نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۵

جان ریدلی جزئیات بیشتری درباره بتمن جدید رویداد Future State منتشر کرد

جان ریدلی، نویسنده دنیای دی سی، اخیرا اعلام کرد که بتمنِ رویداد Future State روش‌های مبارزه‌ای خود را تغییر خواهد داد؛ زیرا تهدید جدیدی در شهر گاتهام ظاهر می‌شود.

قبلا هم اعلام شده بود که در رویداد جدیدی دی سی یا همان Future State، ما شاهد یک بتمن جدید خواهیم بود؛ کسی که قرار است برای مبارزه با جرم و جنایت در شهر گاتهام، به اصول اولیه خود بازگردد. جان ریدلی، نویسنده برنده جایزه اسکار و همچنین هنرمندی به نام نیک درینگتون قرار است نویسندگی و طراحی تصاویر این داستان را در کتاب کمیک The Next Batman برعهده داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که در این کتاب کمیک، یک سری تغییرات بزرگ انتظار ما را می‌کشد. در مجله DC Nation Presents DC Future State جان ریدلی اینطور درباره این کتاب کمیک گفت: «دوری از تکنولوژی و همچنین سیستم تشخیص چهره واقعا دشوار است.

شما یک بتمن دارید که مجبور است در فضایی فعالیت کند که تنها برتری و مزیت او این است که آنالوگ باشد. زمانی‌که شما کم کم آن تجهیزات پیشرفته و دیجیتالی را حذف می‌کنید، تبدیل به یک غارنشین می‌شوید که قصد دارد با کامپیوترها مبارزه کند». در مینی سری جدید دی سی، این بتمن جدید در یک نسخه‌ای از شهر گاتهام فعالیت می‌کند که قانون سفت و سختی دربرابر افراد «ماسک‌دار» دارد و هیچکس نمی‌تواند آن‌ها را تحمل کند. یک آژانس اجرای قانون پیشرفته و بی‌رحمانه وجود دارد که با نام Magistrate شناخته می‌شود. این آژانس قصد دارد که شهر را از هرگونه پارتیزان و افراد ماسک‌داری پاک کند.

همین اتفاق بتمنِ جدید را مجبور می‌کند که به روش‌های قدیمی خود برای حل کردن مشکلات و بستن پرونده‌ها رو بیاورند. ریدلی در ادامه حرف‌های خود به این موضوع اشاره کرد: «این اتفاق واقعا باعث بازگشت بتمن به شخصی می‌شود که بیشتر به ذکاوت، تدبیر و قدرت فیزیکی خودش تکیه می‌کند. شما قطعا در چنین شرایطی باید یک استراتژی متفاوت داشته باشید. متحدان شما کاهش پیدا کرده، دیگر تجهیزات قبلی را ندارید و تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که به همان بتمن اصلی و ابتدایی بازگردید؛ حالا سایه‌ها دوباره تبدیل به دوست شما شده است. شب، متحد شما است. شهر تبدیل به میدان جنگ شما شده است».

در گذشته ارتباط بتمن با اداره پلیس شهر گاتهام نوسان داشت و بی‌ثبات بود. در آن زمان دوست قدیمی بتمن یعنی کمیسر گوردن در رأس قدرت بود. به همین دلیل هم او فرصتی برای نفس کشیدن داشت و در شرایطی که لازم می‌دانست، با نیروهای پلیس همکاری می‌کرد. اما این بتمنِ جدید، آن شانس زیاد و ارتباط خوب را با رهبر Magistrate به نام Peacekeeper One ندارد. در حال حاضر نقشه بزرگ او مشخص نیست و قرار است با پیشروی داستان نیت اصلی او مشخص شود. DC Future State یک رویداد جدید محسوب می‌شود که از ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ کار خود را آغاز می‌کند و به مدت ۲ ماه منتشر خواهد شد. در ماه فوریه (بهمن-اسفند) ترکیبی از کتاب‌های کمیک ماهانه و همچنین آنتولوژی‌های سایز بزرگ که هر دو ماه منتشر می‌شوند، عرضه خواهند شد. علاوه‌براین، مینی سری‌های ماهانه و کمیک‌های تک قسمتی هم تنظیم شده تا قهرمانان فعلی و آینده در آن حضور داشته باشند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده