نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۲

شرکت مارول رویداد کمیکی Reign of X را برای دنیای مردان ایکس معرفی کرد

شرکت مارول کامیکس اخیرا رویداد جدیدی را برای دنیای تیم مردان ایکس معرفی کرد که Reign of X نام دارد و قرار است از ماه دسامبر سال جاری به‌صورت رسمی آغاز شود.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، شرکت مارول کامیکس اخیرا فاز بعدی ابتکار مجدد و فعلی دنیای مردان ایکس را اعلام کرد. سال گذشته، مینی سری دوگانه House of X و همچنین Powers of X که داستان آن را جاناتان هیکمن نوشته بود، تاریخچه کامل تیم مردان ایکس را دوباره تعریف و معرفی کرد. همین اتفاق باعث شد تا یک کشور مخصوص جهش یافته‌ها هم با نام کراکوآ معرفی شود و به‌دنبال آن، خط انتشار سری کتاب کمیک Dawn of X هم معرفی شود. رویداد Dawn of X با حماسه ۲۲ قسمتی X of Swords خود، به اوج رسید؛ حماسه‌ای که در خط داستانی X of Swords: Destruction پایان یافت. در ادامه چه اتفاقی برای مردان ایکس رخ می‌دهد؟

اخیرا شرکت مارول کامیکس اعلام کرده که بعد از رویداد Dawn of X قرار است رویداد Reign of X به پیش بیاید. فاز بعدی دنیای مردان ایکس قرار است در ماه دسامبر (آذر) آغاز شود که همه چیز را برای برنامه‌های سال ۲۰۲۱ فراهم کند. مارول در بیانیه رسمی و مطبوعاتی خود اینطور به این رویداد اشاره کرد: «رویداد The Reign of X تشکیل تیم‌های جدید، بازگشت شخصیت‌های مهم، آوردن تهدیدهای جدید توسط شرورهای کلاسیک و افشاگری‌های بیشتری که بازی را تغییر می‌دهند، به ما نشان خواهد داد؛ اتفاقاتی که باعث می‌شوند افسانه‌های مردان ایکس برای همیشه تغییر کنند». شما در این لینک می‌توانید تصویر تبلیغاتی محمد اسرار را مشاهده کنید.

سی. بی. کبولسکی، مدیر تحریریه مارول در این بیانیه اینطور درباره این رویداد صحبت کرد: «رویداد The Reign of X در مقابل ما قرار دارد... شما می‌توانید نگاه اجمالی‌ای نسبت به اینکه این رویداد چه چیزهایی را به ارمغان می‌آورد، داشته باشید! درست همانند Dawn of X و X of Swords که پیش از این آمده بود، Reign of X هم توسط جاناتان هیکمن و تمام نویسندگان شگفت‌انگیز امروزی دنیای مردان ایکس با دقت خیلی زیاد نوشته شده است. ما بیشتر از این دیگر نمی‌توانیم صبر کنیم تا شما، آن چیزی را که ما برایتان ساخته‌ایم، ببینید! در همین حین، خوانندگان خیلی دقیق، بهتر است نگاه زیرکانه‌ای به این تصویر طراحی شده از محمد اسرار بیاندازند.

در این تصویر که مونتاژ باشکوهی از همه جهش یافته‌ها است، هر چیزی به یک دلیل خاصی در تصویر گنجانده شده است که دلیل بسیار مهمی هم دارد. دلیل هر کدام از این المان‌ها هم در آینده‌ای خیلی نزدیک نشان داده می‌شود که نتیجه و طبعاتی برای ساکنان محبوب سرزمین کراکوآ دارد. بعد از اینکه سپیده‌دم به سلطنت می‌رسد، متوجه می‌شوید که چه سلطنتی خواهد بود». این رویداد هم مجدد با یک سری عنوان‌های خاص از مردان ایکس آغاز می‌شود که اتفاقات بعد از رویداد X of Swords را به ما نشان می‌دهد که مسیر رو به جلوی مردان ایکس را که به آینده می‌رسد، مشخص می‌کند. کتاب‌هایی که این رویداد را آغاز می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • قسمت ۷ سری کتاب HELLIONS. نویسنده: زب ولز، هنرمند: استیفن سگوویا. این قسمت پیامدهای قتل‌عام بی‌رحمانه اعضای تیم در رویداد X of Swords را به نمایش می‌گذارد.
  • قسمت ۵ سری کتاب کمیک X-FACTOR. نویسنده: لیا ویلیامز، هنرمند: دیوید بالدئون. این قسمت همچنان درباره مرگ جهش یافته‌ها تحقیق می‌کند و پیچیدگی‌هایی که به رستاخیز ارتباط دارد، مورد بررسی قرار می‌دهد.
  • قسمت ۱۶ سری کتاب کمیک MARAUDERS. نویسنده: گری دوگان، هنرمند: استفانو کاسلی. در این قسمت کیت پراید و اما فراست بالاخره انتقام خود را از سباستین شاو می‌گیرند؛ انتقامی که انتظار زیادی برای آن کشیده بودند.
  • قسمت ۱ سری کتاب کمیک S.W.O.R.D. نویسنده: ال یویینگ، هنرمند: والری شیتی. در این قسمت نژاد جهش‌یافته‌ها دقت خود را روی کهکشان و فراتر از آن قرار می‌دهند.
  • قسمت ۱۴ سری کتاب کمیک NEW MUTANTS. نویسنده: ویتا آیالا، هنرمند: راد ریس. در این قسمت یک دشمن قدیمی قیام می‌کند؛ آغاز یک دوران جدید و وحشیانه برای جهش یافته‌های جوان و محبوب شما.
  • قسمت ۸ سری کتاب کمیک WOLVERINE. نویسنده: بنجامین پرسی، هنرمند: آدام کوبرت و ویکتور بوگدانوویک. در این قسمت ولورین با ماوریک و اعضای تیم ایکس متحد می‌شود.
  • قسمت ۱۶ سری کتاب کمیک EXCALIBUR. نویسنده: تینی هاوارد، هنرمند: مارکس تو. جست‌وجو برای کاپیتان بریتین در حال اجرا است و اعضای تیم ایکس کالیبر هم به Otherworld بازمی‌گردند.
  • قسمت ۱۵ سری کتاب کمیک X-FORCE. نویسنده: بنجامین پرسی، هنرمند: جاشوآ کاسارا (از سری کتاب کمیک Stormbreaker). در این قسمت اعضای تیم ایکس فورس برای محافظت از کراکوآ حاضر هستند دست به هر کاری بزنند؛ حتی اگر هم مجبور شوند که تک تک اعضای گروه را بازجویی کنند.
  • قسمت ۱۶ سری کتاب کمیک X-MEN. نویسنده: جاناتان هیکمن، هنرمند: فیل نوتو. در این قسمت سایکلاپس یک تصمیم سرنوشت‌ساز می‌گیرد که درباره آینده تیم مردان ایکس باید چه کاری انجام دهد.

جالب است بدانید که یکی از نویسنده‌های سابق کتاب‌های کمیک مردان ایکس یعنی سی اسپاریر کسی بود که تیزر رویداد Reign of X را منتشر کرد؛ او در گذشته داستان سری کتاب کمیک X-Men: Legacy، X-Club و همچنین X-Force را نوشته است. این چند وقت اخیر او داستان‌هایی را برای شرکت دی سی کامیکس و بووم استودیوز می‌نوشت. اما حالا به‌نظر می‌رسد که برای این پروژه جدید ایکس منی، قصد دارد که دوباره به مارول بازگردد و در رویداد Reign of X حضور داشته باشد. هنوز مشخص نیست که او چه بخشی از این رویداد را برعهده می‌گیرد اما شخصیت لژیون، پروتاگونیست مجموعه X-Men: Legacy هم در تصویر تبلیغاتی منتشر شده، حضور دارد. 


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده