نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

یکی از انتقام جویان در مجموعه Avengers به نقطه ضعف فینکس پی برد

در سری کتاب کمیک Avengers، نیروی فینکس در حال آماده کردن خود است که به‌دنبال یک میزبان جدید بگردد. حالا یکی از ابرقهرمانان می‌داند که چطور باید این نیرو را شکست داد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخشی از داستان قسمت ۳۸ سری کتاب کمیک Avengers را برای شما فاش کند.

.

.

.

در خط داستانی رویداد اخیر مجموعه اونجرز به نام Age of Khonshu، موون نایت با فینکس پیوند خورد و امیدوار بود که بتواند آنقدر قدرتمند بشود که توانایی شکست دادن مفیستو را داشته باشد؛ کسی که تهدید کرده بود که می‌تواند به‌تنهایی کل دنیا را از بین ببرد. بااین‌حال در پایان این رویداد، موون نایت و نیروی فینکس از هم جدا شدند. حالا این موجود کیهانی و فوق‌العاده قدرتمند در سیاره زمین قرار دارد و در حال آماده کردن خود برای آغاز رویداد Enter the Phoenix است؛ رویدادی که در آن قصد دارد در میان ابرقهرمانان این سیاره، یک میزبان خوب برای خودش پیدا کند. درست است که قسمت ۳۸ سری کتاب کمیک Avengers خیلی آرام است؛ اما این آرامش قبل از طوفان است.

با اینکه فینکس هنوز کار خود را آغاز نکرده، اما قدرتمندترین قهرمانان زمین خیلی خوب می‌دانند که در آینده چه چیزی پیش می‌آید: جست‌وجو برای یک میزبان جدید و به احتمال خیلی زیاد هم کلی ویرانی و مرگ یک سری از مردم. شاید خیلی از افراد دربرابر فینکس احساس ناتوانی بکنند اما ثور قدرتمند اخیرا افشا کرده که احتمالا روش شکست دادن این موجود کیهانی را می‌داند... و البته قیمتی که این روش ممکن است به همراه داشته باشد. بخش زیادی از این قسمت، تاریخ پنهانی مفیستو در دنیای مارول را نشان می‌دهد. اما یک در یک صحنه کوتاه، ما شاهد پیش درآمدی برای رویداد بعدی این شرکت هستیم.

ثور و بلید از دور و در داخل جزیره‌ای که این موجود کیهانی آن را تبدیل به خانه خود کرده، در حال تماشای نیروی فینکس هستند. آن‌ها شاهد این هستند که این موجود در حال لانه‌سازی و آماده کردن خود برای اتفاقاتی که قرار است در آینده رخ دهد، است. بلید که کاملا می‌داند این نیروی قدرتمند قرار است بار دیگر چه بلایی را سر دنیا بیاورد، این سؤال واضح را می‌پرسد: «چرا ما هنوز آن را نکشته‌ایم؟» البته که پاسخ این سؤال، آنقدرها هم ساده نیست. فینکس یک نیروی اولیه برای جهان محسوب می‌شود؛ یک موجود کیهانی که به اندازه خود زمان قدمت دارد. اینطور نیست که خیلی راحت بتوان آن را از بین برد؛ حداقل انسان‌ها قادر به انجام این کار نیستند.

شخصیت ثور در حال صحبت کردن درباره فینکس

اما مشخص شد که ثور احتمالا بیشتر از چیزی که دیگران فکرش را می‌کردند، از فینکس اطلاعات دارد. در حقیقت، این خدای آزگاردی رعد و برق، که اخیرا هم تبدیل به پادشاه آزگارد شده است، برای بلید توضیح داد که از نقطه ضعف فینکس خبر دارد. او اینطور گفت که: «ثور پدر همگان می‌داند که چطور باید به او آسیب زد. حتی اگر انجام این کار جان من را بگیرد. به احتمال زیاد هم... این اتفاق می‌افتد». به نظر می‌رسد که ثور همان چیزی را که می‌تواند فینکس را متوقف کند، می‌داند. اما همین یک روش چیست و او چطور به این اطلاعات دست پیدا کرده است؟ در حال حاضر تمام چیزهایی که ما داریم، یک سری حدس است.

اما این احتمال وجود دارد که همه چیز به پدر او یعنی اودین و همچنین انتقام جویان ما قبل تاریخ بازگردد. از این گذشته، قبلا اینطور گفته شده بود که اودین و اولین میزبان انسانی فینکس عاشق یکدیگر بودند؛ آن هم در طی مدت زمانی‌که در ۱ میلیون سال قبل از میلاد، عضو تیم انتقام جویان بودند. ممکن است همین موضوع، همان نقطه ضعفی باشد که ثور درباره آن صحبت می‌کند. بعد از آن هم باز این احتمال وجود دارد که خدای رعد و برق در حال صحبت کردن درباره اطلاعات جدیدی است که اخیرا آن‌ها را به‌دست آورده است. در سری کتاب کمیک Thor، خدای تندر بالاخره توانست به کتاب پادشاهان آزگارد دست پیدا کند.

این کتاب شامل دانش و تاریخچه تمام فرمانروایان گذشته قلمرو ابدی است که در آن وجود دارد. برخی از این صفحات، ماجراجویی‌هایی دارد که به دوران آغاز زمان بازمی‌گردد و نشان می‌دهد که این کتاب چه قدمتی دارد. به همین ترتیب هم این احتمال وجود دارد که ثور با مطالعه کردن یکی از داستان‌های این کتاب، اطلاعات بیشتری را درباره فینکس به‌دست آورده باشد؛ اینکه چطور می‌تواند آن را متوقف کند. با اینکه ما نمی‌دانیم که دقیقا نقطه ضعف فینکس چه چیزی است، اما اینکه ثور از آن خبر دارد، اهمیت زیادی دارد. اما قیمت آن چیست؟ او می‌گوید که ممکن است در طی این ماجرا جان خود را از دست بدهد.

 این به آن معنی است که افشا کردن نقطه ضعف این موجود، خطر بسیار زیادی را به‌دنبال خواهد داشت. اما اگر کسی شانس زنده ماندن از این مخمصه را داشته باشد، آن خود ثور است. هرچه که باشد، همین چند وقت اخیر او نه‌تنها یکی بلکه دو نیروی باستانی کل جهان را به قتل رساند؛ یکی بلعنده دنیاها یعنی گالاکتوس و همچنین بلک وینتر. نفر بعدی چه کسی است؟


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده