نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۳

مجموعه Batman: Dark Multiverse Hush تیم جدید Outsiders را معرفی کرد

در جدیدترین گوشه دنیای دارک مولتی ورس، چندین قهرمان آشنای شهر گاتهام دور هم جمع شدند و یک نسخه جدید و کاملا متفاوتی از تیم Outsiders را تشکیل دادند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱ سری کتاب کمیک Tales From The Dark Multiverse: Hush را برای شما فاش کند.

.

.

.

مدافعان شهر گاتهام، مدت خیلی زیادی است که خودشان را متعهد به دفاع از خانه‌شان کرده‌اند و اصلا هم برایشان مهم نیست که در کدام واقعیت دارند این کار را انجام می‌دهند. اما مولتی ورس تاریک، مانند دنیایی که در قسمت ۱ سری کتاب کمیک Tales from the Dark Multiverse: Hush معرفی شده، این نبردها آن‌ها را به یک مسیر تاریک‌تری برده‌اند. به‌عنوان مثال، در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، مولتی ورس تاریک اخیرا یک تجسم جدید را از تیم Outsiders به ما نشان داده است؛ تجسمی که قهرمانان شهر گاتهام را تبدیل به یک ارتش برای درگیری‌های خیابانی وحشیانه تبدیل کرده است. درحالی‌که مردم طبقه بالای شهر گاتهام یک زندگی با کیفیت را تجربه می‌کنند، شهروندان عادی باید خودشان را با یک سبک زندگی وحشیانه‌تر وفق دهند.

حالا که گاتهام در یک وضعیت کاملا مستقل قرار دارد، می‌تواند در سطوح وحشیانه‌تری فعالیت داشته باشد. در چنین شرایطی طبقه جنگ‌طلب شهر به خیابان‌ها ریخته‌اند و حتی رسانه ایالت گاتهام هم تمام تلاش خودش را می‌کند که تمرکز خود روی زرق و برق و شکوه سطح بالای شهر بگذارد. این ارتش که نام خود را Outsiders گذاشته‌اند، توسط باربارا گوردن هدایت می‌شود. او دیگر نقش خود را به‌عنوان یک اوراکل در میان مردم پذیرفته است، خصوصا بعد از اینکه بینایی خود را از دست داد. به همین ترتیب هم هدایت تعداد زیادی از مردم را برعهده گرفته است تا به این طریق، یاد و خاطره پدر مرحومش یعنی جیمز گوردن را نگه دارد.

باربارا گوردن در حال هدایت مردم در سری کتاب کمیک Batman: Dark Multiverse Hush

در این زمان مشخص شد که در این جهان، گوردن تنها یکی دیگر از اعضای محفل جغدها محسوب می‌شد که در تلاش بود به هر طریقی کنترل شهر گاتهام را در دست بگیرد و هرکسی را هم که سر راهش قرار می‌گرفت، به قتل برساند؛ این در حالی بود که دیگر هیچ بتمنی وجود نداشت تا در پاکسازی شهر به او کمک کند. باربارا که درکنار ارتشی از گاتهامی‌های سرکش قرار داشت، تعدادی از متحدان مهم و بسیار برجسته خود را به ما نشان داد؛ از جمله تیم دریکِ این جهان و کاساندرا کین. حتی در میان آن‌ها فردی هم دیده می‌شد که به‌نظر می‌رسید یک تجسم از بت وینگ زره‌پوش است. هر سه آن‌ها نشان دادند که تمایل خیلی زیادی به استفاده از روش‌های وحشیانه و مرگبار دارند.

آن‌ها روش‌هایی را در این دنیا استفاده می‌کردند که در حالت عادی و در پیوستگی طبیعی دنیای دی سی، آن‌ها را انجام نمی‌دادند؛ مثلا تیم دریک از چاقو برای آسیب زدن به چندین افسر/سرباز شهر گاتهام استفاده کرد. اعضای تیم Outsiders در تلاش بودند که از حمله‌های بتمن به سمت توماس الیوت به نفع خودشان استفاده کنند اما ماجرا آنطور که باید و شاید پیش نرفت. همین موضوع باعث شد تا در طی این ماجرا، کاساندرا کین به‌طرز افتضاحی توسط گری سان (نسخه این دنیای نایت وینگ) آسیب ببیند و زخمی شود. تیم دریک بعد از اینکه در تلاش برای گرفتن انتقام او بود، عقب‌نشینی کرد و قول داد که نبرد آن‌ها حالا حالاها ادامه خواهد داشت.

اعضای جدید گروه Outsiders در سری کتاب کمیک Batman: Dark Multiverse Hush

از طرف دیگر، اوراکل هم دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت. البته مدت خیلی زیادی طول نکشید که در پی ناپدید شدن توماس الیوت و متحدان او و همچنین هرج و مرجی که به وجود آمده بود، او هم از آن‌جا فرار کرد و جان سالم به در برد. در پایان ماجراها ما شاهد این بودیم که اعضای گروه Outsiders در خیابان‌ها هستند و به همراه تیم دریک با ماموران مبارزه می‌کنند. با اینکه شهر گاتهام به خاطر اقدامات توماس الیوت و نیروهای او در وضعیت افتضاحی قرار گرفته است، اما باز هم تا حدودی وضعیت امیدوارکننده‌ای را داریم؛ اینکه حتی در این شرایط هم قهرمانان برای قیام کردن در مولتی ورس تاریک تلاش می‌کنند؛ حتی اگر هم مجبور باشند که روش‌های وحشیانه‌تری را استفاده کنند برای اینکه بتوانند هدف خوبی را محقق کنند.

شاید هم در آینده آن‌ها به بتمنِ این واقعیت بپیوندند و با هم مبارزه کنند؛ کسی که خودش را وقف ازبین‌بردن «کرکس‌هایی» کرده که در حال نابود کردن و ازبین‌بردن شهر گاتهام، برای رسیدن به هدف‌های خودشان هستند. ممکن هم هست که در پایان یک خانواده خفاشی تاریک در این واقعیت به وجود بیاید. اما قطعا این خانواده خطر خیلی بیشتری نسبت به آن نسخه‌ای که همه ما به آن عادت کرده بودیم، دارد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده