نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۰

سری کتاب کمیک Batman: Three Jokers پایان رویداد Darkseid War را تغییر داد

در قسمت سوم سری کتاب کمیک Batman: Three Jokers، شوالیه تاریکی یک افشاگری بزرگ را درباره شاهزاده دلقک جرم و جنایت انجام داد که پایان‌بندی رویداد Darkseid War را تغییر می‌دهد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۳ سری کتاب کمیک Batman: Three Jokers را برای شما فاش کند.

.

.

.

شوالیه تاریکی در سری کتاب کمیک Batman: Three Jokers هر روشی را امتحان می‌کند تا رمز و راز این سه نسخه از شاهزاده دلقک جرم و جنایت را حل کند و از بین ببرد. زمانی‌که بتمن برای اولین‌بار سراغ این پرونده آمد، مشخص شد که در حقیقت این همان معما و پازلی است که اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ و رویداد Justice League: The Darkseid War نشان داده شده بود. در طی آن رویداد، بتمن روی صندلی موبیوس مترون نشست؛ یک وسیله قدرتمند که دانش و اطلاعات سرتاسر دنیا را در خودش نگه می‌دارد. البته همان‌طور که حدس می‌زنید، یکی از اولین سؤال‌هایی که او پرسید، این بود که هویت واقعی جوکر چیست.

در همان زمان، این صندلی عنوان کرد که تنها یک جوکر وجود ندارد بلکه سه نسخه مختلف از جوکر فعالیت می‌کنند؛ چیزی که تا حد زیادی باعث تعجب بتمن شد. به همین ترتیب هم بتمن شروع به قرار دادن قطعه‌های مختلف پازل درکنار یکدیگر کرد. همین ماجراها باعث شد تا خط داستانی Batman: Three Jokers به وجود بیاید. اما حالا، در آخرین قسمت از این سری که تحت عنوان Black Label منتشر شده بود، بروس اعلام کرد که در تمام این مدت نام واقعی جوکر را می‌دانسته است. اگر اینطور است، پس چرا او ۵ سال پیش چنین سؤال خاصی را از آن صندلی پرسیده بود؟ در پایان قسمت ۳ این مجموعه، بتمن یک افشاگری حیرت‌انگیز را انجام داد.

بتمن در حال صحبت کردن با صندلی موبیوس

او به آلفرد گفت که خیلی سال پیش، او به هویت واقعی جوکر پی برده بود. در حقیقت، او اینطور توضیح داد که تنها یک هفته بعد از اینکه او برای اولین‌بار با این شرور درگیر شده بود، توانست بفهمد که جوکر واقعا چه کسی است. این یک پیچ و تاب خیلی بزرگ است؛ این افشاگری این معنی را می‌دهد که در تمام این سال‌ها، در میان تمام آن نبردها، حمله‌ها و شکنجه‌ها، بتمن همیشه بزرگ‌ترین راز جوکر را می‌دانسته است. حالا این سؤال برای ما طرفداران به وجود می‌آید که اگر او همیشه می‌دانسته که جوکر کیست، پس چرا اسم واقعی جوکر را از صندلی موبیوس پرسیده بود. در ابتدا، اینطور به نظر می‌آمد که او به‌عنوان یک کاراگاه دوست داشت پاسخی را بگیرد که همیشه در به‌دست آوردن آن تلاش می‌کرد.

اما حالا، خیلی چیزها تغییر کرده است. دلیل واقعی اینکه چرا او این سؤال را پرسیده، احتمالا یک چیز خیلی ساده‌تر باشد؛ همان چیزی که دقیقا در قسمت ۴۲ سری کتاب کمیک Justice League هم وجود دارد. زمانی‌که بتمن برای اولین‌بار روی صندلی موبیوس نشست، توانست دانش و اطلاعات کل جهان را به‌دست بیاورد. البته که این اتفاق، یک تجربه طاقت‌فرسا بود و او نمی‌دانست که آیا می‌تواند به چنین چیزی اعتماد کند یا خیر. او اینطور گفت: «من می‌توانم صدای آن‌ها را بشنوم... صدای پاسخ‌ها. پاسخ به همه چیز. آیا آن‌ها واقعی هستند؟ آیا این واقعی است؟» بعد هم برای اینکه بتواند این صندلی را امتحان کند، اول اسم قاتل والدین خود را پرسید.

بروس وین در حال صحبت کردن با آلفرد پنی ورث

زمانی‌که این صندلی پاسخ درست یعنی جو چیل را عنوان کرد، شوالیه تاریکی سؤال دوم یعنی «نام واقعی جوکر چیست؟» را پرسید. در کمال تعجب این صندلی عنوان کرد که سه جوکر وجود دارد و بتمن را در ناباوری فرو برد. او گفت: «نه. این اصلا امکان ندارد». حالا که ما می‌دانیم که بتمن واقعا در تمام این مدت نام واقعی جوکر را می‌دانسته، علت اصلی این سؤال به‌خصوص مشخص می‌شود: بتمن به‌دنبال پاسخی که آن را نداشت، نمی‌گشت، او فقط صرفا داشت صندلی را امتحان می‌کرد تا متوجه شود که آیا پاسخ درست را به او می‌دهد یا خیر. البته در پایان همه چیز منطقی به نظر می‌رسد. او نمی‌توانست تنها با یک سؤال این صندلی را امتحان کند.

او دومین سؤال را هم پرسید تا مطمئن شود که صندلی موبیوس به خوبی کار می‌کند؛ زیرا او تجربه این را داشت که پاسخ‌هایی را بشنود که فقط خودش از آن‌ها اطلاع دارد. اما به‌جای شنیدن نامی که خودش انتظار داشت، به یک چیز غیرممکن پی برد: به طریقی، سه نسخه از جوکر در حال فعالیت بودند. بتمن بزرگ‌ترین کاراگاه دنیا محسوب می‌شود و برای رسیدن به پاسخی که نیاز دارد، اصلا تقلب نمی‌کند. او از قبل این موضوع را می‌دانست و این دقیقا همان دلیلی بود که او پرونده تحقیق درباره سه جوکر را از همان ابتدا آغاز کرد؛ زیرا به‌جای دریافت نامی که از قبل می‌دانست، یک عدد دریافت کرد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده