نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۱

رویداد کمیکی King in Black یک اتحاد شکننده بین قهرمانان را نابود کرد

بزرگ‌ترین قهرمانان دنیای مارول، در پی تهاجم عظیم نیروهای نال در قسمت ۲ سری کتاب کمیک King in Black، مجبور هستند که یک تغییر بسیار بزرگ را در میان خود تحمل کنند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۲ سری کتاب کمیک King in Black را برای شما فاش کند.

.

.

.

به محض اینکه نال، خدای تاریک سیمبیوت‌ها به سیاره زمین رسید، خیلی زود همه متوجه شدند که این تهدید رسما می‌تواند کل دنیای مارول را به نابودی کامل بکشاند؛ تهدید خیلی بزرگی که نژاد بشر را به انقراض تهدید می‌کند. این اتفاق باعث شده تا قهرمانان تفاوت‌ها و اختلافات خود را کنار بگذارند و با یکدیگر متحد شوند؛ یک دیوار دفاعی را دربرابر ارتش سیمبیوتی که مداوم آن‌ها را تحت حمله قرار می‌دهند، درست کنند. یکی از برجسته‌ترین و شناخته شده‌ترین گروه‌ها در تیم دفاعی در این رویداد، تیم مردان ایکس است؛ کسانی که اخیرا کشور جهش یافته‌ای خود را با نام کراکوآ تأسیس کردند تا یک زندگی مسالمت‌آمیز را داشته باشند.

آن‌ها با تأسیس این مدینه فاضله، یک سیاست نسبتا انزواطلبانه‌ای را در پیش گرفتند تا با هیچ دخالتی از طرف دولت و ظلم‌های انسان‌های عادی درگیر نشوند. در این رویداد، فرزندان اتم تصمیم گرفتند که کمک خود را گسترش دهند و به قدرتمندترین قهرمانان زمین یاری برسانند که بلکه با کمک آن‌ها بتوانند از سیاره خود محافظت کند. اما مشکل اینجا است که هنوز مدت زیادی از این اتحاد نگذشته که نال زهر خودش را به آن‌ها ریخته است؛ پیش از اینکه این اتحاد شکننده بتواند تاثیر خود را در رویداد King in Black نشان دهد، به واسطه نال به نابودی کشیده شد. اعضای بزرگ و قدرتمند مردان ایکس از جمله سایکلاپس و استورم از جمله قهرمانانی بودند که پشت کاپیتان آمریکا قرار گرفتند.

قدرتمندترین قهرمانان زمین در تسخیر سیمبیوت‌های نال

آن‌ها به‌عنوان گروه ویژه‌ای از سرزمین کراکوآ به قلب منهتن رفتند تا از آن‌جا دفاع کنند. البته همان‌طور که از شهرت نال انتظار می‌رفت، او خیلی راحت توانست این دیوار دفاعی را که به منظور کند کردن او ساخته شده بود، از بین ببرد. او همچنین همان‌طور که به سمت شهر نیویورک می‌رفت، هیولاهای سیمبیوتی خود را هم رها کرد تا همه جا را به نابودی بکشاند. استورم و سایکلاپس با وجود دفاع شجاعانه‌ای که انجام دادند، اما باز هم جزو همان افرادی بودند که توسط سیمبیوت‌ها تسخیر شدند. آن‌ها بلافاصله به جمع ارتش وفادار نال پیوستند؛ نال در حال جمع کردن ارتش خود بود تا دیلان براک را از بین ببرد. زیرا او قدرت خیلی زیادی دربرابر سیمبیوت‌ها داشت.

زمانی‌که قهرمانان از حمله اولیه جان سالم به در بردند و به ساختمان بکستر بازگشتند تا خود را بهبود بدهند، ما شاهد این بودیم که شخصیت بلید با یک تماس هولوگرافیکی درگیر است. او در این تماس با پروفسور ایکس و مگنیتو صحبت می‌کرد که بیشتر شبیه به درگیری لفظی بود؛ کسانی که به‌عنوان رهبران جهش یافته در سرزمین کراکوآ محسوب می‌شدند. آن‌ها از این اتفاق ترسیده بودند که مردان ایکسی که برای حمایت از انتقام جویان فرستاده بودند، خیلی زود توسط نیروهای نال شکست خوردند و توسط آن‌ها تسخیر شدند. اگزاویر و مگنیتو مصمم بودند که دیگر یک اشتباه را دوبار تکرار نکنند و جان جهش یافته‌های بیشتری را به خطر نیندازند، درخواست ارسال کراکوآیی‌های بیشتر را رد کردند.

شخصیت بلید در حال بحث کردن با مگنیتو و پروفسور ایکس

آن‌ها حتی تصمیم گرفتند که مرزهای خود را کامل ببندند و با این کار از کشور تازه تأسیس خود دربرابر سیمبیوت‌ها دفاع کنند؛ آن هم با روش‌های مخصوص خودشان؛ به‌جای اینکه زندگی و جان خود را به‌دست یک سری انسان‌های بی‌فایده بدهند. جهش یافته‌ها بعد از تأسیس سرزمین کراکوآ در اواخر سال جاری در رویداد Dawn of X، هنوز هم نقش مهم و فعالی را در پس مرزهای این سرزمین ایفا می‌کردند. اما رویداد King in Black باعث شد تا این ملت بیشتر به دنیای خارج شناسانده شود و بزرگ‌ترین اتحاد دنیای مارول بین آن‌ها و دیگر جامعه ابرقهرمانی برقرار شود. درست همان زمانی‌که کراکوآ تصمیم گرفت که در دنیای خارج ظاهر شود و با آن‌ها همکاری کند، همه چیز خراب شد.

شکست قهرمانان در متوقف کردن نال نسبت به استقرار او در سیاره زمین و همچنین از بین رفتن تعدادی از اعضای مهم تیم مردان ایکس و تسخیر آن‌ها توسط سیمبیوت‌ها خیلی زود کانال‌های همکاری را بین انسان‌ها و جهش یافته‌ها مجدد از بین برد؛ درست در همان زمانی‌که قهرمانان زمین، بیشترین نیاز را به همکاری و حمایت آن‌ها دارند. بی‌اعتماد و تنش متقابل مدت خیلی زیادی است که اختلافی بین جهش یافته‌ها و بخش زیادی از جامعه ابرقهرمانی را به وجود آورده است. حالا این شکست فاجعه‌بار هم این شکاف‌ها را کاملا مشهود کرده است. رویداد King in Black فشار زیادی را به قهرمانان وارد کرده است؛ آن‌ها مجبور هستند که برای کمک به نقاط دیگری پناه ببرند و زمانی‌که پیوندهای شکننده‌ای را ایجاد می‌کنند، همه چیز از بین می‌رود.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده