نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱

سری کتاب کمیک Detective Comics خبر از دزدیده شدن دفترچه سیاه بتمن داد

کتاب مخصوص سیاه رنگ بتمن اخیرا از دست شوالیه تاریکی دزدیده شده است؛ این کتاب در دست یک شخصیت خاص قرار گرفته که می‌تواند خطر زیادی را به همراه داشته باشد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱۰۲۹ سری کتاب کمیک Detective Comics را برای شما فاش کند.

.

.

.

در طی سال‌های اخیر، بتمن یک سری ماجراجویی‌های بسیار مسخره‌ای را تجربه کرده است. همین موضوع باعث شده تا او تجربه‌های منحصربه‌فردی را به‌دست بیاورد و در زمینه‌های مختلفی تخصص پیدا کند. او حتی مطمئن می‌شود که تمام کارهایش بایگانی شود که بتواند در نقشه‌ها و ماجراهای بعدی‌ای که پیش می‌آید، به او کمک کند. اما در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، یکی از همین مجموعه‌ها که احتمالا یکی از خطرناک‌ترین‌ها هم محسوب می‌شود، به دستان فرد بسیار نگران‌کننده‌ای افتاده است. دیمین وین اخیرا مخفیانه وارد بت کیو شده است و بلک کیس‌بوک را دزدیده است. سوالی که پیش می‌آید، این است که رابین سابق چه کاری با این مجموعه دارد؟

نسخه مدرن بلک کیس‌بوک در طی مجموعه Batman که گرنت موریسون نویسندگی آن را برعهده داشت، معرفی شد. در پی رویداد بحران بینهایت، بتمن مبارزه خود را با تهدیدهای ماوراطبیعی و فرازمینی‌تر آغاز کرد؛ تهدیدهایی که دوباره به میدان نبرد بازگشته بودند. اغلب اوقات اینگونه موارد به خاطر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مواد تغییر ذهنی مانند سم جوکر یا سم ترس اسکرکرو ایجاد شده است. این مبارزه‌ها هم اغلب اوقات مسخره‌تر از چیزی می‌شدند که بتمن در حالت معمول با جرم و جنایت مبارزه می‌کرد. بعد هم او گزارش این پرونده‌ها و اتفاقات را در کیس‌بوک مشکی خود نگه‌داری می‌کرد.

همین بلک کیس‌بوک یکی از چیزهایی بود که جوکر توانست آن را در اختیار خودش بگیرد؛ آن هم به‌لطف تصاحب تمام دارایی‌های بروس وین. مأموریت بتمن برای برگرداندن این دفترچه عواقب ناگواری را به‌دنبال داشت. این ماجرا باعث شد تا یکی از افسران اداره پلیس شهر گاتهام به نام ناکانو، یک چشم و همچنین یکی از همکارانش را از دست بدهد. اما خیلی زود مشخص شد که این پیروزی هم یک چیز زودگذر بوده است. بروس بعد از شرکت در یک رویداد برای ناکانو و کمک کردن به نایت وینگ برای پیروزی در یک مأموریت دربرابر یک گروه مثلا دزد، به بت کیو بازگشت. او بعد از بازگشت به مخفیگاه خود متوجه شد که صندلی‌اش کمی تکان خورده است.

دیمین وین در حال بررسی دفترچه سیاه بتمن

بروس بعد از چرخاندن آن، متوجه شد که دفترچه مشکی رنگ او، در آن‌جا انتظارش را می‌کشد؛ البته نسخه جعلی آن. بروس خیلی زود به این نتیجه رسید که تنها فردی که از محل دقیق دفترچه سیاه خبر داشت، پسر خودش یعنی دیمین بوده است؛ تنها کسی که مهارت‌های لازم را داشت که بتواند مخفیانه وارد بت کیو بشود. دیمین که در گذشته نقش رابین را داشت، به فعالیت‌های قهرمانانه پدرش پشت کرد و در نظر داشت که روش خودش را در برقراری عدالت داشته باشد. دیمین به این نتیجه رسیده بود که کشتن دشمنان خیلی عقلانی‌تر است؛ اگر می‌خواهد دوستان خود در گروه تین تایتانز را در امان نگه دارد یا اینکه حمله به عزیزانش را تلافی کند.

به همین ترتیب هم او به‌صورت کامل سرکش شده بود. با اینکه دلایل دیمین برای گرفتن این دفترچه سیاه هنوز مشخص نیست، اما اطلاعاتی که در این دفترچه نگه‌داری می‌شود آنقدر مهم است که می‌تواند بتمن را توجیه کند که بتمن برای مدتی از این درگیری بزرگ در شهر فاصله بگیرد؛ تا زمانی‌که بتواند دوباره این دفترچه را بازگرداند. حالا که دیمین بیشتر از قبل به سمت جاه‌طلبی و خشونت رفته است و قصد دارد که به روش خودش عدالت را برقرار کند، این احتمال وجود دارد که او به سراغ محتویات دفترچه سیاه برود؛ برای اینکه بتواند بیشتر از قبل شکل وحشیانه‌تر عدالت را در جامعه برقرار کند.

در پایان این قسمت، ما شاهد نشانه‌ای از این هستیم که دیمین دقیقا چه هدفی از استفاده از دفترچه دارد. در این صحنه ما می‌بینیم که او در حال بررسی تجربه‌های بتمن در رابطه با موجودات خفاش مانندی مثل خون‌آشام‌ها یا حتی شخصیت‌های بالقوه‌ای مانند من-بت است. باتوجه‌به جدایی روز افزون او از شخصیت‌های قهرمانی (حتی احتمالا سوزاندن دائمی پل‌ها به همراه جان کنت)، دیمین این پتانسیل را دارد که به یک شخصیت خیلی خطرناک‌تر در شهر گاتهام تبدیل شود.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده