نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۹

دی سی تصویر جدیدی از The Next Batman منتشر کرد و توضیحاتی ارائه داد

قسمت اول سری کتاب کمیک Future State: The Next Batman تصویر واضحی را از شوالیه تاریکی سیاه‌پوست نشان داد و جان ریدلی هم درباره این انتخاب توضیحاتی ارائه کرد.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، ما بالاخره توانستیم در یک تصویر واضح، چهره بتمن جدید را بدون ماسک و با جذابیت خیلی زیاد ببینیم؛ بتمنی که قرار است در رویداد جدید دی سی کامیکس به نام Future State حضور پیدا کند. تصویر جلد قسمت اول سری کتاب کمیک The Next Batman توسط کن لشلی و خوان فرنداندز طراحی شده است. ما در این تصویر شامل بتمن جدید هستیم که نقاب خود را در دست گرفته است؛ این در حالی است که چهره بتمن اصلی در پشت او هم دیده می‌شود. رویداد Future State در چند سال آینده خط زمانی دی سی جریان دارد؛ آینده‌ای که ما در آن تجسم‌های مختلف جدیدی را از قهرمانان این شرکت می‌بینیم.

هویت بتمن جدید در حال حاضر مشخص نیست اما طرفداران حدس می‌زنند که او بزرگسالی‌های لوک فاکس باشد. لوک، پسر متحد بتمن یعنی لوشس فاکس است که برای مدت کوتاهی عنوان ابرقهرمانی نایت وینگ را در پیوستگی New 52 کسب کرده بود. در این دوران، شهر گاتهام با نیروهای نظامی و پلیسی که با نام Magistrate شناخته می‌شوند، تصرف شده است. این نیروی پلیسی، شهر گاتهام را به یک حالت حکومت نظامی درآورده‌اند و هرگونه فعالیت پارتیزانی را ممنوع اعلام کرده‌اند. همین اتفاق باعث شده تا قهرمانان شهر به وضعیت غیرفعال بروند و هیچگونه فعالیت خاصی نداشته باشند. مدت زیادی است که همه تصور می‌کنند بروس وین مرده است.

اما حالا، در این خط زمانی آینده، او قصد دارد عنوان دارک دیتکتیو را در اختیار بگیرد؛ اتفاقی که منجر به تولد بتمن بعدی می‌شود. سری کتاب کمیک The Next Batman هم توسط نویسنده پرکار دنیای کمیک یعنی جان ریدلی نوشته می‌شود. ریدلی اصلا با دنیای دی سی غریبه نیست و اکنون هم در حال نوشتن سری کتاب کمیک The Other History Of The DC Universe است؛ مجموعه‌ای که به خط انتشار Black Label تعلق دارد. او همچنین در حال حاضر برای دنیای مارول هم فعالیت می‌کند و نوشتن داستان مینی سری Wolverine: Black White & Blood را برعهده دارد. ریدلی در این رویداد قصد دارد نشان دهد که چطور نژاد بتمن جدید، می‌تواند روی فعالیت قهرمانانه او تاثیر بگذارد.

تصویر جلد قسمت اول سری کتاب کمیک The Next Batman

این نویسنده برنده جایزه اسکار، در گفتگویی که با گزارشگر سایت خبری LA Times داشت، اینطور درباره این رویداد گفت: «چیزی که من در مورد آن صحبت می‌کنم، گذشته و سابقه یک شخص است، موقعیت یک شخص، یک شخص که ممکن است در زندگی همه چیز به او داده شده باشد. برخی اوقات، افرادی که همه چیز را در زندگی داشته‌اند، نمی‌توانند مبارزه، درگیری و مشکلات را درک کنند. بنابراین سیاه‌پوست بودن هم مهم است؛ این به آن معنی نیست که مشکلات هر روزه‌ی ما، دقیقا به یک شکل است». سیاه‌پوستان یک گروه یک‌پارچه نیستند و فاکتورهای زیادی وجود دارد که می‌تواند هویت کسی را که ریدلی آن را در نظر گرفته، مشخص بکند.

ثروت یک امتیاز محسوب می‌شود اما اصلا نمی‌توان آن را سپری دربرابر نژادپرستی یا انواع دیگر ظلم‌ها دانست. درست همانند بروس وین، لازم است که ما گذشته این شخصیت را هم بدانیم؛ پیش اینکه او این نقاب و شنل را بر تن کند. تا به این طریق متوجه شویم که او دقیقا چه رویکری را برای مبارزه با جرم و جنایت دارد. ریدلی زمانی‌که قصد خلق The Next Batman را داشت، باید یک سری سؤال را از خودش می‌پرسید تا متوجه می‌شد که سیاه‌پوست بودن او، دقیقا چه تاثیری روی هویت و نقش جدیدی که او دارد، می‌گذارد. ریدلی در این مصاحبه اینطور گفت:

«این شخص چه چیزهایی را پشت سر می‌گذارد؟ او در زندگی چه چیزهایی را دریافت کرده است؟ آن‌ها چه چیزهایی را باید کشف کنند؟ پیش از اینکه آن‌ها حتی این لباس را بپوشند، برای چه چیزهایی مبارزه می‌کنند یا علیه چه چیزهایی هستند؟ همه اینها چطور می‌توانند بتمنی را که آن‌ها در اختیار دارند، معرفی کند و نشان دهد؟ چطور می‌توان گفت که این نسخه، خیلی با نسخه‌ای که بروس وین در اختیار داشت، تفاوت دارد؟»

ریدلی اخیرا عنوان کرده بود که نسخه بتمنِ مربوط‌به Future State مجبور است با نیروی اجرای قانون که فناوری پیشرفته‌ای در اختیار دارند، کنار بیاید و تطابق پیدا کند. به همین دلیل هم او حالا باید از روش‌هایی استفاده کند که هیچ توجهی به سمت او جلب نشود. او حالا مجبور است که بیشتر از هر زمان دیگری روی توانایی‌های جسمی خود تکیه کند. البته در رابطه با همین توانایی‌های جسمی هم مشخص شده که تغییرات بزرگ و اساسی‌ای در آن‌ها صورت گرفته؛ تغییراتی که تفاوت بین این بتمن و روش‌هایی را که شوالیه تاریکی مدرن از آن‌ها استفاده می‌کرد، نشان می‌دهد. رویداد Future State از شرکت دی سی قرار است در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ (دی یا بهمن) آغاز شود و یک رویداد دو ماهه است.

در ماه فوریه (بهمن-اسفند) قرار است ترکیبی از کمیک‌های ماهانه و آنتولوژی‌هایی که سایز بزرگتری دارند و دو ماه یک بار منتشر می‌شود، وجود داشته باشد. علاوه‌براین، یک سری مینی سری ماهانه و کمیک‌های تک قسمتی دیگر هم در برنامه انتشار وجود دارد؛ کمیک‌هایی که در آن ما شاهد قهرمانان فعلی و آینده دنیای DC خواهیم بود.


منبع cbr cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده