نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۱

کیندرد در مجموعه Amazing Spider-Man، اسپایدرمن را مجازات کرد

در قسمت ۵۴ سری کتاب کمیک Amazing Spider-Man، کیندرد به‌طرز وحشیانه‌ای مرد عنکبوتی را تنبیه کرد؛ او یکی از صحنه‌های مهم داستان بتمن را برای اسپایدرمن بازسازی کرد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۵۴ سری کتاب کمیک Amazing Spider-Man را برای شما فاش کند.

.

.

.

اسپایدرمن در قسمت جدید سری کتاب کمیک Amazing Spider-Man با یکی از سرسخت‌ترین دشمنان خود روبه‌رو شده است؛ او در همین قسمت هم بزرگ‌ترین درد زندگی خودش را تجربه می‌کند. کیندرد کاری کرده تا اسپایدرمن را به مخفیگاه خود بیاورد. بعد هم بارها و بارها او را به قتل می‌رساند و دوباره به زندگی بازمی‌گرداند. علاوه‌بر لذتی که کیندرد از کشتن اسپایدرمن کسب می‌کند، پیتر را هم مجبور می‌کند تا بزرگ‌ترین حسرت‌های زندگی خود را بارها و بارها تجربه کند؛ آن هم در همان شرایطی که مدام کشته و زنده می‌شود. این شرور اهریمنی اسم این فرایند تکراری را «روبه‌رو شدن با گناهان» نامیده است.کیندرد معتقد است که جهنم یعنی تنبیه کسی برای گناهانی که در گذشته مرتکب شده است.

به همین ترتیب هم او اعتقاد دارد که پیتر پارکر باید به خاطر تمام مرگ‌هایی که در گذشته به‌صورت سهوی و در قالب اسپایدرمن به وجود آورده، مجازات شود. بعد از اینکه کیندرد تمام گناهانی را که پیتر نسبت به مری جین (زنی که عاشقش بود و بااین‌حال، عشق خودشان را به مفیستو فروخت) انجام داده، به یادش می‌آورد، اسپایدرمن را بلند می‌کند و کمر او را می‌شکند. همان‌طور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، این صحنه شباهت فوق‌العاده زیادی به صحنه کلاسیک داستان‌های بتمن که در آن بین کمر این قهرمان را شکسته بود، دارد. این اتفاق نشان می‌دهد که کیندرد تمایل زیادی برای شکستن پیتر دارد؛ آن هم به همان شکلی که بتمن شکسته شده بود.

شخصیت کیندرد در حال شکستن کمر اسپایدرمن

صحنه دردناک و بسیار مشهور تاریخچه بتمن، زمانی رخ داد که پیش از آن، در خط داستانی Knightfall یک سری آزمایش‌های مختلفی توسط بین برای این مبارز شنل‌پوش طراحی و مهندسی شده بود. بین نقشه‌ای را طراحی کرد تا در طی یک برهه زمانی خاص، تمام دشمنان بتمن به سمت او حمله کنند و حسابی قوت او را بگیرند. زمانی‌که بتمن کار خود را با تک تک اعضای گالری شرورانه‌اش به اتمام رساند، دیگر جانی برایش نمانده بود و حسابی ضعیف شده بود. بین از همین فرصت به نفع خودش استفاده کرد و یکی از بدترین و طاقت‌فرساترین شکست‌ها را به بتمن تحمیل کرد؛ او در این صحنه هم به‌صورت فیزیکی و هم به‌صورت روانی، بتمن را شکست.

با اینکه شباهت‌هایی بین خط داستانی Amazing Spider-Man و همچنین Knightfall وجود دارد، اما باز هم تفاوت‌هایی بین این دو دیده می‌شود. کیندرد با شکستن اسپایدرمن اصلا به‌دنبال این نیست که کنترل چیزی را در دست بگیرد یا کاری کاملا شرورانه انجام دهد. کیندرد ادعا دارد که با انجام این کار قرار است یک درسی را به اسپایدرمن آموزش دهد و احتمالا جان افرادی را که خیلی به پیتر پارکر نزدیک هستند، از خطر مرگ نجات دهد؛ آن هم به خاطر اینکه معمولا تصمیمات اشتباه او باعث رخ دادن چنین اتفاقی می‌شود. در سرتاسر این سری، متحدان پیتر انگیزه‌های او را زیر سؤال می‌بردند. اما همگی به این توافق رسیده بودند که او این حق را دارد که درباره مسائل بزرگ تصمیم بگیرد.

اما کیندرد کاملا با این موضوع مخالف است. او بیشتر از هر کسی می‌داند که چقدر تصمیمات پیتر می‌تواند به آنهایی که نزدیکش هستند، آسیب وارد کند. چندین نفر تا به امروز در نتیجه اقدامات پیتر، از عمو بن و گوئن استیسی گرفته تا خود هری آزبورن، جان خود را از دست داده‌اند. حالا هری در قالب کیندرد بازگشته تا معنی واقعی تصمیمات و اقدامات را به پیتر یاد بدهد. هری بعد از اینکه به پیتر یادآوری کرد که چه چیزی باعث شده تا او مری جین را از دست بدهد، این حرکت نمادین را انجام داده است. این اتفاق ممکن است این را نشان بدهد که کیندرد حالا متوجه شده که باید اسپایدرمن را بشکند تا بتواند آنطور که باید و شاید، به درون او نفوذ کند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده