نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱

سری کتاب کمیک King in Black نیمور و آیرون من را با هم متحد کرد

از آنجایی که نیروهای نال بیش‌ازپیش در حال گسترش پیدا کردن در سرتاسر زمین هستند، آیرون من و نیمور مجبورند تا یک تصمیم سخت بگیرند؛ چیزی که می‌تواند دنیای مارول را به خطر بیاندازد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۲ سری کتاب کمیک King in Black را برای شما فاش کند.

.

.

.

بزرگ‌ترین تهدیدهایی که ایمنی دنیای مارول را به خطر انداخته بودند، اشکال مختلف، انواع قدرت‌ها و خطرهای متفاوتی داشتند. حالا که بزرگ‌ترین دشمن و مخلوق این جهان یعنی نال به سیاره زمین رسیده، وقت آن است که این دو دشمن بزرگ با هم متحد شوند و یک نیروی قدرتمند شرور دیگر را به جهان خود بیاورند. در قسمت دوم این مجموعه، نیمور و آیرون من با هم متحد شدند و توافق کردند که Black Tide را آزاد کنند تا دربرابر نال و نیروهای آن، کمکی به آن‌ها برسد. اما ممکن است همین بلک تاید، در آینده‌ای نزدیک تبدیل به تهدید بزرگ بعدی دنیای مارول شود. در حال حاضر تعداد زیادی از قهرمانان مارول به دام نال افتاده‌اند و تحت تاثیر نفوذ بسیار گسترده او قرار گرفتند.

در حال حاضر تعداد کمی از افراد عاقل باقیمانده‌اند که می‌توانند دربرابر نیروهای نال واقعا مفید واقع شوند؛ حتی در میان دشمنان بسیار زیاد اعضای تیم انتقام جویان و همچنین متحدان آن‌ها. این گروه باقیمانده، شامل نیمور هم می‌شود؛ کسی که در طی این سال‌ها، بارها و بارها مقابل تیم انتقام جویان قرار گرفته بود و یکی از دشمنان بزرگ آن‌ها شناخته می‌شود. با وجود درگیری‌های اخیر او با دنیای سطح، آمدن نال و همچنین ارتش سیمبیوتی این خدای تاریک، پادشاه آتلانتیس را مجبور کرده که به سراغ متحدان سابق خود در تیم انتقام جویان برود و به‌دنبال راه‌حل باشد. متاسفانه همین ماجرا باعث آزاد شدن یکی از بزرگ‌ترین سلاح‌های نیمور یعنی بک تاید اسرارآمیز می‌شود.

شخصیت نیمور در حال بحث کردن با قهرمانان زمین

با اینکه نیمور حسابی در تلاش بود تا وجود بلک تاید را مخفی نگه دارد، اما در این ملاقات آیرون من اعلام کرد که از وجود چنین سلاحی خبر دارد. نیمور هم در مقابل به این موضوع اشاره کرد که علت این مخفی‌کاری، خطر فوق‌العاده زیاد خود بلک تاید بود و زندانی و مخفی کردن آن کار بسیار دشواری است. اما آیرون من در ادامه اعتراف کرد که آن‌ها هیچ چاره دیگری ندارد. اگر آن‌ها می‌خواهند جهانی برای مبارزه با بلک تاید داشته باشند، باید در قدم اول به ارتش سیمبیوتی که نال همراه خود به سیاره زمین آورده است، غلبه کنند و جهان را نجات دهند؛ در غیر این صورت دیگر زندانی ماندن این المان خطرناک هیچ فایده‌ای ندارد.

انجام این کار هم نیازمند این بود که آن‌ها هر ارتشی را که می‌توانند، دور خود جمع کنند؛ از جمله نیروهای مخصوص نیمور. همین گفت‌وگو نشان می‌دهد که این بلک تاید اسرارآمیز، چقدر خطرناک است. اطلاعات بیشتر قرار است در مینی سری جدید نیمور به نام Namor: King in Black توضیح داده شود؛ سری کتاب کمیکی که توسط کورت بوسیک، بن دووی و جوناس شارف تنظیم می‌شود. این خط داستانی روی نیمور تمرکز می‌کند؛ آن هم زمانی‌که او نوجوانی بیش نبود و هنوز رویدادهای جنگ جهانی دوم رخ نداده بود. این مینی سری قرار است نشان دهد که چطور نیمور، لیدی دورما و آتوما با بلک تاید که به سرزمین آن‌ها حمله کرده، مبارزه می‌کنند.

شخصیت نیمور در حال شنا کردن در دریا و مبارزه با موجودات دریایی

با اینکه خود نیمور در حال حاضر روش‌های خشن خیلی زیادی دارد، اما در صحبت‌های خود اینطور می‌گوید که شکست دادن بلک تاید «جهنم» است. همین موضوع نشان می‌دهد که چقدر این بلک تاید خطرناک است و چه خطر و تهدیدی را می‌تواند برای آینده دنیای مارول به وجود بیاورد. اما سرانجام با تمام این تفاسیر، نیمور با نقشه آیرون من موافقت می‌کند. او به اعماق گودال ماریانا می‌رود و با سه شخصیت مرموز در آب مواجه می‌شود. بلک تاید علاوه‌بر اینکه یک تهدید خطرناک محسوب می‌شود، اما به نظر می‌رسد که به جز مبارزه و شکست تاریکی‌ای که نال به زمین آورده است، توانایی‌های خیلی بیشتری دارد.

همین نقشه می‌تواند راهی را برای نیمور و اعضای تیم انتقام جویان به وجود بیاورد تا بتوانند به واسطه آن، پل‌هایی را که در گذشته نابود کردند، دوباره ترمیم کنند. حالا نیمور این فرصت را به‌دست آورده تا هر زمان که بلک تاید تهدیدی را برای او یا سرزمینش به وجود آورد، به سراغ متحدان سابق خود در تیم انتقام جویان برود و از آن‌ها درخواست کمک کند. اما همچنان این سؤال که بلک تاید دقیقا چقدر خطرناک و مرگبار است، باقی می‌ماند؛ چه چیزی باعث می‌شود که آزاد کردن او، تا این اندازه نیمور را نگران کند... آن هم دربرابر موجود بسیار خطرناکی مانند نال.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده