نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۱

خدای جدید دی سی، جوکر را در سری کتاب کمیک Death Metal تحت تاثیر زیادی قرار داد

جوکر که خودش یکی از ترسناک‌ترین شرورها در سرتاسر دنیای دی سی محسوب می‌شود، اخیرا با جدیدترین خدای این شرکت آشنا شده است که قدرت زیاد او ترسناک به نظر می‌رسد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱ سری کتاب کمیک Dark Nights Death Metal: Rise of the New God را برای شما فاش کند.

.

.

.

دنیای دی سی پر از چیزهای ترسناک و نیروهای وحشتناک است. شاید بتواند قاتل سادیستی شهر گاتهام را که با نام جوکر شناخته می‌شود، از جمله همین شخصیت‌های ترسناک دانست. بارها نشان داده شده که شاهزاده دلقک جرم و جنایت معمولا توسط عوامل ترسناک دیگر تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد؛ اما حالا شخصیتی به میان آمده که تا حدودی می‌تواند آرامش او را به هم بزند و ذهنش را درگیر کند. جوکر اخیرا با موجود کیهانی جدیدی که با نام کرونیکل شناخته می‌شود، آشنا شده است. این موجود قدرتمند که به دنیای دیگری تعلق دارد، خیلی سریع و خیلی راحت توانست جوکر را تحت تاثیر قرار دهد و ذهن او را درگیر کند.

اگر این مجموعه را دنبال کرده باشید، می‌دانید که مولتی ورس دی سی در حال نابود شدن است؛ آن هم به‌لطف نبردی که بین تاریک‌ترین شوالیه و پرپتوآ شکل گرفته است. حالا هم یک موجود مرموز یا همان کرونیکل به سیاره ماهِ زمین آمده است تا شاهد پایان یافتن این مولتی ورس باشد. او از Omniverse بزرگتری به آن‌جا آمده است و قدرت‌هایی خداگونه دارد. معمولا اکثر مولتی ورس‌های دیگر، به خاطر دلایل طبیعی‌تری مانند انتروپی نابود شده بودند. به همین ترتیب هم این موجود زمانی‌که دید چنین شخصیت‌های قدرتمندی رسما برای نابود کردن این جهان و پایان دادن به آن مبارزه می‌کنند، بسیار تعجب کرد.

شخصیت کرونیکل به همراه سر شعله‌ور

کرونیکل با دیدن این ماجرا، تصمیم گرفت که به مرور زمان بیشتر درباره این مولتی ورس اطلاعات به‌دست بیاورد. برای انجام این کار هم تلاش خود را کرد تا به قسمت‌های باقیمانده دنیای دی سی برود و منابع اطلاعاتی مختلفی را پیدا کند؛ منابعی که ممکن بود برای همیشه از بین بروند. اولین نقطه‌ای که کرونیکل توقف کرد، جایی بود که در گذشته با نام جزیره پارادایس شناخته می‌شد. حالا این جزیره تبدیل به زندانی برای شرورهای باقیمانده دیگر شده بود تا از آن‌ها در آن‌جا نگه‌داری شود. در همین منطقه، کرونیکل توانست درباره مولتی ورس DC در دوره پیش از بحران اطلاعات کسب کند. این دقیقا همان چیزی بود که سایکو پایرت اطلاعات خیلی زیاد و شخصی‌ای درباره آن داشت.

کرونیکل زمانی‌که در آن زندان/جزیره بود و به‌دنبال سایکو پایرت می‌گشت (او هم در تلاش بود که با ماسک کنترل کننده احساس خود او را تحت تاثیر قرار دهد)، توجه‌اش به یک فرد دیگر در زندان جلب شد: این زندانی دیگر هم کسی نبود جز جوکر. جوکر با دیدن کرونیکل و ورود او، بلافاصله حرف خنده‌داری گفت و عنوان کرد که انگار کرونیکل همان بتمن است که «سر خود را در فر فرو کرده است». کرونیکل در ابتدا به سمت جوکر رفت؛ کسی که به نظر می‌رسید مورد توجه او قرار گرفته است. اما بعد از کمی بررسی جزئی و دقیق، متوجه شد که جوکر هیچ اهمیت خاصی ندارد و از لحاظ کیهانی کاملا ناچیز است. از نظر او، جوکر تنها یک «مزاحمت عجیب» است.

شخصیت کرونیکل در حال صحبت کردن با جوکر در زندان

او تعجب کرد که دیگران چطور به جوکر اجازه زنده ماندن را داده‌اند؛ نه به‌خاطر اینکه از او نفرت داشت یا به خاطر کارهایی که جوکر کرده بود، خشمگین شده بود. بلکه به این خاطر که در نظر کرونیکل، جوکر یک شخصیت کاملا بی‌معنی بود که در نقشه‌های بزرگتر هیچ اهمیتی نداشت. همین موضوع جوکر را مجبور کرد که دست از خندیدن و رفتار مسخره‌اش بردارد. او یک نگاه ترسناک‌تر از چیزی که به بتمن تحویل داده بود، به کرونیکل ارائه کرد تا او را بترساند. کرونیکل با چنین طرز فکری که دارد، باعث شد تا جوکر یک لحظه واقعی ترس را تجربه کند؛ خصوصا باتوجه‌به اینکه او خودش را مصمم می‌کرد تا یک نوع ترس و وحشت خاصی را در قربانی‌های خودش به وجود بیاورد.

جوکر بخش زیادی از زمان خود را در رویداد Joker War صرف این کرد که سرتاسر شهر گاتهام و مردم آن را در ترس و وحشت فرو ببرد. او با همین کار، خودش را تبدیل به نیرویی کرد که می‌تواند به‌صورت طبیعی تغییری را در دنیای دی‌سی به وجود بیاورد. البته در مقیاس کیهانی، تمام بزرگی و اعتقادات جوکر در رابطه با پاکی هرج‌و‌مرج دربرابر نظم، کمترین ارزش و اهمیت را دارد و هیچکس به در کهکشان به اندازه زمین به او اهمیت نمی‌دهد. این شخصیت کیهانی جدید دنیای دی‌سی، برای مدت نامشخصی در حال نظاره و بررسی کردن سرتاسر مولتی ورس‌ها بود. هر چیزی شبیه به جوکر، برای او تنها یک کنجکاوی بود و اهمیت خاص و زیادی برایش نداشت. حتی اگر تا پایان مولتی‌ورس هم این لحظه از بین برود و دیگر وجود نداشته باشد، باز هم چیزی نیست که تا پایان دنیا، از ذهن ما خواننده‌ها بیرون برود.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده