نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰

قسمت جدید مجموعه King in Black در همان ابتدا با یک اتفاق عجیب آغاز شد

همان‌طور که در پیشنمایش قسمت ۲ سری کتاب کمیک King in Black به‌صورت کوتاه نمایش داده شد، اتفاق بسیار غم‌انگیزی قرار بود رخ دهد؛ اتفاقی که رخ داد و وضعیت را بسیار بدتر کرد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۲ سری کتاب کمیک King in Black را برای شما فاش کند.

.

.

.

درحالی‌که بیشتر «مرگ‌هایی» که در کمیک‌های شرکت مارول رخ می‌دهند، برای شخصیت‌های مکمل و فرعی در نظر گرفته می‌شود یا با فاصله بسیار کمی به همان حالت قبل بازمی‌گردند، اما همیشه اینطور نیست. این شرکت انتشاراتی هم برخی اوقات داستان‌هایی را برای یک سری شخصیت‌های مهم خود به وجود می‌آورد که قاعده بازی را تغییر می‌دهند. به ندرت می‌توان دید که یک قهرمان فوق‌العاده محبوب به آستانه مرگ برود و واقعا بمیرد. اما برخی اوقات یک خالق تا جایی پیش می‌رود که چنین اتفاقی را به وجود بیاورد. به همین ترتیب هم ما مرگی را در یک کتاب کمیک مشاهده می‌کنیم که اصلا انتظار آن را نداریم؛ مرگی که تاثیر خیلی زیاد و ماندگاری را روی دنیای مارول می‌گذارد.

درست مانند همان اتفاقی که در پایان خط داستانی قسمت ۲ سری کتاب کمیک King in Black رخ داد. سری کتاب کمیک Venom از دانی کیتس که از سال ۲۰۱۸ کار خود را آغاز کرده بود، بخش زیادی از این دو سال را صرف ساختن پایه‌های یک نبرد نهایی با نال، خدای سیمبیوت‌ها کرده بود. این نبرد بالاخره در رویداد King in Black به واقعیت تبدیل شد و یک لحظه خیلی مهم و خاص را به همراه خود آورد؛ چیزی که به نظر می‌رسد سازندگان برای مدتی آن را در آستین خود داشتند و منتظر فرصت مناسبی برای رو کردن آن بودند. «ادی براک مرده است». در پایان قسمت ۱ سری کتاب کمیک King in Black ما شاهد این بودیم که نال، ادی را از بالای یک ساختمان به پایین می‌اندازد.

این در حالی است که هیچ سیمبیوتی هم به ادی متصل نبود که او را از سقوط کردن و نابود شدن نجات دهد. خیلی‌ها تصور می‌کردند که او قرار است به‌طرز معجزه‌آسایی نجات پیدا کند (باتوجه‌به اتفاقاتی که همیشه رخ می‌دهد و روندی که همیشه دیده می‌شود)، اما این بار اصلا مانند دفعات قبل نبود. در صفحات اولیه قسمت دوم این مجموعه، اسپایدرمن تلاش می‌کند تا خود را به ادی برساند و او را نجات دهد؛ اما نمی‌تواند به موقع این کار را انجام دهد. ادی بلافاصله با عجله به سمت پناهگاه قهرمانان برده می‌شود؛ آن هم قهرمانان معدودی از جمله رید ریچاردز، تی چالا و تونی استارک که هنوز به موجودات سیمبیوتی و تحت فرمان نال تبدیل نشده‌اند.

صحنه مرگ ادی براک در قسمت ۲ سری کتاب کمیک King in Black

اسپایدرمن تلاش می‌کند تا کمک‌های لازم را برای دوست خود فراهم کند؛ پیش از اینکه به سراغ فرزند ادی یعنی دیلان برود. به محض اینکه اسپایدرمن به همراه دیلان به مخفیگاه بازمی‌گردد، آیرون من نقشه‌ای را مطرح می‌کند که به واسطه آن قرار است ادی را دوباره به حالت قبل بازگردانند و بهبود ببخشند؛ آن‌ها قصد دارند که سیمبیوت یکی از اژدهایان نال را به ادی پیوند بزنند و او را نجات دهند. این نقشه به منظور کمک به ادی طراحی شده بود؛ البته علاوه‌بر اینکه او را به ذهن کندویی متصل می‌کرد و به آن‌ها اجازه می‌داد تا راهی برای شکست نال پیدا کنند. متاسفانه این سیمبیوت سیستم ادی را از قبل وضعیت ضعیف و شکننده‌ای داشت، تحت فشار زیادی قرار می‌دهد.

همین اتفاق باعث می‌شود تا او به وضعیت بدتری دچار شود. دیلان تصمیم گرفت که از قدرت‌های خود استفاده کند و این سیمبیوت را از بدن پدر خود جدا کند اما متاسفانه قدرت‌های او هم برای انجام این کار کافی نبود. در همین زمان، مانیتور قلب ادی یک بوق بلند و ثابت را پخش کرد و نشان داد که دیگر ادی رفته است. در این نقطه زمانی می‌توان گفت که ادی براک مرده است. باتوجه‌به مسیری که دانی کیتس در این مجموعه در پیش گرفته بود، به نظر می‌آید که این اتفاق یک نتیجه اجتناب‌ناپذیر بود. البته باید همچنان صبر کنیم و ببینیم که آیا مرگ او دائمی است یا بعدا دوباره ماجرا تغییر می‌کند. در صفحات بعدی یک پیشنمایش از قسمت ۳۲ سری کتاب کمیک Venom قرار دارد.

ما در این تصاویر پیشنمایشی روح ادی را می‌بینیم که به درون یک پرتگاه سیمبیوتی سقوط می‌کند و احتمالا قرار است باری دیگر با شخصیت دیگر خود ارتباط برقرار کند. این ممکن است فقط داستان مرگ او باشد؛ قسمتی که قصد دارد کنار آمدن ادی با مرگ خودش را برای مخاطب به تصویر بکشد. باز هم این نکته را در نظر داشته باشید که این‌ها کتاب‌های کمیک هستند؛ بنابراین ممکن است او در طی یک یا دو ماه آینده، بتواند راهی را پیدا کند که به‌طرز شگفت‌انگیزی دوباره به زندگی بازگردد.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده