نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۰

دی سی سری کتاب کمیک جدید The Joker را معرفی کرد

شرکت دی سی کامیکس اخیرا سری کتاب کمیک اختصاصی جوکر را با نام The Joker معرفی کرد؛ مجموعه‌ای که به ماجراجویی‌های این شخصیت در گاتهام بعد از رویداد جدید می‌پردازد.

مدتی است که شرکت دی سی نشانه‌های مختلفی را در مورد آینده دنیای انتشاراتی خود منتشر می‌کند. خصوصا با وجود رویداد مهم و دو ماهه‌ای به نام Future State که قرار است اوایل سال آینده میلادی کار خود را آغاز کند؛ رویدادی که تاثیر زیادی روی این دنیای کمیکی خواهد گذاشت. قطعا با وجود چنین رویدادی می‌توان اینطور گفت که اصلا کسی نمی‌تواند آینده دنیای دی سی را پیشبینی کند؛ خصوصا اتفاقاتی که قرار است در شهر گاتهام رخ دهد. این شرکت انتشاراتی قبلا سری کتاب کمیک Batman: Urban Legends معرفی کرده بود؛ یک مجموعه آنتولوژی با فرمت پرستیژ که قرار است داستان‌هایی را حول محور شخصیت بتمن دنبال کند.

حالا در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین دشمن این قهرمان هم قرار است مجموعه اختصاصی خودش را داشته باشد. چند روز پیش شرکت دی سی کامیکس سری کتاب کمیک The Joker را معرفی کرد؛ یک مجموعه جدید و ماهیانه که قصد دارد ماجراهای اخیر و جدیدی را که در زندگی شاهزاده دلقک جرم و جنایت رخ می‌دهد، برای مخاطبان تعریف کند؛ خصوصا بعد از وقایع پر سر و صدایی که اوایل سال جاری میلادی در رویداد Joker War رخ داد. این سری قرار است با یک داستان اصلی که توسط تیم سری کتاب کمیک Batman یعنی جیمز تاینیون چهارم و گیلم مارچ تنظیم می‌شود، کار خود را آغاز کند.

از طرف دیگر این مجموعه شامل یک داستان با محوریت ماجراهای زندگی گذشته پانچ لاین هم خواهد بود؛ داستانی که توسط تاینیون چهارم و سم جانز نوشته می‌شود و طراحی تصاویر را هم میرکا آندولفو انجام می‌دهد. بعد از یک حمله غیرقابل تصور به شهر گاتهام، شاهزاده دلقک جرم و جنایت تبدیل به تحت تعقیب‌ترین مرد در سرتاسر جهان می‌شود! جوکر تمام تلاش خود را می‌کند تا چندین قدم جلوتر از ماموران اجرای قانون در خارج از کشور باشد. اما جیم گوردن که در آستانه بازنشستگی قرار دارد، متوجه می‌شود که این آخرین شکار در زندگی حرفه‌ای او محسوب می‌شود. به همین دلیل هم قسم می‌خورد که بدترین دشمن شهر گاتهام را دنبال کند.

جوکر و شخصیت بین بر روی جلد سری کتاب کمیک The Joker

او قصد دارد که با دستگیری جوکر، داستان زندگی حرفه‌ای خود را به پایان برساند. اما نکته جالب این است که یک سری نیروهای مرموز و کشنده هم در این ماجرا هستند که به‌دنبال جوکر می‌گردند تا او را پیدا کنند. آن‌ها اصلا قصد ندارند تا به گوردن اجازه دهند که سرعت آن‌ها را پایین بیاورد یا سر راهشان قرار بگیرد. سری کتاب کمیک جوکر قرار است یک مجموعه ماهیانه ۴۰ صفحه‌ای باشد. اولین قسمت از این سری کمیکی در روز سه شنبه تاریخ ۹ مارس ۲۰۲۱ (۱۹ اسفند ۱۳۹۹) منتشر خواهد شد. در داستان پیش‌زمینه‌ای که توسط تاینیون چهارم و همچنین سم جانز نوشته شده است، الکسیس کای ملقب به پانچ لاین تبدیل به جدیدترین ساکن زندان بلک گیت می‌شود.

این در حالی است که در محیط خارج، شخصیت هارپر رو نقش خود را به‌عنوان بلو برد ادامه می‌دهد. او در تلاش است تا از برادر خودش محافظت کند که یک زمانی تحت تاثیر پانچ لاین و همچنین نام تجاری وسوسه‌انگیزی که او با هرج‌و‌مرج سر زبان‌ها انداخته است، قرار نگیرد. تاینیون درباره این سری کتاب کمیک اینطور توضیح داد:

زمانی‌که شرکت دی سی به سراغ من آمد تا درباره یک سری کتاب کمیک جدید که قرار بود حول محور شخصیت جوکر بچرخد، با من صحبت کند، من با خودم فکر کردم که «این کتاب اصلا قرار است چه شکلی داشته باشد؟» من خیلی هیجان‌زده هستم تا این داستان را با خوانندگان به اشتراک بگذارم؛ آن هم به شکلی که یک مجموعه کمیکی درباره شخصیت جوکر باید به همه چیز اهمیت دهد و هر چیزی را به نمایش بگذارد. این در حالی است که ما قصد داریم که از یک زاویه هیجان‌انگیز و البته غیرمنتظره به داستان بپردازیم. من همچنین فوق‌العاده خوشحال و هیجان‌زده هستم که می‌توانم به همکاری خود با سم و میرکا ادامه دهم. ما در این سری می‌خواهیم داستان پانچ لاین را که در ماه نوامبر آغاز کرده بودیم، ادامه دهیم. خط داستانی رویداد The Joker War تنها نقطه آغازین ترس و هیاهویی است که ما قصد داریم در دنیای دی سی ایجاد کنیم.

طراحی چهره جوکر در سری کتاب کمیک The Joker

طراحی رنگی چهره جوکر در سری کتاب کمیک The Joker


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده