معرفی شخصیت دارک آرچر، مالکوم مرلین

معرفی شخصیت دارک آرچر، مالکوم مرلین

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱

در این قسمت از سری مقاله معرفی شخصیت‌های کتاب‌های کمیک، به سراغ یکی از بزرگ‌ترین دشمنان گرین ارو/اولیور کویین یعنی مالکوم مرلین یا همان دارک آرچر رفتیم.

مالکوم مرلین یک قاتل بسیار حرفه‌ای محسوب می‌شود و از کمان و تیر مخصوص به خودش استفاده می‌کند. او فردی است که با هزینه‌ای گزاف به استخدام افراد مختلف در می‌آید تا مأموریت‌های آن‌ها را با موفقیت انجام دهد. تا به امروز هم او با شرورهای مختلفی مانند «ماکسی زئوس» و «سایونید» همکاری کرده است. مالکوم مرلین در موقعیت‌های مختلفی با گرین ارو و بلک کنری مبارزه کرده است. مرلین یا همان آرتور کینگ که اسم مستعار دارک آرچر هم شناخته می‌شود، یک شخصیت ابرشروری است که در کتاب‌های کمیکی که توسط شرکت دی سی کامیکس منتشر می‌شوند، حضور پیدا می‌کند.

او یک تیر و کمان‌دار بسیار کشنده محسوب می‌شود، به‌صورت قراردادی افراد مختلف را به قتل می‌رساند و بزرگ‌ترین دشمن گرین ارو محسوب می‌شود. البته او در ابتدا فقط دشمن گرین ارو بود. بعد از گذشت سال‌ها، نویسنده‌ها آنقدر در این شخصیت توسعه و تغییر به وجود آوردند که او حالا به‌عنوان دشمن دیگر ابرقهرمانان دنیای دی سی هم فعالیت می‌کند؛ ابرقهرمانانی مانند بتمن و بلک کنری هم در موقعیت‌های متفاوت با او برخورد و مبارزه داشته‌اند. در سال ۲۰۱۲ بود که این شخصیت به خاطر محبوبیت زیاد خود از دنیای کتاب‌های کمیک بیرون آمد و وارد دنیای تلویزیونی شد و در سریال Arrow (ارو) با نام مالکوم مرلین حضور پیدا کرد.

خلقت شخصیت مالکوم مرلین دارک آرچر

مرلین توسط مایک فردریش، نیل آدامز و دیک دیلین خلق شد و برای اولین‌بار در قسمت ۹۴ سری کتاب کمیک Justice League of America به نام Where Strikes Demonfang?; The Sandman/Starman که در ماه نوامبر سال ۱۹۷۱ منتشر شده بود، حضور پیدا کرد. در سال ۲۰۱۲ شبکه The CW نسخه لایو اکشنی سریال Arrow را به روی آنتن برد و در همان مجموعه هم شخصیت مالکوم مرلین را معرفی کرد. او به‌عنوان آنتاگونیست اصلی فصل اول در این سریال حضور پیدا کرد و پسر او یعنی «تامی مرلین» هم نقش بهترین دوست اولیور کویین را داشت؛ همین مفهوم بعدها در کتاب‌های کمیک هم به تصویر کشیده شد.

جان بارومن وظیفه ایفای نقش مالکوم مرلین را در سریال ارو برعهده داشت. او به‌همراه خواهر خود یعنی کارول بارومن کمیک دیجیتالی Arrow: The Dark Archer را نوشتند؛ کتاب کمیکی که حول محور همین شخصیت می‌چرخید. داستان‌های امروزی این شخصیت، در فصل سوم و چهارم سریال ارو رخ می‌دهد؛ آن هم درحالی‌که فلش بک‌هایی از گذشته مالکوم در قالب آرتور کینگ، به‌همراه جزئیات نشان داده می‌شود. لازم به ذکر است که این شخصیت در ۱۴۷ کتاب کمیک حضور داشت که در هیچکدام از آن‌ها جان خود را از دست نداده بود.

معرفی شخصیت مالکوم مرلین دارک آرچر

اولیور کویین مدت‌ها پیش از اینکه تبدیل به پارتیزانی به نام گرین ارو بشود، نام آرتور کینگ و مهارت‌های او را شنیده بود؛ کسی که در آن زمان با لقب «مرلینِ جادوگر» شناخته می‌شد و یک کماندار ماهر با دقت بسیار بالا به حساب می‌آمد. اولیور دوست داشت که او هم تبدیل به چنین فردی بشود. چندین سال بعد از این اتفاق، مرلین در یک دوئل عمومی گرین ارو را به چالش کشید تا با تیر و کمان با هم مبارزه کنند؛ نبردی که اولیور بازنده آن شد. مرلین که چنین پیروزی‌ای را به‌دست آورده بود، برای چندین سال ناپدید شد و بعدها به‌عنوان یکی از اعضای لیگ آدمکش‌ها دوباره در کتاب‌های کمیک ظاهر شد.

مرلین در طی مدت زمانی‌که با لیگ آدمکش‌ها بود، وظیفه تربیت و آموزش دختر دیوید کین یعنی «کاساندرا کین» را برعهده گرفت؛ دوره آموزشی‌ای که مرلین خیلی سوءاستفاده‌گرانه در آن عمل می‌کرد. او اصلا نمی‌دانست که این دختر به خاطر فعالیت در قالب بت گرل یک سری مهارت‌ها را دارد. او و گرین ارو دوباره با یکدیگر برخورد کردند و در همان برهه مرلین تلاش کرد که بتمن را به قتل برساند. اما خوشبختانه گرین ارو توانست با یکی از تیرهای خود، مسیر تیر مرلین را تغییر و جان بتمن را نجات دهد. بعد از این اتفاق، مرلین اعتراف کرد که گرین ارو بعد از آخرین برخوردی که با هم داشتند، تا حد زیادی پیشرفته کرده است.

اما خب پیش از اینکه قهرمانان بتوانند او را دستگیر کنند، مرلین سریع از آن‌جا فرار کرد. در سری کتاب کمیک Action Comics مرلین دوباره ظاهر شد و این بار به‌عنوان یک قاتل مستقل و قراردادی فعالیت می‌کرد. او استعدادها و مهارت‌های خود را به بالاترین قیمت می‌فروخت. در همین دوران بود که او توسط «کویین بی» یا همان «زازالا» استخدام شد تا به یک تیم ابرشرورانه بپیوندد؛ تیمی که قرار بود لیگ عدالت را به زمین بکوبند. بعدها او توسط «توبایاس ویل» استخدام شد تا به‌عنوان یکی از اعضا به سندیکای جنایت شهر مترو پلیس یعنی گروه ۱۰۰ بپیوندد. مرلین در این دوران با «جویی تولیدو» همراه بود و تلاش کرد که بلک لایتنینگ را هم به قتل برساند.

دارک آرچر در همان اولین حضورهای خود توانست هم سوپرمن و هم اتم را شکست دهد

با اینکه آن‌ها در حال موفق شدن بودند، اما اعضای لیگ آدمکش‌ها به آن‌جا آمدند و نبرد را کاملا نابود کردند؛ زیرا اصلا از این موضوع که مرلین آن‌ها را ترک کرده بود، خوشحال و راضی نبودند. سرانجام مرلین توسط بلک لایتنینگ شکست داده شد؛ این در حالی بود که تولیدو در طی این نبرد سه جانبه جان خود را از دست داد. بعد از گذشت مدتی، یک مرد از کشور لیبی مرلین را استخدام کرد تا یک دانشمند روسی را که قصد بازدید از کازابلانکا را داشت، به قتل برساند. با اینکه مرلین در این مأموریت سایونید را همراه خود داشت، اما نقشه قتل او توسط فلش و «فانتوم لیدی» با شکست روبه‌رو شد. در طی خط داستانی رویداد Underworld Unleashed، مرلین یکی از شرورانی بود که روح خود را به شیطانی به نام «نرون» فروختند تا بتوانند قدرت خیلی بیشتری را به‌دست بیاورند.

بعدها، مرلین به همراه ددشات، «مانِکل»، «بولت»، «چیلر» و «ددلاین» به تیم Killer Elite پیوست. آن‌ها این تیم را تشکیل داده بودند تا افراد مختلف را به قتل برسانند. مرلین در تلاش بود تا به واسطه این گروه آرزوی خود را محقق کند؛ آرزوی او هم چیزی نبود جز کشتن بتمن. اما این گروه سرانجام توسط اعضای لیگ عدالت متوقف شدند. Killer Elite که همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دادند، Body Doubles برخورد کردند؛ برخوردی که باعث شکست مرلین و اعضای تیم او شد. در خط داستانی سری کتاب کمیک Young Justice، مرلین توسط دولت زندیا استخدام شد تا یک تیرانداز جوان به نام «ترک» را آموزش دهد و تربیت کند.

ترک یک ابرانسان نیمه گرگینه محسوب می‌شد. مرلین و ترک تلاش کردند تا در یک مسابقه تیراندازی با کمان، خرابکاری را به وجود بیاورند که نتیجه به نفع خودشان تمام شود. اما آن‌ها توسط اعضای تیم یانگ جاستیس متوقف شدند. دفعه بعدی که مرلین در کتاب‌های کمیک ظاهر شد، نقش یکی از شرورهای اصلی باند بی‌عدالتی را در مینی سری Identity Crisis برعهده داشت. او مرگ سو دیبنی را خیلی دقیق پیشبینی کرد و حتی آن را به دیگران اخطار داد و گفت که این اتفاق می‌تواند برایشان مشکل‌ساز شود و در دنیای زیرزمینی جرم و جنایت، دردسرهای وخیمی را به وجود بیاورد. بعد از این اتفاقات، اعضای لیگ عدالت موفق شدند که مرلین، مانکل و ددشات را دستگیر کنند.

البته مدت خیلی زیادی طول نکشید که ددشات توانست با استفاده از ارتباطی که با جوخه انتحاری و آماندا والر داشت، آزادی خودشان را ترتیب دهد. همین اتفاق باعث ناامیدی و خستگی جدیدترین من هانتر شد. در طی برهه‌ای که «Shadow Thief» در آزمایش و محاکمه خود قرار داشت، مرلین به همراه ددشات، مانکل و «فوبیا» تلاش کردند که او را به قتل برسانند اما خیلی زود با من هانتر برخورد کردند و توسط او متوقف شدند. در طی خط داستانی رویداد Infinite Crisis، مرلین نقش یکی از اعضای جامعه مخصوص «الکساندر لوثر جونیور» را برعهده داشت. از همان زمان هم او به خصومت خود علیه گرین ارو ادامه داد.

شخصیت دارک آرچر در حال فرار کردن از تیرها

او در برهه زمانی‌ها و موقعیت‌های مختلف، مدام به سمت اعضای خانواده این قهرمان حمله می‌کرد. زمانی‌که گرین ارو و بلک کنری در حال ازدواج کردن بودند، مرلین به گروه جدید لیگ بی‌عدالتی پیوست. در طی ماموریتی که اعضای این گروه به مراسم ازدواج این دو قهرمان حمله کرده بودند، مرلین نقش بزرگ و مهمی را در آن ایفا کرد. حضور مهم بعدی مرلین در خط داستانی Countdown بود که در این رویداد، به استخدام لیگ آدمکش‌ها درآمده بود. او در این برهه زمانی به همراه تالیا الغول به افراد مختلف حمله می‌کرد و در مأموریت‌های متنوعی حضور داشت؛ مرلین حتی در این زمان وظیفه آموزش و تربیت دیمین وین را هم برعهده گرفته بود.

در طی ماجرای رستاخیز و قیام رأس الغول، مرلین نقش خیلی کمی داشت. در این خط داستانی، او توسط «سنسی» استخدام شد تا آن چشمه خاصی را که رأس الغول قرار بود در آن احیا شود، از بین ببرد. البته در طی آخرین رویارویی بتمن و رأس الغول، مرلین شکست خورد و نتوانست مأموریت خود را با موفقیت انجام دهد. بعد از این ماجراها، مرلین به تیم نخبه‌های لیگ آدمکش‌ها که با نام Seven Men of Death شناخته می‌شود، پیوست. اعضای این گروه به شهر گاتهام فرستاده شدند تا Suit of Sorrows را از محفل خلوص پس بگیرند و بازگردانند. مرلین در طی حمله‌ای که علیه این محفل انجام داده بودند، رهبر محفل به نام «للاند مک‌کالی» را به قتل رساند.

علاوه‌بر این، مرلین به «فلیسیداد گومز» هم آسیب خیلی زیادی وارد کرد و مدت زیادی طول نکشید که با «عزرائیل» روبه‌رو شد. مرلین و اعضای تیمش تلاش کردند تا عزرائیل را دستگیر  کنند و او را به پایگاه مخصوص به خودشان ببرند. اما عزرائیل از یکی از تیرهای خود مرلین استفاده کرد و به او صدمه زد. در طی همین ماجراها بود که مرلین توسط یک پارتیزان به نام «کیوپید» دستگیر شد؛ کسی که در نظر داشت تا مرلین را درست مقابل چشمان گرین ارو به قتل برساند زیرا حسابی عاشق او شده بود و میخواست که توجه او را به سمت خود جلب کند. به همین ترتیب هم در پایان کیوپید به همراه یک تیر، گردن مرلین را برید. با اینکه گرین ارو توانست به موقع مراقبت‌های پزشکی را به مرلین برساند و جان او را نجات دهد، اما باز هم تارهای صوتی این شخصیت شرور به‌شدت آسیب دید.

  • The New 52:

یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای مالکوم مرلین این است که بتمن را به قتل برساند

در پیوستگی جدید شرکت دی سی و سری کتاب کمیک Batman Incorporated، مرلین به‌عنوان یکی از کارمندان و افراد تحت استخدام لیگ آدمکش‌ها ظاهر شد. او در این دوران نقش یکی از اعضای گروه Seven Men of Death را هم داشت؛ کسانی که توسط تالیا الغول و سازمان Leviathan او، وظیفه داشتند که سازمان Batman Incorporated را نابود کنند. مرلین به‌راحتی توانست اعضای گروه را شکست دهد؛ تا اینکه در کمال تعجب و غافلگیری، کمان او توسط دیمین وین شکسته شد. در ادامه این پیوستگی و خط داستانی Forever Evil، مرلین یکی از چندشن شروری بود که توسط سندیکای جرم و جنایت آمریکا استخدام شد تا به جامعه مخفی ابرشروران بپیوندد.

  • تولد دوباره دی سی:

در پیوستگی جدید و راه‌اندازی مجدد شرکت دی سی کامیکس، سری کتاب کمیک Green Arrow نشان داد که شخصیت آرتور کینگ، نام خود را به مالکوم مرلین تغییر داده است؛ این همان مفهوم و تغییراتی بود که به واسطه سریال ارو در کتاب‌های کمیک به وجود آمد. مالکوم زمانی‌که حدودا ۲۵ سال سن داشت، به لیگ آدمکش‌ها پیوست؛ یک محفل باستانی و بین‌المللی که از بزرگ‌ترین قاتلان دنیا تشکیل می‌شد. اعضای این محفل زیر نظر مستقیم رهبر خودشان یعنی رأس الغول هدایت و آموزش داده می‌شدند. مراسم آغاز به کار مالکوم در این سازمان اینطور بود که او باید یک قبر با طول هشت فوت، عمق شش فوت و عرض چهار پا حفر می‌کرد و در آن دراز می‌کشید.

او باید این کار را انجام می‌داد تا خود را از هرگونه اتفاقی که در زندگی گذشته‌اش رخ داده بود، پاک می‌کرد و دوباره متولد می‌شد تا در این محفل کار کند. مالکوم حالا دیگر تبدیل به یک قاتل مرگبار به نام دارک آرچر شده بود. در همان ابتدا مالکوم با فردی به نام «سایرس برودریک» که رئیس سازمان جنایتکارانه Ninth Circle محسوب می‌شد، قرارداد بست. به واسطه این قرارداد مالکوم باید که پاپوشی را برای گرین ارو درست می‌کرد و اتهام قتل را گردن او می‌انداخت. زیرا او، Inferno را نابود کرده بود؛ جایی که پایگاه عملیاتی آن‌ها محسوب می‌شد و بانک و منابع مختلف آن‌ها در آن‌جا قرار داشت.

دارک آرچر برای اینکه بتواند این مأموریت را انجام دهد، از چند تیر مختلف که شباهت زیادی به تیرهای خود گرین ارو داشت، استفاده کرد تا چندین قتل مشهور را انجام دهد؛ از جمله قتل بازیکن مشهور فوتبال به نام «سای سمپسون». دارک آرچر با انجام همین کارها موفق شد که تصویر و اعتبار این قهرمان را حسابی لکه‌دار کند. بعد از گذشت مدتی گرین ارو و دارک آرچر در یک نبرد شدید با یکدیگر درگیر شدند. در این درگیری، اولیور معتقد بود که این شرور کلاه‌دار، پسر مالکوم یعنی همان تامی است. بعد مالکوم خود را به‌عنوان «دارک آرچر اصلی» به اولیور نشان داد و توانست دشمن بزرگ خود را در این نبرد شکست دهد؛ آن هم درحالی‌که او را مسخره می‌کرد.

او در زمان همکاری با لیگ آدمکش‌ها هم کاساندرا کین (بت گرل) را تربیت کرد و هم دیمین وین (رابین) را آموزش داد

البته پیش از اینکه مالکوم بتواند اولیور را به قتل برساند، بلک کنری و نیروهای پلیس خود را به آن‌جا رساندند و مداخله همان‌ها باعث شد تا این شرور پا به فرار بگذارد. البته ناگفته نماند که مرلین هنگام فرار کردن از آن‌جا، یک تیر هم به سمت رئیس پلیس پرتاب کرد. اما گرین ارو توانست به موقع این تیر را منحرف و جان این پلیس را نجات دهد؛ هرچند که به قیمت کمان خودش تمام شد و توسط همان شلیک مرلین از بین رفت. در سری کتاب کمیک Batman هم مرلین یکی از همان قاتل‌هایی بود که توسط پنگوئن و «دیزاینر» استخدام شد تا بتمن را به قتل برسانند. با اینکه او توسط نیروهای اداره پلیس شهر گاتهام دستگیر شد، اما توانست فرار کند و جان خود را نجات دهد. در همان دوره، او به همراه «Cheshire» تلاش کردند تا در یک قبرستان به کت وومن و هارلی کویین حمله کنند. اما هر دوی آن‌ها توسط کت وومن و هارلی کویین شکست خوردند.

قدرت‌ها و توانایی‌های شخصیت مالکوم مرلین دارک آرچر

مرلین یا همان آرتور کینگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و دقیق‌ترین تیراندازها با کمان در دنیای دی سی معرفی شده است. مهارت تیراندازی با کمان و دقت هدف‌گیری او، حتی از افرادی مانند گرین ارو، «امیکو کویین»، شدو، روی هارپر، کانر هاک، سلستیال آرچر و حتی پسر خودش یعنی تامی مرلین هم پیشی می‌گیرد و در سطح بالاتری از تمام آن‌ها قرار دارد. دارک آرچر اینطور مشهور شده که از تیرهای فریب‌دهنده استفاده می‌کند تا هدف‌های خود را به قتل برساند؛ مانند تیرهای انفجاری که بر اثر ضربه منفجر می‌شوند. او در استفاده از شمشیر، پرتاب چاقو و سلاح‌های مختلف خیلی زیاد دیگر هم تبحر دارد.

مرلین که زیر نظر لیگ آدمکش‌ها تربیت و آموزش دیده است، در بالاترین سطح شرایط جسمی و روحی یک انسان معمولی قرار دارد؛ او قدرت، چابکی و رفلکس‌های بسیار پیشرفته‌ای دارد. او در هنر پنهان‌کاری استاد است و توانایی مقاومت بسیار بالایی دربرابر درد دارد که باورنکردنی است. البته لباس مخصوصی هم که او می‌پوشد و از جنس کولار ساخته شده است، دوام و استحکام او را چند برابر می‌کند. علاوه‌بر این، مرلین در بسیاری از شکل‌های مبارزه‌های تن به تن و ورزش‌های رزمی تخصص خیلی زیادی دارد. او توانسته در موقعیت‌های مختلف افرادی مانند گرین ارو را به‌راحتی شکست دهد.

جان بارومن در نقش مالکوم مرلین دارک آرچر

در انتها به انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و بازی‌هایی اشاره می‌کنیم که مالکوم مرلین/آرتور کینگ/دارک آرچر در آن حضور داشته است:

  • انیمیشن سریالی Justice League Unlimited محصول سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶
  • سریال Smallville محصول سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ با بازی استیو بیسیک
  • دنیای تلویزیونی Arrowverse محصول سال ۲۰۱۲ تاکنون با بازی جان بارومن
  • انیمیشن کوتاه DC Showcase: Green Arrow محصول سال ۲۰۱۰ با صداپیشگی مالکوم مک‌داول
  • بازی Lego DC Super-Villains محصول سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با صداپیشگی جان بارومن
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده