نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۸

دی سی اطلاعات بیشتری از شخصیت گوست میکر را در مجموعه Batman فاش کرد

شرکت دی سی اخیرا اطلاعات بیشتری را درباره دشمن جدید بروس وین که گوست میکر نام دارد، منتشر کرد؛ کسی که قصد دارد وظایف بتمن در شهر گاتهام را بهتر از خودش انجام دهد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱۰۲ سری کتاب کمیک Batman را برای شما فاش کند.

.

.

.

مدتی پیش، رویداد جنگ جوکر داشت حسابی شهر گاتهام و همچنین بتمن را اذیت و آزار می‌داد. با اینکه بتمن به همراه دیگر اعضای خانواده‌اش توانستند جوکر را شکست دهند و قدرت را از دستان او بیرون بیاورند و شهر را به حالت قبل بازگردانند، اما باز هم این رویدادها، عواقب و تاثیر خیلی زیادی را از خود به‌جای می‌گذارند. یکی از همین تاثیرات، بازگشت یک نفر از گذشته بروس وین به نام گوست میکر است. به نظر می‌رسد که او هم یک پارتیزان دیگر محسوب می‌شود و قصد دارد کارهایی را که بتمن در شهر گاتهام نکرده بود، خودش انجام دهد. تا به این لحظه، فقط بخش کوچکی از طراحی این شخصیت را دیده‌ایم. اما قسمت ۱۰۲ سری کتاب کمیک Batman ما به ارتباط او با بروس پی بردیم.

با اینکه داستان به‌صورت کامل برای ما فاش نشده است، اما ما به بخش زیادی از خواستگاه و ریشه‌های او پی بردیم. در یکی از بخش‌های این قسمت، ما به یک برهه زمانی‌ای در سال‌های خیلی دور به دولین، کشور ایرلند برده شدیم. در آن دوران که بروس وین یک مرد جوان بود، به‌دنبال تامی تیوان می‌گشت تا از او بخواهد که در زمینه مبارزه با یک چاقو به او کمک کند؛ بروس قصد دارد در این زمینه به درجه استادی برسد. زیرا در آن زمان، هیچکس به اندازه تیوان نمی‌توانست این کار را به‌صورت حرفه‌ای انجام دهد و هیچکس به اندازه او مرگبار نبود. این مکالمه توسط یک فرد مرموز قطع شد که بروس بلافاصله متوجه شد که این شخص کیست.

این شخص به تیوان گفت که «او فکر می‌کند که بهتر از تو است، تامی. او فکر می‌کند که بهتر از همه ما است. البته تو نمی‌توانی این موضوع را شخصی کنی. طبیعت او به همین شکل است. این دقیقا همان چیزی است که با آن بزرگ شده است. او یک آدم احمق و لوس است. یک ثروتمند آمریکایی که شب‌ها گریه می‌کند تا بخوابد و به پدر و مادر مرحوم خود فکر می‌کند». همین حرف‌ها باعث شد تا بروس عصبانی شود و به سمت این شخص خیز بردارد. او در آن زمان یک لباس سفید و مشکی کلاه‌داری بر تن داشت؛ چیزی که شباهت خیلی زیادی به همین لباسی که گوست میکر حالا می‌پوشد، دارد. پیش از اینکه او بتواند کاری کند، بروس اینطور گفت: «قسم می‌خورم که اگر دوباره تو را ببینم، تک تک استخوان‌های درون بدنت را می‌شکنم؛ آن هم بعد از کاری که در مراکش با استاد ما کردی».

بروس وین و شخصیت گوست میکر در حال مبارزه با یکدیگر

بعد هم آن دو مبارزه خود را در خیابان آغاز کردند و همان زمان بود که ما دوباره به زمان حال بازگشتیم. بنابراین اینطور به نظر می‌رسد که هر دوی آن‌ها تحت نظر یک استاد آموزش دیده‌اند. اما حالا یا گوست میکر این استاد را به قتل رسانده است و کار دیگری با او کرده است. همچنین اینطور به نظر می‌رسد که گوست میگر در میدان نبرد از بروس بهتر نیست؛ حداقل در آن زمان که اینطور نبود. بعد ما در زمان حال شاهد این بودیم که آن‌ها به‌خاطر کلاون هانتر در حال مبارزه با یکدیگر هستند. همین‌جا بود که بروس گفت: «ما یک قراری با هم داشتیم. این شهر من است». بعد هم گوست میکر اینطور جواب می‌دهد: «پس کار لعنتی خودت را انجام بده».

بنابراین در یک برهه زمانی خاصی آن‌ها مقابل هم قرار می‌گیرند و یک توافقی را بین خودشان تنظیم می‌کنند؛ اینکه گوست میکر حق ندارد به شهر گاتهام نزدیک شود. اینطور به نظر می‌رسد که این آتش بس به پایان رسیده است. داستان قسمت ۱۰۲ سری کتاب کمیک Batman توسط جیمز تاینیون چهارم نوشته شده است. طراحی آن برعهده کارلوس داندا و کارلو پاگولایان، رنگ‌آمیزی برعهده دیوید بارون، تصویرگری برعهده داندا و دنی میکی و حروف‌گذاری هم برعهده کلیتون کاولز بوده است. خلاصه داستان رسمی این قسمت هم به شرح زیر است:

در پی ماجراهایی که در رویداد جنگ جوکر پیش آمد، بروس وین و شهری که او عاشقش است، تا حد خیلی زیادی تغییر کرد. اما بتمن و ماموریتی که او دارد، همیشگی هستند و تغییری نمی‌کنند. اما همه مثل خود بروس وین و بتمن فکر نمی‌کنند و نظر دیگری دارند... پارتیزان مرموزی به‌نام گوست میکر در شهر سر و کله‌اش پیدا شده است. او بروس را از زمانی‌که نوجوان بودند، می‌شناسد و تصمیم خود را هم گرفته است. زمان آن رسیده که شهر گاتهام یک قهرمان جدید داشته باشد.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده