نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

دی سی ریشه‌های کلاون هانتر را در مجموعه کمیکی Batman آشکار کرد

زمانی‌که کلاون هانتر در قسمت جدید نسخه سالانه Batman به چارچوب و مسائل اخلاقی انتقام‌جویی مرگبار خود فکر کرد، اولین ملاقات خودش با جوکر و بتمن را به یاد آورد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۵ نسخه سالانه سری کتاب کمیک Batman را برای شما فاش کند.

.

.

.

یکی از مرگبارترین و کشنده‌ترین چهره‌هایی که در طی چند ماه گذشته در شهر گاتهام ظاهر شده، شخصیت کلاون هانتر است. او یک شخصیت ضد قهرمانی محسوب می‌شود که کینه‌ای نسبت به جوکر و تمام افرادی که با او ارتباط دارند، دارد؛ کسانی به‌راحتی از نیروی مرگباری استفاده می‌کنند تا محله خود را امن نگه دارند. برای افرادی که با این شخصیت آشنایی ندارند، می‌توان اینطور گفت که کلاون هانتر برای اولین‌بار در رویداد Joker War حضور پیدا کرد. در طی همین رویداد نشان داده شد که او یک پسر نوجوان به‌نام بائو فام است. در همان زمان هم بتمن به این پسر اخطار داد که دست از نبردهای کشنده خود بردارد.

زمانی‌که بائو با لجبازی تمام همچنان به کار خود ادامه داد و انتقام‌جویی خود را در حاشیه شهر گسترش داد، گذشته مخفی او و اینکه دقیقا چرا او تا این اندازه از جوکر نفرت دارد، در قسمت ۵ نسخه سالانه سری کتاب کمیک Batman آشکار شد. از آنجایی که کلاون هانتر به خاطر درگیری خود در طی شب گذشته آسیب دیده بود، دکتر لزلی تامپکینز به ملاقات او رفت؛ احتمالا این درگیری بین بائو و همکاران جوکر رخ داده بود. بائو در این ملاقات توضیح داد که در گذشته خانواده او یک رستوران ویتنامی را اداره می‌کردند؛ جایی که خیلی سال پیش، زوج خلافکار دنیای دی سی یعنی جوکر و هارلی کویین، برای قرار عجیب و غریب خود به آن‌جا رفتند.

شخصیت جوکر در رستوران ویتنامی والدین کلاون هانتر

بعد از اینکه مسئولان این رستوران مجبور شدند تا به این زوج یک شام رمانتیک بدهند، جوکر تصمیم گرفت که به اعضای خانواده انعام بدهد. انعام جوکر این بود که از سم مخصوص خودش، در این رستوران استفاده کرد تا والدین این پسر بچه را به قتل برساند؛ آن هم درحالی‌که خود بائو نفسش را نگه داشته بود و با وحشت تمام این ماجرا را تماشا می‌کرد. بعد از این اتفاق، بتمن به‌طور خصوصی به ملاقات این پسر رفت تا به‌خاطر از دست دادن والدینش با او همدردی کند. مبارز شنل‌پوش این همدردی را تا جایی برد که گفت والدین خودش هم درست مقابل چشمانش کشته شدند. او در طی این ملاقات قسم خورد که جوکر را متوقف می‌کند که دیگر نتواند خطری برای دیگران ایجاد کند.

بعد هم بتمن پیش از اینکه بائو را ترک کند، یکی از بت رنگ‌های خود را به او داد. تاریخ نشان می‌دهد که در میان تمام قول‌هایی که بتمن داده است و دشمنانی که او دارد، جوکر هنوز هم به همان اندازه کشنده و مرگبار است و با گذر زمان هیچ چیزی حل نشده است؛ حتی شاید بتواند گفت که او با چیزی که در رویداد Joker War نشان داد، خطرناک‌تر از قبل هم شده است. زمانی‌که آن ساختمان اجاره‌ای که بائو در آن زندگی می‌کرد، در یک حمله دیگر تحت تاثیر سم جوکر قرار گرفت، او دیگر حسابی ناامید شده بود. به همین ترتیب هم تصمیم گرفت که خودش کنترل امور را در دست بگیرد. او در اولین اقدام، آن بت رنگ را داخل یک چوب بیسبال فرو کرد تا به‌عنوان سلاح از آن استفاده کند.

بعد هم بلافاصله نبرد خود را علیه جرم و جنایت آغاز کرد؛ آن هم به طریقی که بتمن هیچوقت نتوانست این روش را در پیش بگیرد. او از همان ابتدا تصمیم داشت تا تک تک افراد جوکر را که سر راهش قرار می‌گیرند، به قتل برساند. بائو امیدوار بود که با این کار، یک روز فرصت این را پیدا کند که جوکر و هارلی را دستگیر کند. بائو توانست به واسطه همان جنگ تک نفره‌ای که علیه جرم و جنایت به راه انداخته بود و به خاطر رویداد Joker War، حاشیه گاتهام را تبدیل به یکی از امن‌ترین محله‌های این شهر بکند. کلاون هانتر با انجام همین کار توانست بیشتر از قبل خودش را نشان دهد و نامش را سر زبان‌ها بیاندازد؛ حتی بعد از اینکه در پی آن درگیری‌ها، بتمن به ملاقات او رفت.

شخصیت کلاون هانتر در حال مبارزه با افراد جوکر

اخیرا کلاون هانتر حاشیه شهر را رها کرد تا هارلی کویین را به‌خاطر نقشی که در مرگ والدینش داشت، شکار کند. او توانست با کمک به موقع گوست میکر، با هارلی کویین مبارزه کند و او را شکست دهد. با اینکه هارلی اصلا دیدار قبلی خود با بائو را به یاد نداشت، اما باز هم عذرخواهی کرد و قسم خورد که تلاش می‌کند تا رستگار شود. هارلی با گفتن همین حرف‌ها توانست بائو را راضی کند که از کشتن او بگذرد و شانس دوباره‌ای به او بدهد. از آنجایی که کلاون هانتر به‌طرز غافلگیرانه‌ای از کشتن هارلی کویین گذشت و چیزهایی را هم مقابل لزلی تامپکینز اعتراف کرد، می‌توان این امید را داشت که یک روز بائو فام تبدیل به متحد مورد اعتماد خانواده بتمن شود.

البته به‌جای اینکه به یک قاتل زنجیره‌ای بی‌رحم تبدیل شود که سعی دارد این نوع پارتیزان‌بازی را به راه بیاندازد؛ چیزی که بتمن تمام تلاشش را برای ازبین‌بردن آن می‌کند. بائو هنوز یک راه طولانی در پیش دارد و تازه مشخص شده که او چه درد و خشم عمیقی نسبت به جوکر و فعالیت‌های او در دل دارد. اما همین که او تمایل دارد حرف‌های درونش را بیان کند و همه چیز را بیرون بریزد، نشان می‌دهد که شاید به این طریق بتوان این درد و رنج را تسکین داد. پسری که پشت جدیدترین چهره ضد قهرمانی گاتهام وجود دارد، به‌تازگی به‌صورت کامل معرفی شده است و این احتمال وجود دارد که شوالیه تاریکی او را از مخمصه‌ای در آن قرار دارد، بیرون بکشد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده