نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۰

مارول تیزری از رویداد کراس اوری X-Men و Transformers را منتشر کرد

شرکت مارول کامیکس اخیرا تیزری را منتشر کرد که خبر از رویداد کراس اوری تیم مردان ایکس و تبدیل شوندگان را به ما می‌دهد؛ رویدادی که در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، شرکت مارول نشان داد که قصد دارد یک مجموعه کراس اوری بین X-Men و Transformers را در سال ۲۰۲۱ منتشر کند؛ حداقل این، همان چیزی است که طرفداران حسابی درباره آن حرف می‌زنند. ماجرا از زمانی آغاز شد که یک پست جدید در پیج فیسبوکی رسمی Transformers به نمایش درآمد. این تصویر به‌صورت واضح در حال نشان دادن این بود که در سال ۲۰۲۱ ما می‌توانیم انتظار یک رویارویی بین مردان ایکس شگفت‌انگیز و همچنین تبدیل‌شوندگان را داشته باشیم. عبارت «More Than Meets The Eye» یا همان «بیشتر از آن چیزی که به نظر می‌آید» روی تصویر نوشته شده است.

می‌توان اینطور گفت که این عبارت یک موضوع مشترک بین شخصیت‌های تیم مردان ایکس و همچنین تبدیل‌شوندگان محسوب می‌شود؛ گروه دوم چیزی بیشتر از یک سری ماشین هستند و گروه اول هم چیزی بیشتر از یک سری انسان هستند؛ هر دو گروه، بیشتری از آن چیزی که به نظر می‌آید، هستند. اصلا نیازی به گفتن این موضوع نیست که همین حالا هم طرفداران تا حد خیلی زیادی برای این رویداد کراس اوری و مورد انتظار ایکس من و ترنسفورمرز هیجان دارند. همین چند سال اخیر بود که یک شروع کاملا تازه و جذاب هم برای مجموعه ایکس من و هم در سری کتاب کمیک تبدیل‌شوندگان به وجود آمد.

در رابطه با ایکس من می‌توان اینطور گفت که مارول یک ریبوت جسورانه در کل مجموعه و محوریت آن انجام داد و تغییر زیادی در ایده کلی آن به وجود آورد؛ آن هم در رویداد محبوب House of X. طرفدارانی که داستان‌های جهش یافته‌های مارول را دنبال می‌کنند، امروزه خیلی سخت می‌توانند مردان ایکس را تشخیص دهند. آن‌ها یک کشور جهش یافته را روی جزیره زنده کراکوا تشکیل دادند؛ جایی که از همه جهش یافته‌ها استقبال می‌شود و همه می‌توانند در آن‌جا زندگی کنند... از جمله تمام آن دشمنان قدیمی مردان ایکس و جهش یافته‌های شرور. همین اتفاق یک دوره جدید و جسورانه را برای کتاب‌های کمیک ایکس من رقم زد و پیشنهاد می‌کنیم که حتما آن را مطالعه کنید.

تیزر مارول برای رویداد کراس اوری ایکس من و ترنسفورمرز

از طرف دیگر هم مجموعه ترنسفورمرز در سری کتاب کمیک War for Cybertron، ایمان و علاقه طرفداران سرسخت و قدیمی را دوباره زنده کرده است. خط داستانی رویداد War for Cybertron طرفداران را به روزهایی برده که در آن تبدیل‌شوندگان برای نجات سیاره خودشان مبارزه می‌کردند. این سری، به‌صورت عمقی‌تر افسانه‌های ترنسفورمرز را مورد بررسی قرار داده است؛ آن هم با خط داستانی‌هایی که بیشتر از قبل شخصیت محور هستند. ما در این سری شاهد این هستیم که چطور Optimus Prime و مگاترون (کسانی که یک زمانی بهترین دوستان یکدیگر محسوب می‌شدند و در ارتش هم‌رزم بودند)، به خاطر یک سری اختلافات سیاسی از هم جدا می‌شوند و یک جنگ داخلی را به وجود می‌آورند.

داستان این مجموعه در سه قسمت بررسی می‌شود. قسمت دوم این سری کتاب کمیک، به این موضوع می‌پردازد که چطور اتوبات‌ها و Decepticonها، از سایبرترون تا سیاره زمین، آل‌اسپارک را تحت تعقیب قرار دادند. در قسمت سوم هم ما شاهد این هستیم که شخصیت‌های کلاسیک Transformers G1 با همتایان خود از Transformers: Beast Wars متحد می‌شوند تا یک نبرد خیلی بزرگ را علیه سیاره زمین به راه بیاندازند. اینطور به نظر می‌رسد که تا به امروز، طرفداران خیلی از کارهایی که در سری کتاب کمیک War for Cybertron انجام شده، راضی هستند؛ اینکه توانسته یک حس قدیمی و کلاسیک را در مجموعه تبدیل‌شوندگان دوباره زنده کند.

تازه علاوه‌بر تمام چیزهایی که گفته شد، تصویر هنری‌ای هم که به‌عنوان «تیزر» این رویداد منتشر شده، نشان می‌دهد که ما احتمالا در این کراس‌اور با نسخه‌های کلاسیک شخصیت‌های مختلف هر دو مجموعه طرف هستیم؛ چیزی که جذابیت و هیجان ماجرا را چندین برابر می‌کند. البته این اتفاق اصلا برای این نوع رویدادهای کراس اوری غیرمعمول نیست. زیرا هرچه که باشد، آن‌ها در تلاش هستند تا با ایجاد یک کراس‌اور بین این دو مجموعه، یک رویداد «نوستالژیک» را برای طرفداران خلق بکنند؛ بنابراین استفاده از یک سری تجسم‌های خیلی محبوب از این شخصیت‌ها، سازندگان را در تحقق این هدف کمک خواهد کرد.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده