نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

شرکت مارول کامیکس ۴ عنوان کمیکی خود را لغو کرد

شرکت مارول کامیکس اخیرا ۴ مجموعه جدید خود را به خاطر بیماری همه‌گیر کرونا متوقف کرده است؛ از جمله نسخه اقتباسی سری کتاب کمیک Star Wars: Rise of Skywalker.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، شرکت مارول اخیرا چهار مورد از عنوان‌های آینده خود را لغو کرده است؛ از جمله کمیک اقتباسی فیلم Star Wars: Rise of Skywalker (جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر) و سری کتاب کمیک فعلی Morbius. عنوان‌های دیگری هم که انتشار آن‌ها لغو شده است، عبارت‌اند از مینی سری Amazing Spider-Man: Daily Bugle و مینی سری Dark Agnes که براساس شخصیت رابرت ای. هاوارد با همین نام نوشته شده بود. هر چهار عنوانی که به آن اشاره شد، پیش از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا معرفی شده بودند. این چهار عنوان قرار بود که درکنار مجموعه‌های دیگر مارول، بعد از یک وقفه دو ماهه به مرحله انتشار برسند.

با اینکه روند انتشار از اواخر تابستان آغاز شد، اما همچنان این چهار مجموعه بی‌برنامه باقی ماندند. سری کتاب کمیک اقتباسی Star Wars: The Rise of Skywalker که براساس نسخه سینمایی‌اش بود، قرار بود که توسط جودی هاوزر (از مجموعه Star Wars: Age of Republic) به نگارش در بیاید و تصاویر آن را هم ویل اسلینی (از مجموعه Star Wars: The Rise of Kylo Ren) طراحی شود. با لغو این مجموعه، فیلم جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر، اولین اثر از دنیای Star Wars خواهد بود که نسخه کمیک بوکی و اقتباسی خود را دریافت نمی‌کند. از طرف دیگر هم قرار بود داستان سری کتاب کمیک Morbius توسط ویتا آیالا نوشته و طراحی تصاویر آن هم برعهده مارسلو فریریا باشد.

حالا این خون‌آشام زنده قرار است که در یک کمیک تک قسمتی به نام Morbius: Bond By Blood به دنیای رنگارنگ بازگردد. آیالا همچنان به کار خود با شرکت مارول ادامه می‌دهد. او قرار است داستان سری کتاب کمیک Children of the Atom را بنویسد؛ مجموعه‌ای که به فاز بعدی دنیای مردان ایکس از شرکت مارول تعلق دارد و خط داستانی Reign of X را تشکیل می‌دهد. پنج قسمت ابتدایی مجموعه Morbius در حال حاضر با عنوان Old Wounds در دسترس قرار دارد. مینی سری The Spider-Man: Daily Bugle قرار بود که روی کارکنان این خبرگزاری معتبر تمرکز کند و از موضوعات مربوط‌به اسپایدرمن شگفت‌انگیز و دردویل کمی دور شود.

نگارش داستان آن برعهده مت جانسون (از مجموعه Hellblazer Special: Papa Midnite و Incognegro) و طراحی تصاویر آن هم برعهده مک چیتر (از مجموعه Black Panther و Crew) بود؛ این سری قصد داشت که بیشتر به گذشته ویلسون فیسک بپردازد. درنهایت مجموعه Dark Agnes بود که روی ماجراجویی‌های ملکه دزد دریایی تمرکز داشت تا کمی از رویدادهای Conan the Barbarian دور شود. نگارش داستان آن برعهده بکی کلونن و طراحی تصاویر آن هم برعهده لوکا پیزاری بود. دو قسمت ابتدایی این مجموعه در حال حاضر در دسترس است.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده