وجود اینکه هیچ قدرتی نداشت، همچنان به‌عنوان یکی از دشمنان سرسخت بتمن به حساب می‌آید.

محبوبیت این شخصیت آنقدر زیاد بود که حتی در دوران مدرن هم حضور پیدا کرد و درکنار کاراکترهای جدید باقی ماند. پنگوئن در طی این سال‌ها تغییرات زیادی کرد و به یکی از قدرتمندترین و بی‌رحم‌ترین جنایتکاران بزرگ شهر گاتهام تبدیل شد. او بارها و بارها شهر را علیه خودش سوق داد و همیشه یک راهی را پیدا کرد دوباره به قدرت و برتری نسبت به دیگران برسد. حتی در پایان دنیا هم که در رویداد Dark Nights: Death Metal نشان داده می‌شد، دیدگاه مغرورانه‌اش نسبت به خود و توانایی‌هایش ادامه داشت. با وجود فسادی که به واسطه بتمنی که می‌خندد و ارتش‌های پرپتوآ در سرتاسر دنیا به وجود آمد، خیلی از شروران برجسته دنیای دی سی توانستند در داخل مرزهای شکننده و نابود شده‌ی تمیسکرا زنده بمانند.

شخصیت پنگوئن/آزوالد کابلپات در حال صحبت کردن

به همین ترتیب هم زمانی‌که سوپرمن در تلاش بود تا هر متحدی را که در اختیارش است جمع‌آوری کند و به میدان نبرد بیاورد، مجبور شد تمام شرورها را آزاد کند تا آن‌ها هم به نبرد نهایی بپیوندند. این جمع شروران، آزوالد کابلپات را هم شامل می‌شد؛ همان گانگستر بزرگ و حریص شهر گاتهام و دشمن دیرینه شخصیت بتمن. پنگوئن برای حضور در این نبرد، نفرت خود از قهرمانان دنیای دی سی را کنار گذاشت و در این میدان به آن‌ها پیوست تا با نسخه‌های کابوسی خودشان که از مولتی ورس تاریک آمده بودند، مبارزه کند و همان زندگی‌ای را که در گذشته داشت، دوباره به‌دست بیاورد. انجام این کار برای پنگوئن، روبه‌رو شدن با سه نسخه مختلف از خودش را به همراه داشت.

او در این نبرد با یک قاتل سریالی لاغر اندام، یک شکارچی بسیار وحشی و یک هیولای رادیو اکتیوی برخورد کرد. کابلپات که از دیدن نسخه‌های دیگر خود و اینکه چطور او میراثش را نابود کرده بودند، منزجر شده بود، خودش را به درون نبردی علیه آن‌ها انداخت. او در ابتدا خیلی خوب کارش را انجام می‌داد و حتی توانست با یک نیزه، همتای لاغر خود را کور کند. اما پنگوئن رادیو اکتیوی توانست کابلپات را بگیرد و کامل او را قورت دهد. خیلی زود مشخص شد تابشی که از این نسخه از پنگوئن حاصل شده بود، خیلی برای کابلپات زیاد است؛ به همین ترتیب هم بلافاصله باعث جهش یافتن او شد. اما کابلپات به‌راحتی تسلیم نشد و نمرد.

شخصیت پنگوئن/آزوالد کابلپات در حال تبدیل شدن به یک کلاغ غول پیکر

در عوض او تغییر شکل داد و رشد کرد و سرانجام تبدیل به یک پرنده شکاری غول پیکر و وحشی شد. بعد از تمام این اتفاقات، کابلپات تصمیم گرفت که به زندگی بازگردد و اگر قرار است بمیرد، یک مرگ و پایان به‌یادماندنی داشته باشد. از همین‌رو، خشمگین شد و به هر سه نسخه مقابل خود حمله کرد. خیلی زود همه آن‌ها را تکه تکه کرد و تمام همتایان خود را که به مولتی ورس تاریک تعلق داشتند، از بین برد. سوپر گرل که با دیدن این اتفاقات حسابی شوکه شده بود، پیروز شدن کابلپات را مشاهده کرد؛ با اینکه دیگر پایان جهان نزدیک بود و خیلی زود همه چیز به پایان می‌رسید. این پیروزی هم خود پنگوئن را حسابی غافلگیر کرده بود و پایان یافتن جهان را برایش کمرنگ کرد.

این لحظه از داستان حتی باعث افتخار این شخصیت هم شد. پنگوئن با انجام دادن این کار و پیروز شدن، نشان داد که مهم نیست شهر گاتهام چه تغییرات و مشکلاتی را برایش به ارمغان می‌آورد؛ سرانجام او باز هم پیروز می‌شود و قدرت عجیبی در زنده ماندن دارد. با اینکه این اتفاقات اصلا باعث رستگار شدن و اصلاح شدن پنگوئن نمی‌شود، اما حداقل یک لحظه بزرگ را برای این شرور کلاسیک به ارمغان آورد که به واسطه آن کار خود را به پایان برساند؛ آن هم در پایان جهان.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده