نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۸

مدل جدید و ترسناکی از مارول زامبی در سری کتاب کمیک Shang-Chi ظاهر شد

سری کتاب کمیک Shang-Chi نشان داد که دنیای مارول یک نوع جنگجوی نامرده کاملا جدید دارد که در حال حاضر هم یک شخصیت مهم از دنیای مارول را مسموم کرده است.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۳ سری کتاب کمیک سری کتاب کمیک Shang-Chi را برای شما فاش کند.

.

.

.

Marvel Zombies یکی از محبوب‌ترین سری کتاب‌های کمیک ترسناکی بود که برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۵ و قسمت ۲۱ مجموعه Ultimate Fantastic Four از مارک میلار، گرگ لند و مت رایان معرفی شد. درست از همان سال، در فرصت‌های مختلف تجسم‌های موازی متنوعی از دنیای مارول را به مخاطبان نمایش داده است. کاری که Marvel Zombies انجام می‌داد این بود که نسخه‌های در حال نابودی ابرقهرمانان و شرورهای نمادین این دنیا را به نمایش می‌گذاشت؛ نسخه‌هایی که شباهت زیادی به ارواح مشهور نامرده کارگردان محبوب یعنی جورج ای. رومرو دارند. این زامبی ها گرسنگی سیری‌ناپذیری نسبت به گوشت انسان دارند که می‌توانند تنها در طی چند روز، اکثریت جمعیت جهان را بخورند.

پیش از اینکه شانگ چی درگیر یک نبرد علیه خواهر شرور خودش یعنی شی-هوا بود. زمانی‌که این نبرد به اوج خود رسید، شانگ چی با یک نوع کاملا متفاوت از نامرده‌ها در دنیای مارول برخورد کرد؛ یک جیانگشی. این خواهر و برادر که مدت خیلی زیادی با هم درگیر بودند، برای مقابله با این نامرده، با هم متحد شدند اما خیلی طول نکشید که شی-هوا به برادر خود خیانت کرد. همین اتفاق منجر به این شد که شانگ چی چندین بار به‌خاطر خنجرهای آلوده، زخمی شود؛ البته بالاخره توانست از آن‌جا فرار کند. با اینکه خونریزی این قهرمان بند آمده بود، اما گوشت اطراف این زخم‌ها مدام در حال نکروزه شدن بود و عفونت هم به مرور در سرتاسر بدن گسترش می‌یافت.

شخصیت شانگ چی در حال صحبت کردن درباره زخم عفونی زامبی کننده

از آنجایی که شانگ چی این تحول آزاردهنده را مورد بررسی قرار داده بود، متوجه شد که به مرور زمان در حال تبدیل شدن به یک جیانگشی است؛ نزدیک‌ترین آنالوگ چینی به خون‌آشام‌ها و زامبی‌ها. در همین مدت هم مدام توسط یک تصویر تکراری از پدر مرحومش یعنی ژنگ ژوو مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت. جیانگشی که در زبان چینی به‌معنی «اجساد سفت و محکم» است، شباهت‌های خیلی زیادی به خون‌آشام‌ها و زامبی‌ها دارد. این هیولاهای نامرده هر شب از درون قبرها بیرون می‌آیند و به‌دنبال نیروی زندگی در داخل انسان‌های زنده می‌گردند. علاوه‌بر شباهت، نقطه ضعف‌های مشترکی هم با آن‌ها دارند؛ از جمله آتش، نور روز و سلاح‌هایی که از چوب هلو ساخته شده است.

همان‌طور که در اسم آن‌ها هم ذکر شده، سفتی بدن آن‌ها به‌خاطر جمود نعشی است که بعد از مرگ به وجود می‌آید و باعث می‌شود که آن‌ها با دستانی کش‌آمده و دراز به سمت قربانیان خود بپرند و به آن‌ها آسیب برسانند. سری بازی ویدیویی Darkstalkers از شرکت کپکان که Hsien-Ko را به تصویر کشیده بود، می‌تواند نمونه خوب و آشنایی از جیانگشی برای مخاطبان دیگر باشد. زمانی‌که شانگ چی به واسطه سرنخ‌هایی که تصویر پدرش در اختیار او گذاشته بود، به شهر پاریس رفت تا شی-هوا را پیدا کند؛ در همین حین هم متوجه شد که خواهر او، سلطه روی جیانگشی را در اختیار دارد. ماجرا زمانی ترسناک می‌شود که دستورها شی-هوا به جنگجویان نامرده خودش، به‌صورت تله پاتیکی به شانگ چی هم رسید.

البته این قهرمان با استفاده از هنرهای رزمی خود، توانست قدرت اراده‌اش را در دست بگیرد و دربرابر این دستورها مقاومت کند. درحالی‌که جیانگشی‌های خواهرش در حال منفجر کردن یک بمب بودند، شانگ چی توانست از آن‌جا فرار کند اما متوجه شد که زخم‌های جدیدی در بدنش به وجود آمدند که بلافاصله نشان دادند که عفونت نامرده‌ها در حال گسترش است. همراهان جدید شانگ چی که متوجه این اتفاقات جدید بودند، به او نشان دادند که باید خیلی سریع‌تر عمل کند؛ اگر هنوز هم نمی‌خواهد تبدیل به یکی از برده‌های جدید نامرده خواهرش شود. اینطور به‌نظر می‌رسد که هر زخم جدیدی که شانگ چی متحمل می‌شود، او را بیشتر و بیشتر به سمت تبدیل شدن به یک جیانگشی جلو می‌برد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده