نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۵

مارول سری کتاب کمیک Alien را معرفی کرد

شرکت مارول کامیکس اخیرا با انتشار یک تصویر بسیار جذاب و بیانیه‌ای رسمی، اولین سری کتاب کمیک Alien خود را با حضور فیلیپ کندی جانسون و سالوادور لاروکا معرفی کرد.

اوایل سال جاری میلادی بود که شرکت مارول کامیکس اعلام کرد که حق و حقوق انتشار کتاب‌های کمیک را که براساس سری فیلم Alien را به‌دست آورده است؛ آن هم به واسطه شرکت مادر خود یعنی والت دیزنی که حق و حقوق مجموعه سینمایی را پس از خرید شرکت فاکس قرن بیستم به‌دست آورده بود. از همان زمان که این موضوع اعلام شد، شرکت مارول انتشار کتاب‌های کمیک کلاسیک Alien را آغاز کرد. حالا اخیرا در روز دوشنبه اعلام کرد که اولین سری داستان‌های جدید Alien را قرار است در آینده‌ای نزدیک منتشر بکند. قسمت اول سری کتاب کمیک Alien قرار است اولین قسمت از این مجموعه جدید باشد که در مارس ۲۰۲۱ (اسفند-فروردین) منتشر می‌شود.

فیلیپ کندی جانسون (از تیم سری کتاب کمیک Empyre: Captain America) داستان این مجموعه را خواهد نوشت و سالوادور لاروکا (از تیم سری کتاب کمیک Doctor Doom) هم تصاویر آن را طراحی خواهد کرد. مارول در طی بیانیه رسمی خود اعلام کرد که این سری کتاب کمیک قرار است هم شامل شخصیت‌های کلاسیک افسانه‌های Alien باشد و هم شخصیت‌های جدیدی در طی داستان معرفی خواهند شد. خلاصه داستان رسمی‌ای که توسط خود شرکت مارول کامیکس منتشر شده، به این شرح است: «این کمیک داستان یک مزدور جدید به نام گابریل کروز را به ما نشان می‌دهد که به ویلند-یوتانی تعلق داشت. او در این داستان با یک نژاد مرگبار از زنومورف‌ها مبارزه می‌کند.

زنده ماندن گابریل کروز به این نبرد بستگی دارد. اصلا عجیب نیست که فیلیپ کندی جانسون ترس و وحشت را با داستان‌پردازی کلاسیک شرکت مارول ترکیب کند. او همین چند وقت اخیر هم در سری کتاب کمیک Marvel Zombies: Resurrection، خوانندگان را حسابی شوکه و در ترس و وحشت غرق کرد». جانسون به نوبه‌ی خودش، اینطور درباره این مجموعه گفت: «زمانی‌که اعلام شد که این مجموعه قرار است به دنیای مارول بیاید، من هم به‌عنوان یک طرفداران و یک خواننده، درست همانند هر فرد دیگری هیجان‌زده شدم. زمانی‌که از من خواسته شد تا داستان اولین مجموعه را بنویسم، دیگر در پوست خود نمی‌گنجیدم. من بدون اینکه بدانم، تمام این سال‌ها در حال آموزش دیدن بودم.

تصویر رسمی و تبلیغاتی شرکت مارول کامیکس از قسمت اول سری کتاب کمیک Alien

درست از زمانی‌که فیلم Alien (بیگانه) از ریدلی اسکات را دیدم، سن خیلی کمی داشتم و حسابی نسبت به زنومورف وسواس و علاقه پیدا کردم؛ تنها و نمادینی‌ترین تجسم ترس، در فیلم محسوب می‌شد». سالوادور لاروکا هم در ادامه بیانیه اینطور اضافه کرد: «طراحی تصاویر این سری کتاب کمیک، یک رویا بود که تبدیل به واقعیت شد و من واقعا خوشحالم که بخشی از این مجموعه هستم! از همان زمانی‌که من جوان و کوچک بودم، دنیای Alien مرجع مورد علاقه من در سبک وحشت و علمی تخیلی بود. من اصلا انتظار این را نداشتم که فرصتی برای طراحی کمیک‌های آن پیدا کنم. Alien یک مرجع خلاقیتی برای یک نسل کامل از هنرمندان محسوب می‌شود.

من خیلی افتخار می‌کنم که حالا می‌توانم تصاویر این سری کتاب کمیک را طراحی کنم. من امیدوارم که خوانندگان درست به اندازه من که از طراحی لذت می‌برم، از خواندن آن لذت ببرند! داستان فیلیپ برای طرفداران این مجموعه حسابی جالب و جذاب خواهد بود! من تا جایی که توانستم، تک تک داستان‌های Alien را که در هر رسانه‌ای موجود بود، خوانده‌ام. بعد هم مدت زمان خیلی زیادی را در کلاس سپری می‌کردم تا ایده‌هایی را که برای بعد، قبل و بین هر قسمتی که می‌دیدم، داشتم، طراحی بکنم. حالا من این فرصت را پیدا کردم تا کابوس‌های مورد علاقه خودم را به زندگی بیاورم؛ به همراه دوستان فوق‌العاده بااستعدادم در شرکت مارول و یک سری از بزرگ‌ترین هنرمندان صنعت کتاب‌های کمیک، این داستان‌ها را برای شما تعریف کنیم. من به شما این قول را می‌دهم که کابوس‌های ما، تبدیل به کابوس‌های شما خواهد شد». 


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده