نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۲۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۱

نال در سری کتاب کمیک Venom یک فاجعه دیگر به بار آورد

رویداد کمیکی King in Black در قسمت ۳۱ سری کتاب کمیک Venom ادامه پیدا کرد؛ اینطور به نظر می‌رسد که خدای سیمبیوت‌ها یک فاجعه خیلی بزرگی را به بار آورده است.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۳۱ سری کتاب کمیک Venom را برای شما فاش کند.

.

.

.

شرکت مارول مدتی پیش بزرگ‌ترین رویداد سال خود را با قسمت ۱ سری کتاب کمیک King in Black آغاز کرد. ما در این قسمت شاهد این بودیم که نال، خدای باستانی و قدرتمند سیمبیوت‌ها، بالاخره به سیاره زمین حمله کرد؛ بعد از سال‌ها مقدمات و انجام کارهای اولیه. این شرور کیهانی به محض اینکه به زمین رسید، یک ارتش بزرگ از اژدهایان سیمبیوتی را در جهان ما آزاد کرد و با این کار هم تیم مردان ایکس و هم انتقام جویان را تحت فشار خیلی زیادی قرار داد. علاوه‌براین، او حتی سنتری را هم به قتل رساند و نشان داد که یک ارتش از سلستیال‌های سیمبیوتی را هم در اختیار دارد. بلافاصله بعد از این کارها هم کل سیاره زمین را در یک سیبمیوت بسیار بزرگ فرو برد.

اما نال کار خود را در اینجا به پایان نرساند. او در طی حمله اولیه خود، بالاخره توانست در بالای یک آسمان خراش، با ونوم رو در رو شود. در همین برخورد، نال سیمبیوت ونوم را از ادی براک جدا کرد و او را از همان ارتفاع بلند به پایین رها کرد؛ این قسمت با این کلیف هنگر شوکه کننده به پایان رسید و اینطور به نظر می‌رسد که این شخصیت جان خود را از دست داده است. حالا قسمت ۳۱ سری کتاب کمیک Venom درست از جایی آغاز می‌شود که قسمت ۱ مجموعه King in Black داستان را رها کرده بود؛ درست همان زمانی‌که ادی در حال سقوط کردن بود. در پایان آن قسمت، این اطمینان در ما به وجود آمده بود که این قطعا پایان راه برای این شخصیت است.

نال در حال جدا کردن سیمبیوت ونوم از ادی براک در سری کتاب کمیک Venom

نکته‌ای را که لازم است بدانید، این است که قسمت ۳۱ سری کتاب کمیک Venom، همان‌طور که عنوان این قسمت نشان می‌دهد، در عرض «۳۲ ثانیه» رخ می‌دهد. در ابتدای این کتاب، ادی از آن آسمان خراش توسط نال به پایین پرتاب می‌شود و تا زمانی‌که او به زمین برسد، ما همراه او هستیم. ادی بدون داشتن سیمبیوت خود یک انسان بی‌دفاع و درمانده محسوب می‌شود. هیچ قهرمانی هم وجود ندارد که به داد او برسد و او به این نتیجه می‌رسد که مرگ یک نتیجه احتمالی است و دارد انتظار او را می‌کشد. در این زمان، تنها یک کار از دست ادی برمی‌آید و آن هم این است که دعا کردن را آغاز کند. اما او برای امنیت خودش دعا نمی‌کند؛ او فقط به این فکر می‌کند که با رفتنِ او، پسرش در امان باشد و اتفاقی برایش نیفتد.

با وجود اینکه ادی در حال سقوط کردن و نزدیک شدن به مرگش است، نشان می‌دهد که در این وضعیت هم روحیه قهرمانی خودش را حفظ کرده است؛ حتی بدون داشتن سیمبیوت خود. در نزدیکی او یک هلی کوپتر مورد حمله قرار گرفته است. ادی تلاش می‌کند تا خودش را به این هلی کوپتر نزدیک کند تا هر کاری را که از دستش برمی‌آید، انجام دهد. اما پیش از اینکه او بتواند کمکی برساند، هلی کوپتر توسط یک اژدهای سیمبیوتی منفجر می‌شود؛ انفجار حاصل هم باعث می‌شود تا ادی بیشتر به سمت زمین پرت شود. پیش از اینکه ادی به زمین برسد، با نرده‌های اطراف دو ساختمان همسایه برخورد می‌کند. سرانجام قسمت ۳۱ سری کتاب کمیک Venom در جایی به پایان می‌رسد که ادی براک زخمی، خونی و نابود شده، بالاخره با زمین برخورد می‌کند.

ادی براک در حال سقوط کردن از یک آسمان خراش

باتوجه‌به اتفاقاتی که در طی همین چند ثانیه رخ داد، واقعا این سؤال را به وجود می‌آورد که آیا براک توانسته از سقوطی مانند این جان سالم به در ببرد یا نه؛ اصلا احتمال زنده ماندنش وجود دارد یا خیر. زیرا هرچه که باشد، این سقوط چیزی نیست که یک انسان معمولی بتواند از آن جان سالم به در برده باشد. علاوه‌بر این، روایتی که رکس استریکلند انجام می‌دهد، به این موضوع اشاره می‌کند که خیلی زود شانس ادی به پایان می‌رسد. همین موضوع این احتمال را بیشتر می‌کند که این شخصیت در این سقوط به پایان خود رسیده باشد. این در حالی است که رکس دوباره به خوانندگان یادآوری می‌کند که ادی در گذشته بارها و بارها اتفاقاتی مانند این را پشت سر گذاشته است.

مشخص شد که ادی در سقوط هم شانس خوبی آورده است؛ درست است انفجار همان هلی کوپتر باعث پرتاب شدن او شد، اما همین اتفاق تا حدی سرعت سقوط او را کاهش داد. تازه به این نکته هم باید دقت کرده که نرده‌های برخی ساختمان‌ها تا حدی زندگی او را نجات دادند؛ هرچند که فوق‌العاده به او آسیب وارد کردند. قسمت ۳۱ سری کتاب کمیک Venom ممکن است بخواهد ما، ادی براک را مرده بدانیم. این احتمال وجود دارد که این شخصیت توانسته باشد باری دیگر مرگ را دور بزند اما این اصلا به آن معنی نیست که او بدون هیچگونه آسیبی دوباره کار خود را ادامه می‌دهد. ادی بدون سیمبیوت خود نمی‌تواند بهبود پیدا کند و اینطور که ظاهر امر نشان می‌دهد، او صدمات خیلی جدی‌ای را متحمل شده است. با اینکه رویداد King in Black تازه آغاز شده است، اما در همین ابتدا ادی از ماجرا کنار زده شد و احتمالا برای مدت خیلی زیادی به همین شکل باقی خواهد ماند. اما نمی‌توان منکر این شد که او دیر یا زود دوباره به نبرد با نال باز می‌گردد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده