نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۰

خطرناک‌ترین دشمنان بتمن در مجموعه Detective Comics با هم ملاقات کردند

حالا که شهر گاتهام متوجه شده که افراد ماسک‌دار خیلی زیادی در خیابان‌های شهر وجود دارند، آیا دو تن از بزرگ‌ترین دشمنان بتمن می‌توانند با هم به توافق برسند؟

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱۰۳۱ سری کتاب کمیک Detective Comics را برای شما فاش کند.

.

.

.

کریستوفر ناکانو در طی نبردی که علیه پارتیزان‌های ماسک‌دار شهر گاتهام دارد، یک متحد جدید به‌دست آورده است؛ حالا مهم نیست که واقعا او را می‌خواهد یا خیر. این نامزد شهرداری در قسمت ۱۰۳۱ سری کتاب کمیک Detective Comics درحالی‌که تا دیر وقت در دفتر خود کار می‌کرد، با میرر روبه‌رو شد؛ مجرمی که در خیابان‌ها می‌چرخید و در تلاش بود که تک تک اعضای خانواده بتمن را از سطح شهر پاک کند. سرانجام دو تهدید بزرگ برای امنیت گاتهام با یکدیگر ملاقات کردند اما با وجود اینکه هر دو یک چیز را می‌خواستند، دیدگاه آن‌ها برای رسیدن به آن هدف متفاوت بود؛ همین موضوع باعث شد تا هرگونه پتانسیل برقراری اتحاد بین آن‌ها به‌صورت کامل از بین برود.

کریستوفر ناکانو از بسیاری جهات یک انسان اصولگرا و منظم است. او قصد دارد که با روش‌های درست و مناسب به هدف‌های خود برسد؛ با کار کردن در داخل خیابان‌های شهر و کسب اعتماد مردم گاتهام. با اینکه جنبش او روزبه‌روز توجه افراد بیشتری را به خود جلب می‌کند، اما ناکانو باز هم مجبور است تا دیر وقت کار کند که بتواند از پس رقابتی که وجود دارد، بربیاید. درست زمانی‌که ناکانو در حال صحبت کردن با همسرش بود، با فردی برخورد کرد که کسی نبود جز میرر. میرر که یک هدف و روحیه مشترک را در ناکانو دیده بود، به این نامزد انتخاباتی یک فلش مموری مرموز را داد و گفت که حمایت او را در کمپین انتخاباتی خود خواهد داشت.

شخصیت میرر در حال صحبت کردن با کریستوفر ناکانو در سری کتاب کمیک Detective Comics

بااین‌حال، ناکانو از اینکه میرر به دفتر او نفوذ کرده بود عصبانی شد؛ خصوصا کسی که خودش هم ماسک روی صورت داشت. او هیچ چیزی از میرر نمی‌خواست و ادعا کرد که هیچ تفاوتی بین او و دیگر پارتیزان‌های ماسک‌دار شهر گاتهام نمی‌بیند. اما میرر در مقابل به این موضوع اشاره کرد که هر دوی آن‌ها یک هدف دارند و اگر هویت‌ها را در نظر نگیرند، یک فرد یکسان محسوب می‌شوند. میرر حتی اذعان کرد که در زمان لازم، خودش هم ماسک روی صورتش را برمی‌دارد. اما در حال حاضر، میرر به دفتر ناکانو رفته بود تا یک سری شفافیت‌سازی‌ها و دقت را در عقاید ناکانو به وجود بیاورد. با اینکه عقاید ناکانو نسبت به پارتیزان‌ها کمی نادرست بود، اما هنوز هم یک فرد درست محسوب می‌شد.

به همین ترتیب هم ناکانو پیشنهاد کمک میرر را رد کرد. از نظر او، کمک گرفتن از کسی که خودش هم ماسکی روی صورت دارد، نه‌تنها تمام کارهایی که در حال انجامشان بود زیر سؤال می‌برد، بلکه کاملا جنایتکارانه محسوب می‌شد. او ترجیح می‌داد که منصفانه شکست بخورد تا اینکه با غلت زدن در گل و لای، درست همانند برخی از سیاستمداران معمولی، برنده شود. به همین خاطر هم اعلام کرد که دست به این فلش مموری نخواهد زد. زیرا نمی‌خواست با دست زدن به آن، اثر انگشت خود را روی آن بگذارد. میرر با دیدن این وضعیت و شنیدن این حرف‌ها ناامید شد اما به خواسته‌های ناکانو احترام گذاشت، فلش مموری را برداشت و از آن‌جا رفت.

این ملاقات نه‌تنها به خواسته‌های مشترک این دو نفر اشاره می‌کند، بلکه نشان می‌دهد که چه تفاوت‌های کلیدی و مهمی بین آن‌ها وجود دارد. میرر از بسیاری جهان، در جبهه تاریک کمپین ناکانو قرار دارد. او یک شخصیت ماسک‌دار محسوب می‌شود که حاضر است برای خلاص شدن از دست ماسک‌دارهای دیگر، دست به هر کاری بزند؛ او برای این هدف خود یک تب و تاب تقریبا مذهبی هم دارد. از طرف دیگر، ناکانو فردی است که از قانون و انضباط پیروی می‌کند. او به اعتقادات خود پایبند است و برایش مهم نیست که به واسطه این باورها، برنده نشود. ناکانو در ذهن خودش، کینه خیلی بزرگی نسبت به خانواده بتمن دارد و حاضر است حتی در صورت باخت، باز هم این عقیده را نگه دارد.

کریستوفر ناکانو در حال صحبت کردن با شخصیت میرر در سری کتاب کمیک Detective Comics

اما برخلاف ناکانو، اینطور به‌نظر می‌رسد که جنبش ضد ماسک گاتهام بیشتر ترجیح می‌دهند که همراه یک فرد ماسک‌دار فعالیت کنند؛ تا زمانی‌که او ادعا کند که به محض تحقق هدفشان، ماسک خود را برمی‌دارد. اقدامی نسبتا ریاکارانه است اما مردم پشت میرر ایستاده‌اند و اینطور به‌نظر می‌رسد که حمایت مردم به مرور زمان در حال افزایش است. حالا ناکانو دربرابر چنین حمایتی از طرف مردم، مجبور است که پیروز انتخابات باشد. به همین ترتیب هم شاید زمانی برسد که او مجبور شود در موضع خود در مورد اتحاد با میرر، تجدید نظر کند. حتی اگر میرر جان خود را از دست بدهد، باز هم مردم همچنان او را دوست دارند.

بنابراین همان‌طور که ناکانو بیشتر و بیشتر در ماجرای انتخابات غرق می‌شود، ممکن است این وسوسه برای پیدا کردن یک متحد آنقدر بزرگ شود که دیگر نتواند در مقابل آن مقاومت کند. شاید اصلا شرایط به‌طرز کنایه‌آمیزی پیش برود و این ماجراها به شکل‌گیری مدل وارونه‌ی ارتباط بتمن با جیم گوردن منجر شود؛ آن هم با این شرایط که میرر، جلودار جنگ ناکانو علیه پارتیزانی باشد. دقیقا همان چیزی که خود ناکانو انتخاب کرد تا با آن کمپین خودش را راه بیاندازد. اگر ثابت شود که این ارتباط و اتحاد موثر است، احتمال دارد که ناکانو قید یک سری از شرط و شروط خود را بزند تا مطمئن شود که هیچکس با پوشش خفاشی، دیگر در سطح شهر نمی‌چرخد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده