نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۲

نال در سری کمیک King in Black، یک انتقام‌جو را نابود کرد

پادشاه سیاه‌پوش دنیای مارول کامیکس هنوز به سیاره زمین نرسیده، در قسمت اول سری کتاب کمیک King in Black تیم انتقام جویان را به معنای واقعی کلمه به خاک و خون کشید.

خیلی وقت پیش بود که ادی براک به وجود نال، خدای سیمبیوت‌ها، در سری کتاب کمیک خودش یعن Venom پی برد. حالا بعد از گذشت این همه مدت، نال بالاخره به سیاره زمین رسید و رویداد جدید شرکت مارول کامیکس یعنی King in Black را به‌صورت رسمی آغاز کرد. ادی بعد از خبردار شدن از این موضوع، به اعضای تیم انتقام جویان هشدار داد. آن‌ها هم تیمی از قهرمانان مختلف را تشکیل داد تا از سیاره خودشان دربرابر ارتش بزرگی از اژدهایان سیمبیوتی که تحت فرمان نال بودند، محافظت کنند. اما همه چیز، خیلی بدتر و وحشتناک‌تر از آن چیزی است که همه تصور می‌کردند. حتی با کمک اعضای تیم مردان ایکس هم وضعیت نبرد بهتر نشد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت اول سری کتاب کمیک King in Black را برای شما فاش کند.

.

.

.

روند این نبرد بهتر هم که نشد هیچ، یکی از اعضای تیم انتقام جویان مجبور شد که به وحشیانه‌ترین حالت، هزینه آن را جبران کند. طرفداران قدیمی دنیای مارول ممکن است این موضوع را به خاطر داشته باشند؛ زمانی‌که شرکت مارول کامیکس در سال ۲۰۰۴، تیم انتقام جویان را با عنوان New Avengers معرفی کرد. مارول در نظر داشت که اعضای تیم انتقام جویان جدید را به‌گونه‌ای انتخاب کند که رقیب همتای خود یعنی لیگ عدالت از دنیای دی سی باشند؛ هم از نظر قدرتی و هم از لحاظ محبوبیت. به همین ترتیب هم قهرمانانی مانند کاپیتان آمریکا و آیرون من به اعضای محبوب و البته جدیدی مانند اسپایدرمن و ولورین پیوستند.

اما باز هم انگار یک جای کار می‌لنگید، زیرا مارول هنوز هم دوست داشت که این گروه، یک تهدیدی در حد و اندازه سوپرمن داشته باشند. ثور و هالک اصلا گزینه‌های روی میز محسوب نمی‌شدند؛ به همین دلیل هم آن‌ها شخصیت سنتری را معرفی کردند. این شخصیت می‌توانست به‌عنوان قدرتمندترین قهرمان در سیاره زمین حساب شود؛ اما قهرمانی که تقریبا همه او را فراموش کرده بودند. در طی اولین خط داستانی سری کتاب کمیک Breakout، اعضای تیم انتقام جویان جدید در طی شورش یک ابرشرور در زندان «Raft»، به آن‌جا رفتند و همانجا هم گیر کردند. در طی این خط داستانی سنتری فرصت این را داشت که قدرت‌های خود را نشان دهد و ارزش خود را ثابت کند.

او قاتل سریالی سیمبیوتی یعنی کارنیج را گرفت و به سمت بالا پرواز کرد و سرانجام هم کارنیج را دو نیم کرد. متاسفانه چیزی که درباره کندوی سیمبیوتی نال وجود دارد و سنتری از آن خبر نداشت، این است که آن‌ها خاطرات خود را با هم به اشتراک می‌گذارند؛ به همین ترتیب هم همه از این اتفاق خبردار شدند. کاپیتان آمریکا در نظر داشت تا در نبردی که علیه نال داشتند، از سنتری به‌عنوان سلاح مخفی انتقام جویان استفاده کند. از همین رو هم سنتری با اشتیاق زیادی ظاهر شد و آماده بود که خدای سیمبیوتی را شکست دهد. او به سمت بالا و فضا پرواز کرد و با خودش نقشه می‌کشید تا همان کاری را که با کارنیج انجام داده است، با نال هم همان کار را بکند.

اما نال خبر داشت که دقیقا سنتری چه فکری در سرش است و قصد دارد چه کار کند؛ برای همین هم کلا همه چیز را برعکس کرد و همه را به‌شدت شوکه کرد. او بلافاصله بعد از نزدیک شدن سنتری، این انتقام‌جو را گرفت و او را به دو نیم تقسیم کرد. اما این همه اتفاقات این ماجرا نبود. نال با اقدامی که انجام داد، شرایط را برای قهرمانان وحشتناک‌تر و عرصه را برای آن‌ها تنگ‌تر کرد؛ او کل سیاره را با لایه‌ای از تاریکی سیمبیوتی پوشاند. حالا اصلا مشخص نیست که قهرمانان چطور می‌خواهند دربرابر چنین چیزی مبارزه کنند و چه نقشه‌ای قرار است بکشند.

شخصیت نال در حال نابود کردن شخصیت سنتری


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده