نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

رویداد King in Black: تمام چیزهایی که شخصیت نال در دنیای مارول خلق کرده است

در رویداد King in Black، نال که خدای سیمبیوت‌ها محسوب می‌شود، به سیاره زمین رسید و هر چیزی را که در مسیرش بود، نابود کرد، اما او در همین حین هم یک سری چیزها را به وجود آورد.

همان‌طور که در اخبار قبلی هم عنوان شد، نال، خدای سیبمبیوت‌ها در فتوحات خود خیلی چیزها را تخریب کرده است و زندگی‌های زیادی را در مسیر خود از بین برده است. مدت‌ها قبل از اینکه رویداد King in Black به وجود بیاید، نال تلاش خود را برای رسیدن به تاریکی ابدی آغاز کرده است. همین مأموریت باعث شد تا او جهان‌های مختلفی را برای خودش در نظر بگیرد، آن‌ها را تسخیر کند و آن‌ها را در توده‌های سیاهی فرو ببرد. این در حالی بود که او ارتش اژدهایان خودش را به سرتاسر کهکشان می‌فرستاد تا به‌دنبال نورهای جدیدی بگردند که او بتواند به سراغ آن‌ها برود و همه آن‌ها را از بین ببرد.

علاوه‌بر تمام این‌ها، نال در این دوران خلاقیت هم به خرج داده است و چیزهای متفاوتی را خلق کرده است. حالا ما قصد داریم تا در طی این مقاله کوتاه، به شما نشان دهیم که دقیقا نال در طی این مدت، چه چیزهایی را خلق کرده که می‌تواند در ماموریتی که او در دنیای مارول برای خودش درست کرده، کمک حالش باشند؛ ماموریتی که در طی آن نال سعی دارد کل جهان را در یک خلاء بسیار بزرگ فرو ببرد و همه چیز را به نابودی بکشاند.

سلاح نکروسورد کاملا مشکی از شخصیت نال

  • آل بلک نکروسورد (All-Black The Necrosword):

اولین سیمبیوت، نکروسورد آل بلک بود که توسط نال خلق شد. این سیمبیوت زمانی خلق شد که نال برای اولین‌بار با سلستیال‌ها برخورد کرد. در آن زمان، نال در تاریکی مطلق خود با آرامش زندگی می‌کرد و هیچ مشکلی برایش وجود نداشت. اما در همان زمان، نور خلقت این موجودات باعث شد که آرامش نال به هم بخورد. به همین دلیل هم او اولین سایه مخصوص خود را به وجود آورد. او در اقدام بعدی از دل همین سایه، یک شمشیر از تاریکی زنده را بیرون کشید تا از آن استفاده کند. نال از آل بلک استفاده کرد تا سر یک سلستیال را قطع کند. بعد از انجام این کار، نال سلاح را در ماجراجویی‌های بعدی هم با خودش همراه کرد تا تک تک موجوداتی را که آرامش او را به هم می‌زدند، به قتل برساند. زمانی‌که نال سقوط کرد، آل بلک مسیر خود را به سمت گور گاد بوچر پیدا کرد و در اختیار او قرار گرفت؛ البته بعد از گذشت مدتی هم خود گور و هم شمشیر توسط ثور نابود شدند.

شخصیت ووید نایت (Void Knight) ساخته نال

  • ووید نایت (Void Knight):

زمانی‌که سیلور سرفر در بعد زمان به میلیاردها سال قبل پرتاب شد، یک نیروی خاص را احساس کرد؛ نیرویی که در تلاش بود تا راهی را برای پایان دادن به همه موجودات پیدا کند... پیش از اینکه اصلا چیزی آغاز شود. سرفر بعد از کمی بررسی و تحقیق، به سرزمین مخصوص سیمبیوت‌ها یعنی Klyntar رسید. نال که از رسیدن سیلور سرفر خبردار شد، یک سیمبیوت را از قلب خود سیاره بیرون آورد که با سیلور سرفر ادغام شود. زمانی‌که این پیوند و ادغام صورت گرفت، ووید نایت متولد شد. با اینکه ظاهر این شخصیت خیلی ترسناک و در عین حال جذاب به نظر می‌رسید، اما هیچوقت آنطور که باید و شاید پتانسیل کامل او نشان داده نشد؛ زیرا او خیلی زود توسط سیاره زنده‌ای به نام ایگو کشته شد.

سیمبیوت‌های ناموفق اکسولن (Exolon)، ساخته نال

  • اکسولن (Exolon):

یکی از اولین تلاش‌های نال برای دستکاری و تحت کنترل گرفتن تاریکی زنده، ایجاد سیمبیوت‌هایی بود که سرانجام توسط خود این خدای تاریک، شکست در نظر گرفته می‌شدند. بنابراین، او این سیمبیوت‌های ناکام را داخل منطقه‌ای از فضا که با نام Exoteric Latitude شناخته می‌شد، رها می‌کرد. زمانی‌که یک گروه از کاوشگران نژاد کری با این مخلوقات نال برخورد کردند، بلافاصله با آن‌ها پیوند خوردند؛ دقیقا همان‌طور که سیمبیوت‌های Klyntar با میزبان‌های خود پیوند می‌خوردند. با اینکه سیبمبیوت‌های اکسولن به اندازه کلینتار قدرتمند نیستند، اما باز هم ترسناک به‌نظر می‌رسند. اینطور گفته شده که آن‌ها از روح میزبان‌های خود تا قطره آخر تغذیه می‌کنند. البته قهرمان نژاد کری یعنی ریث توانست دربرابر این اثر جانبی مقاومت کند و کنترل خودش و همچنین آن سیمبیوت را در اختیار بگیرد.

سیبمبیوت میستر ای (Mister E)، ساخته نال

  • میستر ای (Mister E):

یک شرور که چندین دهه پیش یک بار ظاهر شده بود، اخیرا در رویداد فعلی به‌طرز دلهره‌آور و جذابی دوباره به کتاب‌های کمیک بازگشته است. او علاوه‌بر اینکه در سری کتاب کمیک Symbiote Spider-Man حضور پیدا کرده، نشان داده که چقدر نسبت به نسخه قبلی متفاوت شده است و تغییراتی در آن ایجاد شده است. زمانی‌که این شرور برای اولین‌بار در دنیای کمیک حضور پیدا کرد، از بعد سایه بیرون آمده بود تا خورشید را سیاه کند. در همین برهه زمانی بود که او برای اولین‌بار با کاپیتان یونیورس برخورد کرد و مبارزه‌ای بین آن‌ها شکل گرفت. از هر زاویه‌ای که به میستر ای نگاه کنیم، یک تهدید جدی به حساب می‌آید.

اینطور به‌نظر می‌رسد که او دوست دارد بیشتر از هر چیزی، با دیگر سیمبیوت‌ها پیوند بخورد. همین حقیقت باعث می‌شود که لباس مشکی رنگ و سیمبیوتیک اسپایدرمن که به پیتر پارکر تعلق دارد، از این قاعده مستثنی نباشد. در حال حاضر هنوز اطلاعات خیلی زیادی از میستر ای و ریشه‌های او منتشر نشده است. علاوه‌براین هم هنوز مشخص نیست که او دقیقا چه نقشی در برنامه‌های نال دارد. اما هرچه که باشد، قطعا نمی‌تواند پاسخ‌های مثبتی را به‌دنبال داشته باشد.  

اژدهای سیبمبوتی، ساخته شخصیت نال خدای سیبمبیوت‌ها

  • اژدهایان سیمبیوتی:

اژدهایان سیمبیوتی در حقیقت هیولاهای غول پیکر و بال‌داری هستند که از تاریکی و پوچی زنده تشکیل شده‌اند؛ این اژدهایان از اولین مخلوقات سیاه نال محسوب می‌شوند. این موجودات غول پیکر نه‌تنها قله‌های شخصی نال در مأموریت او برای تسخیر جهان‌های مختلف به حساب می‌آیند، بلکه آن‌ها سلاح‌های قدرتمندی هم هستند؛ سلاح‌هایی که درست همانند قطرات باران از آسمان به زمین می‌آیند و تاریکی خود را به درون تک تک ساکنانی که ممکن است برای نال مفید باشند و به عضو مهمی برای ارتش سیمبیوتی او تبدیل شوند، وارد می‌کنند. یک اژدها به خودی خود ترسناک است؛ چه برسد به زمانی‌که از تاریکی زنده هم تشکیل شده باشد. ترسناک‌ترین نکته درباره آن‌ها این است که می‌توانند کل سیاره‌ها را بپوشانند، یک پوسته سیمبیوتی را دور آن‌ها به وجود بیاورند که آسمان این سیاره را سیاه کنند و بعد هم جایگاه خود را به‌عنوان بخشی از نیروهای نال محکم کنند.

سیبمبیوت‌های مختلف، ساخته خدای تاریک آنها یعنی نال

  • سیمبیوت‌ها:

ممکن است که اکسولن تلاش ناموفق نال به حساب بیایند، اما قطعا می‌توان گفت که سیمبیوت‌های کلینتار مانند ونوم و کارنیج، بدون شک از بزرگ‌ترین موفقیت‌های او هستند؛ البته علاوه‌بر اینکه شناخته شده‌ترین مخلوقات نال هم محسوب می‌شوند. در طی همین چند سال اخیر، اهمیت وجود این سیمبیوت‌ها در سلطنت نال کاملا مشخص و حتی بیشتر از قبل هم شده است. اینطور آشکار شده که رمزنگاری ژنتیکی مخصوص آن‌ها اطلاعات و دانش و همچنین تجربه بسیار مهمی را درون خودشان دارند که می‌تواند باعث افزایش قدرت این پادشاه سیمبیوتی شود. نال با هر سیمبیوتی که پس می‌گیرد، می‌تواند قدرت خود را بیش‌ازپیش افزایش دهد، وحشی‌تر و همچنین کشنده‌تر شود. چندین دهه است که جایگاه آن‌ها در دنیای مارول ثابت و تثبیت شده است. اما حالا اینطور به‌نظر می‌رسد که قرار گرفتن آن‌ها در کانون توجه، تنها یک پیش درآمد برای آن چیزی است که در حال حاضر دارد رخ می‌دهد.

شخصیت دارک کارنیج (Dark Carnage)، مخلوق نال

  • دارک کارنیج (Dark Carnage):

به احتمال خیلی زیاد می‌توان گفت که کلیتس کسدی وحشی‌ترین و کشنده‌ترین شرور در دنیای مارول محسوب می‌شود. زمانی‌که او با فرزند سیمبیوتیکی ونوم پیوند خورد، تبدیل به کارنیج شد و توانست حسابی اسم خود را سر زبان‌ها بیاندازد و خشونت خود را چندین برادر کند. او چندین بار هم در طی این مدت مرده است اما این موضوع اصلا باعث نشده که او برای مدت طولانی‌ای ساکت باشد. زمانی‌که اعضای کلیسای تاریکی جدید جسد کسدی را دزدیدند، در نظر داشتند که او را تبدیل به کشتی جدید نال بکنند؛ آن هم با پیوند زدن او به یک بخش از سیمبیوت گرندل. در ابتدا کسدی ازطریق یک ارتباط روانی به نال متصل شد و یک وحشیگری دیوانه کننده را آغاز کرد.

او در طی این مدت تک تک افرادی را که در گذشته با سیمبیوت خودش پیوند خورده بودند، به قتل رساند تا بتواند به کد ژنتیکی آن‌ها دست پیدا کند. از طرف دیگر هم تمام افرادی را که مرده بودند، از قبر بیرون می‌آورد تا دقیقا همین کار را با آن‌ها بکند. همین قدرت جدید باعث شد تا او به یک چیزی بیشتر از یک سیمبیوت قاتل سریالی یا منادی نال تبدیل شود. بعد از این اتفاق، کارنیج تغییر و تحولات مختلفی را پشت سر گذاشت و سرانجام به دارک کارنیج تبدیل شد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده