نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۷

جنبش ضد ماسک در سری کتاب کمیک Batman کل شهر را در بر گرفت

از آنجایی که یک جنبش ضدماسک در سراسر گاتهام گسترده شده است، یکی از کاندیدهای شهرداری و یک آنتاگونیست جدید، در حال هدفگیری هویت‌های مخفی خانواده بتمن هستند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱۰۲۹ سری کتاب کمیک Detective Comics را برای شما فاش کند.

.

.

.

در قسمت ۱۰۲۹ سری کتاب کمیک Detective Comics یک آنتاگونیست جدید ماسک‌دار که نام The Mirror را روی خود گذاشته است، سر و کله‌اش در شهر گاتهام پیدا می‌شود. او مصمم است که هویت‌های مخفی مبارزان شنل‌پوش این شهر را افشا کند اما این شخصیت شرور در این مأموریت تنها نیست. آن‌ها در عوض در تلاش هستند که روی بی‌اعتمادی روز افزون مردم این شهر نسبت به جامعه ابرقهرمانان، تمرکز کنند و گروهی از مردم همفکر را تشکیل دهند؛ کسانی که همگی دوست دارند ماسک بتمن و متحدان او را بردارند و هویت آن‌ها را فاش کنند. اصلا نمی‌توان گفت که شخصیت میرر اولین نفری است که مقابل خانواده بتمن قرار می‌گیرد.

در قسمت قبل این سری کتاب کمیک، یک نامزد شهرداری سکوی خود را براساس موضع ضدابرقهرمانی‌ای که دارد، بنا کرد و قصد دارد که روی همین موضوع بیشتر از هر چیزی مانور بدهد. باتوجه‌به ماجراهای افتضاح و خرابی‌هایی که رویداد جنگ جوکر در شهر گاتهام به وجود آورد، این واکنش کاملا طبیعی محسوب می‌شود؛ رویدادی که همچنان در حال تغییر دادن وضعیت موجود در شهر است. شخصیت میرر در اولین حضور خود، خیلی راحت و شفاف حرف‌های خود را بیان کرد. کاملا واضح است که او چه احساسی نسبت به قهرمانان و شرورانی که گاتهام را شهر خودشان می‌دانند، دارد. میرر این شخصیت‌های نقابدار را به نابود کردن روح گاتهام متهم می‌کند؛ اینکه آن‌ها حاضر نیستند که مسئولیت اقدامات خود را برعهده بگیرند.

شخصیت میرر در حال صحبت کردن با مردم در سری کتاب کمیک Batman

میرر اینطور در صحبت‌های خود درباره این افراد نقابدار صحبت کرد: «به افراد به‌ظاهر قهرمان اجازه داده شده که به اسم محافظت و دفاع از ما، جنون به وجود بیاورند». این شرور به افرادی که او را احاطه کرده بودند اینطور توضیح داد که آن‌ها نیاز دارند که شهروندان بیشتری را به سمت خودشان بیاورند. سرانجام این آنتاگونیست مرموز فاش کرد که در راستای شفافیت و مسئولیت‌پذیری، آن‌ها به‌دنبال این هستند که هویت مخفی ابرقهرمانان شهر گاتهام را فاش کنند. جنبش میرر همین حالا هم افراد زیادی را به خود جذب کرده است. در همین قسمت، زمانی‌که بتمن در تلاش است تا جلوی یک سرقت بانک را بگیرد، گروهی از معترضان به او نشان می‌دهند که اصلا راضی به این کار نیستند.

آن‌ها سمت بتمن فریاد می‌زندد که باید ماسک خود را بردارد. با اینکه این معترضان از کار بتمن راضی نیستند، اما دیگر مردم گاتهام برای شکست دادن این سارقان، از او تشکر می‌کنند. در این برهه زمانی، شهر گاتهام درست همانند یک بشکه باروت می‌ماند و میرر کاملا قصد دارد که از این هرج‌و‌مرج ناپایدار، به نفع خودش استفاده کند. میرر تنها کسی نیست که از وضعیت به وجود آمده در شهر، استفاده می‌کند. مدتی است که ناکانو به‌عنوان نامزد شهرداری جلو آمده است. او هم از این حسی که مردم نسبت به ابرقهرمانان دارند و روزبه‌روز هم بیشتر می‌شود، استفاده می‌کند تا کمپین انتخاباتی خود را به راه بیاندازد و توجه مردم را به خود جلب کند.

بدگویی شخصیت میرر از پارتیزان‌ها در سری کتاب کمیک Batman

ناکانو هم یک دلیل شخصی برای نفرت از جامعه ابرقهرمانان دارد. در طی رویداد Joker War، او به‌طرز وحشتناکی آسیب دید. همین آسیب‌دیدگی او را مجبور کرد تا از شغل خودش که یک افسر پلیس بود، کنار بکشد. در قسمت ۱۰۲۹ سری کتاب کمیک Detective Comics، او توضیح می‌دهد که اگر بتواند در این انتخابات پیروز شود، چه چیزهایی را در شهر گاتهام به ارمغان می‌آورد. ناکانو در یک سخنرانی که در مراسم خیریه و جمع‌آوری کمک مالی داشت، درباره این صحبت کرد که افراد نقابدار، جرم و جنایت آزاردهنده شهر گاتهام را خیلی بیشتر می‌کنند. او سپس رسما مأموریت ضدابرقهرمانی خودش را کلید زد و صحبت‌های او، بازتاب انتقادات و حرف‌های میرر است.

ناکانو اینطور گفت که: «شفافیت باید در همه سطوح رعایت و پذیرفته شود. وگرنه بی‌عدالتی بالاخره راهی برای ریشه‌یابی پیدا می‌کند». بعد از اینکه یک سری افراد مسلح به این مراسم حمله کردند، انتقادات ناکانو شدت و حرارت بیشتری به خود گرفت: «لعنت به همه ماسک‌ها». واضح است که او با عزمی جزم و مصمم می‌خواهد یک بار برای همیشه به چرخه شرورانه گاتهام پایان دهد. در حال حاضر شباهت بین ناکانو و میرر کاملا تصادفی به نظر می‌رسد. اما سخنرانی آن‌ها شباهت فوق‌العاده زیادی دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا برخی خواننده‌ها به این موضوع فکر کنند که احتمالا این دو فرد، خیلی بیشتر از آن چیزی که به نظر می‌رسد، با یکدیگر ارتباط دارند؛ ارتباطی بیش از مخالفتشان با جامعه ابرقهرمانی. درهرصورت، جنبش ضدماسک در شهر گاتهام به‌سرعت در حال گسترش است. از یک طرف میرر شهروندان ناراضی را استخدام می‌کند و از طرف دیگر هم کمپین ناکانو برای انتخابات. این پیشرفت خیلی زود می‌تواند یک نتیجه فاجعه‌بار را برای خانواده بتمن داشته باشد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده