نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۹

دی سی نسخه جدیدی از جوکر را در مینی سری Batman/Catwoman معرفی کرد

شرکت دی سی کامیکس اخیرا در قسمت اول مینی سری کتاب کمیک Batman/Catwoman، نوشته تام کینگ، نسخه جدیدی از جوکر را نشان داد که مربوط‌به دوران آینده این مجموعه می‌شود.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱ سری کتاب کمیک Batman/Catwoman را برای شما فاش کند.

.

.

.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، شرکت دی سی کامیکس یک نسخه جدید از جوکر را به مخاطبان معرفی کرد؛ نسخه‌ای که در یک خط زمانی جدید در آینده بتمن وجود دارد. این خط زمانی جدید به‌عنوان بخشی از مینی سری بتمن و کت وومن که اثر جدید تام کینگ است، محسوب می‌شود. داستان‌های پیچیده و غیرخطی این مینی سری در سه برهه مختلف از زندگی بتمن و کت وومن جریان دارد. سه خط زمانی داستان سری کتاب کمیک Batman/Catwoman از کینگ که ما آن را مطالعه می‌کنیم، شامل یک داستان از دوران گذشته می‌شود که روزهای ابتدایی فعالیت بتمن و کت وومن است.

خط داستانی بعدی در زمان حال و زندگی رمانتیک فعلی «بت و کت» جریان دارد. بعد هم یک خط داستانی دیگر مربوط‌به دوران آینده است که در آن سلینا کایل تبدیل به یک زن سالخوره شده است که قصد دارد سفر جاده‌ای خود را در پیش بگیرد. در همان خط زمانی آینده داستان کینگ است که ما می‌توانیم با نسخه دیگر شخصیت جوکر ملاقات کنیم؛ خط زمانی‌ای که یک نسخه کاملا متفاوت و شگفت‌انگیز را از بزرگ‌ترین دشمن بتمن به نمایش می‌گذارد! تام کینگ در این خط زمانی از داستان‌های شرکت مارول استفاده کرده است تا نسخه Old Man Joker را وارد دنیای دی سی کند! در بخش آینده داستان بتمن و کت وومن، ما شاهد سلینا کایل هستیم که موهای او رنگی خاکستری به خود گرفته است.

او درحالی‌که گربه مشکی همیشگی خود را به همراه دارد، در یک ماشین اسپرت و کلاسیک، در ساحلی آفتابی و زیبا در حال رانندگی کردن است. سلینا در یک پارک تریلرها به نام Seabird Island نگه می‌دارد تا به ملاقات یک «دوست قدیمی» برود. این دوست قدیمی، یک مرد پیر است که مقابل تلویزیون نشسته است و خیره به آن نگاه می‌کند. او درباره زندگی دوگانه سلینا و همچنین ارتباط او با بروس وین/بتمن خبر داشت. در انتهای این قسمت ما متوجه شدیم که چرا این دوست قدیمی از همه چیز خبر داشت؛ زیرا در حقیقت این فرد بازنشسته و پیر، همان جوکر بود. چیزی که دراین‌میان بسیار عجیب و غریب و دلهره‌آور محسوب می‌شود، این است که اکثر بخش‌های مکالمه سلینا و جوکر، درست همانند یک گفتگوی دوستانه بین دو نفر سالمند بود.

شخصیت Old Man Joker در حال خندیدن در گوش سلینا کایل

حالا شگفتی بزرگ ماجرا در پایان داستان مشخص شد. این مکالمه و حرف‌هایی که بین این دو نفر رد و بدل می‌شد، نشان می‌داد که جوکر در سنین پیری خود چقدر معمولی و طبیعی شده است. این دو نفر درست همانند دو دوست قدیمی با هم صحبت می‌کردند که خاطرات را در مکالمه خود مرور می‌کردند. آن‌ها درباره این صحبت کردند که چه بلایی سر خانواده بت آمده است و اینکه بتمن به خاطر ابتلا به سرطان کم کم در حال نزدیک شدن به مرگ است. اینطور به نظر می‌رسید که جوکر هم برای خود خانواده‌ای را تشکیل داده است. او تصاویری از نوه‌های خود داشت و به این اشاره کرد که یک پسر به اسم نیتن با دو بچه‌ی دوقلو دارد. او همچنین یک دختر هم به اسم بتانی به همراه سه فرزند داشت.

سلینا هم در مقابل اعتراف کرد که دختری به اسم هلنا دارد که با یک دکتر دوست‌داشتنی در ارتباط است. تنها زمانی‌که سلینا مردن بتمن را تایید کرد، جوکر احساساتی شد و توضیح داد که احساس می‌کند «چیزی پایان یافته است». اما سلینا توضیح داد که حالا با مردن بتمن، او به سراغ جوکر آمده است زیرا بالاخره دیگر بتمنی وجود ندارد که از او مراقبت کند. سلینا به حقیقتی اشاره کرد (که در همین مینی سری آشکار می‌شود) که باعث شده بود بتمن و کت وومن تا سال‌ها به خاطر همان موضوع مورد آزار و اذیت قرار بگیرند. حالا سلینا به سراغ جوکر رفته بود تا بالاخره او را به قتل برساند. جوکرِ پیر هم تنها واکنشی که نشان داد، یک خنده به‌ظاهر راضی بود. حالا باید ببینیم که خط داستانی Old Man Joker چطور پیش می‌رود. از آنجایی که مینی سری Batman/Catwoman به خط انتشار DC Black Label تعلق دارد، مشخص نیست که چه مقدار از داستان‌ها و اتفاقات آن در کنون اصلی دنیای دی سی تاثیر خواهد گذاشت.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده