نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

شخصیت‌هایی که نقاب و شنل بتمن را پوشیدند؛ از عزرائیل تا هوگو استرنج

از آنجایی که در آینده نزدیک فردی جدیدی هویت شخصیت بتمن را در رویداد Future State در اختیار می‌گیرد، در این مقاله ما تمام جایگزین‌های بروس وین را به شما معرفی می‌کنیم.

همه ما می‌دانیم قهرمانی که با نام بتمن شناخته می‌شود، به واسطه بروس وین تمام فعالیت‌های قهرمانانه خود را انجام می‌دهد و به کمک مردم می‌رود؛ تقریبا چیزی حدود ۸۰ سال است که چنین چیزی وجود دارد. اما لازم است بدانید که در طی این سال‌های زیاد، مواقعی هم در طول تاریخ وجود داشته که بتمن مجبور بود هویت خود را به فرد دیگری بسپارد. علاوه‌بر این، یک سری مواقع بسیار غم‌انگیزی هم وجود داشتند که در آن یا بتمن جان خود را از دست داده بود یا به خاطر آسیب‌های خیلی شدید و جدی، نمی‌توانست در مبارزه علیه جرم و جنایت حضور داشته باشد. به همین ترتیب هم زمان آن می‌رسید تا فرد دیگری ایفای این نقش مهم را در اختیار بگیرد.

در این خط داستانی‌هایی که افراد دیگری تبدیل به بتمن جدید می‌شدند، منجر به این می‌شد که نتیجه‌ها و اتفاقات مختلفی در برهه زمانی‌های متفاوت رخ دهد. یک سری از قهرمانانی که اختیار این شنل و نقاب را در اختیار می‌گرفتند، خیلی بیشتر از نمونه‌های دیگر آمادگی داشتند؛ درباره این نکته می‌توان به زمانی اشاره کرد که دیک گریسون کنترل این هویت را در اختیار گرفته بود. این در حالی است که یک سری افراد دیگر در انجام این امر مهم با مشکل روبه رو می‌شدند. شرایطی هم پیش آمده بود که در طی آن، آن فرد به تدریج قدرت تشخیص واقعیت را از دست می‌داد و تلاش می‌کرد تا به‌صورت کامل در نقش بتمن جایگزین بروس وین شود.

مدتی پیش اعلام شد که شرکت دی سی کامیکس قصد دارد رویدادی را با عنوان Future State راه‌اندازی کند. این رویداد قرار است بخشی از خط زمانی آینده را به ما نشان دهد؛ بخشی که در آن همه تصور می‌کنند بروس وین مرده است و حالا فرد جدیدی باید کنترل هویت، نقاب و شنل بتمن را در دست بگیرد. بعد از گذشت مدتی خود این شرکت انتشاراتی و عوامل سری کتاب کمیک Future State: The Next Batman اعلام کردند که تیم فاکس، پسر لوشس و برادر لوک فاکس، قرار است در قالب بتمن جدید در این رویداد فعالیت می‌کند. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم تا در قالب مقاله‌ای، تمام افرادی را که در طی این سال‌ها هویت بتمن را در اختیار داشتند، به همراه علت این اتفاق، به شما معرفی کنیم.

شخصیت جین پاول ولی در قالب کاراکتر بتمن

جین پاول ولی:

جین پاول ولی که همه ما او را با لقب «عزرائیل» می‌شناسیم، در طی خط داستانی رویداد Knightfall درکنار خانواده بتمن قرار داشت و با آن‌ها همکاری می‌کرد. عزرائیل در ابتدا کار خود را به‌عنوان یک قاتل که پنهانی عمل می‌کرد، با همکاری محفل مقدس سنت دوما آغاز کرد. جین پاول ولی بعد از مرگ پدر خودش فعال شد و در قالب عزرائیل جدید فعالیتش را آغاز کرد. مدت کمی بعد از آن، با بتمن روبه‌رو شد. با اینکه این دو در ابتدا کمی با هم درگیری داشتند، اما ولی کم کم به این باور رسید که روش بروس وین در انجام عملیات‌ها درست است. به‌همین ترتیب هم قبول کرد تا در شهر گاتهام بماند و به‌عنوان یکی دیگر از سربازهای بتمن، با جرم و جنایت مبارزه کند.

بروس از همان زمان آموزش و تربیت ولی را آغاز کرد تا در صورت لازم، او بتواند جایگزین بتمن شود و نقش مهم‌تری داشته باشد (بروس وین دیک گریسون در این زمان ارتباط خیلی کمی با هم داشتند). Knightfall همان رویداد مهم و سرنوشت‌سازی محسوب می‌شود که در طی آن، شخصیت بین، کمر بتمن را شکست و باعث شد که او برای مدت زمان طولانی‌ای از میدان نبرد دور باشد. البته، همان‌طور که انتظار می‌رفت، بتمن برای هرگونه اتفاقی آماده داشت؛ حتی شده حذف خودش از خط مقدم حفاظت از شهر گاتهام. بنابراین، خیلی زودتر از چیزی که انتظار می‌رفت، فرصت عزرائیل فرا رسید. در این دوران، جین پاول ولی از هویت عزرائیل دست کشید و تبدیل به بتمن شد.

او از این فرصت استفاده کرد و تغییراتی را در رنگ و مسائل فنی این زره ایجاد کرد. اما هیچ چیز آنطور که انتظار داده می‌شد، پیش نرفت؛ زیرا زمانی‌که ولی کم کم خشن شد، همه چیز اشتباه پیش رفت. او به هیچکس اعتماد نداشت و حتی دیگر رابین را هم به بت کیو راه نمی‌داد. روش‌های او واقعا وحشیانه بودند و ذهن او به خاطر کارهایی که مخفل انجام داده بود، در وضعیت بدی قرار داشت. همین موضوع باعث شد تا بروس وین از دوران بهبودی خود بیرون بیاید تا سلطه وحشتناک ولی را به پایان برساند. بعد از کنار رفتن جین پاول ولی هم دیک گریسون هویت بتمن را در اختیار گرفت.

شخصیت تیم دریک در قالب کاراکتر بتمن

تیم دریک:

در خط داستانی رویداد Final Crisis، اینطور به نظر می‌رسید که بتمن از زندگی خودش گذشته تا دنیا را نجات دهد؛ او در حقیقت جان خود را فدای این کرد که دارک ساید را متوقف کند. در طی خط داستانی رویداد Batman R.I.P. که ما در آن شاهد این بودیم که بروس وین در خط زمانی گمشده است، تمام اعضای خانواده بتمن تصور می‌کردند که او جان خود را از دست داده است. به همین ترتیب، نبردی سر نقاب و شنل این قهرمان میان اعضای خانواده رخ داد. در طی این دوران، شهر گاتهام داشت روزبه‌روز بیشتر در هرج‌و‌مرج و جنایت فرو می‌رفت. این در حالی بود که اعضای خانواده بتمن با اقداماتی که انجام می‌دادند، وضعیت را خیلی بدتر می‌کردند.

آن‌ها در حال مبارزه با یکدیگر بودند تا بالاخره یکی بتواند جای بروس را بگیرد. زمانی‌که دیک گریسون از پذیرفتن نقاب و شنل بتمن امتناع کرد، تیم دریک انجام این امر را پذیرفت. البته تیم دریک تا زمانی بتمن بود که وارد مبارزه با جیسون تاد شد؛ کسی که خودش هم هویت بتمن را در اختیار گرفته بود. برخلاف جیسون و دیک، تیم اصلا تمایل زیادی برای تبدیل شدن به بتمن جدید نداشت. او فقط به این دلیل این کار را انجام داد تا جلوی شهرت بی‌رحمانه کشنده‌ای که جیسون به نماد بتمن داده بود، بگیرد. می‌توان اینطور گفت که فعالیت او در قالب بتمن، کوتاه‌ترین زمان را در میان دیگر موارد داشت. اما تیم فرصت‌های دیگری داشت.

در یک آینده احتمالی، نسخه بزرگسال تیم در خط داستانی Batman Beyond تبدیل به بتمن شد؛ آن هم بعد از اینکه تری مک‌گینیس جان خود را از دست داد. با اختلاف، این بتمن پیشرفته‌ترین و جذابیت‌ترین زره بتمنی‌ای را که ساخته شده بود، در اختیار داشت. در یک خط داستانی دیگر به نام Titans Tomorrow تیم به همراه هم‌تیمی‌های خود به‌صورت تصادفی به ۱۰ سال اینده سفر کردند. تیم در آن‌جا متوجه شد که بالاخره به یک نسخه خشن و بداخلاق بتمن شده است؛ کسی که با مشت آهنین شهر گاتهام را اداره می‌کرد و امید و نوع‌دوستی را کنار گذاشته بود. قهرمانان دیگر هم در آن زمان دقیقا همین طرز فکر و تاکتیک را در پیش گرفته بودند.

شخصیت جیسون تاد در قالب کاراکتر بتمن

جیسون تاد:

بعد از مرگ مبارز شنل‌پوش که بعد از رویداد Final Crisis نشان داده شد، این جیسون تاد بود که تصمیم گرفت ادامه راه بتمن را در پیش بگیرد. همان‌طور که در مورد بالا هم گفته شد، در طی ماجرای Battle for the Cowl اعضای خانواده بتمن بر سر این درگیر بودند که چه کسی باید این نقش را در اختیار داشته باشد. اما در همین گیر و دار، جیسون بدون اینکه کسی متوجه شود، هویت بتمن را در اختیار گرفت. او لباس مخصوص خودش را ساخت و آن دو اسلحه نمادین را هم به همراه داشت. به همین ترتیب از زمان جین پاول ولی، جیسون تبدیل به خشن‌ترین و وحشی‌ترین بتمن شد. تیم دریک به سراغ دیک گریسون رفت و گفت که یکی از آن‌ها باید این نقش را در دست بگیرد.

بعد از اینکه دیک امتناع کرد، تیم هویت را در اختیار گرفت؛ سرانجام کار به جایی رسید که او مجبور شد با یک بتمن اسرارآمیز، جدید و وحشی مبارزه کند. او نمی‌دانست که فرد مقابلش همان جیسون تاد است. جیسون مجبور شد با دیک و تیم مبارزه کند اما سرانجام هم نبرد را باخت و هم فرصت خود را برای فعالیت در قالب بتمن. البته بعد از این نبرد، جیسون با پرتاب کردن یک بت رنگ به سینه تیم، تقریبا او را به قتل رساند. بعد از این ماجراها، جیسون به نبرد خود علیه جرم و جنایت ادامه داد اما خیلی خشن‌تر و وحشیانه‌تر از روشی که بتمن استفاده می‌کرد.

شخصیت دک گریسون در قالب کاراکتر بتمن

دیک گریسون:

دیک گریسون در طی این سال‌ها، عنوان‌های زیادی گرفته است؛ مانند رابین (در ابتدا)، نایت وینگ و مامور ۳۷. برجسته‌ترین فردی که نقش بتمن را از بروس وین گرفت و جایگزین او شد، اولین رابین یا همان دیک گریسون بود. از همان ابتدا، کاملا مشخص و واضح بود که یک روز، دیک تبدیل به بتمن می‌شود. البته با به میان آمدن دیمین وین، این تفکر و احتمال رخ دادن این موضوع به مرور زمان کمرنگ شد. لازم به ذکر است که دیک گریسون در دو موقعیت مختلف تبدیل به بتمن شد. اولین‌بار بعد از فعالیت جین پاول ولی بود؛ آن هم زمانی‌که به بتمن و رابین کمک کرد تا وضعیت پیش آمده را به پایان برسانند. این خط داستانی Prodigal نام داشت.

با اینکه کمر شکسته شده بروس وین بهبود پیدا کرده بود، اما تصمیم داشت که همچنان به هویت بتمن بازنگردد. دومین دفعه، در خط داستانی Battle for the Cowl بود. بعد از اینکه تمام دنیا تصور می‌کرد که بتمن مرده است، فرصتی پیش آمد که دیک تبدیل به بتمن شود؛ این در حالی بود که دیمین هم هویت رابین را در دست گرفت. او حتی برای مدتی هم در لیگ عدالت فعالیت کرد. البته همان‌طور که مشخص شد، بتمن نمرده بود بلکه در جریان زمان گمشده بود. بروس وین زمانی‌که به زمان مخصوص به خودش بازگشت، هویت و نقش بتمن را باری دیگر در اختیار گرفت و دیک گریسون هم به همان نقش نایت وینگ خود بازگشت. لازم به ذکر است که دیک گریسون در چندین زمین موازی و Elseworlds هم در قالب بتمن ظاهر شد.

شخصیت دیمین وین در قالب کاراکتر بتمن

دیمین وین:

کمترین احتمالی که وجود داشت، این بود که دیمین وین کوچک تنها با ۱۰ سال سن تبدیل به بتمن جدید شود؛ با وجود سطح فوق‌العاده بالای مهارت‌ها و توانایی‌هایش. اما پسر بروس خودش را به‌عنوان شایسته‌ترین فردی می‌دانست که می‌تواند جانشین پدرش شود و راه او را ادامه دهد؛ آن هم به خاطر همان وراثت و خط خون و اینگونه مسائل. بروس وین نمی‌توانست برای همیشه در قالب بتمن فعالیت کند. با اینکه در سری کتاب کمیک The Dark Knight Returns اینطور به نظر می‌رسید که او می‌تواند برای مدت زمان زیادی در این عرصه باشد، اما قسمت ۶۶۶ سری کتاب کمیک Batman چیز دیگری را نشان داد.

گرنت موریسون، اندی کوبرت و همچنین جسی دلپردانگ داستان متفاوتی را از یک آینده احتمالی در آن کتاب کمیک به ما نشان دادند. داستان این قسمت، ۱۵ سال بعد از زمان حال جریان داشت؛ برهه‌ای از آینده که در آن دیمین وین هویت و لباس بتمن را در اختیار گرفته بود؛ آن هم بعد از اینکه بروس وین از دنیا رفت. دیمین در این دوران معامله‌ای با شیطان کرده بود که هم خودش را جاودانه کند و هم این توانایی را داشته باشد که هرگونه آسیبی را در خودش بهبود بدهد. در این قسمت ما شاهد این هستیم که دیمین با یک بتمنِ متقلب که ادای این قهرمان را در می‌آورد، مبارزه می‌کند؛ این در حالی است که اداره پلیس شهر گاتهام هم او را تحت تعقیب قرار داده بود.

این نسخه از گاتهام، جای تاریک‌تری نسبت به قبل شده است و او اصلا از این نمی‌ترسد که جنایتکاران را بکشد یا ساختمان‌ها را به‌صورت کامل خراب کند تا ابرشروری را شکست دهد. در Multiversity از موریسون، زمین ۱۶ دیمین وینی را به ما نشان می‌دهد که تبدیل به بتمن شده است؛ در حقیقت این دنیا جایی است که فرزندان تمام قهرمانان و شروران پا جای پای والدین خود گذاشته‌اند. اما همین پدر و مادرها نیز هرگونه جنایت و شرارت را در این دنیا از بین برده‌اند و یک جامعه یوتوپیایی ایجاد کرده‌اند؛ همین موضوع باعث شده تا نسل جدید قهرمانان دیگر هیچ چیزی برای مبارزه کردن نداشته باشند.

شخصیت آلفرد پنی ورث در قالب کاراکتر بتمن

آلفرد پنی ورث:

حتی آلفرد پنی ورث، خدمتکار شخصی بتمن و همچنین دستیار او هم در یک برهه زمانی لباس این قهرمان را بر تن کرده است. این اتفاق در یکی از جدیدترین شماره‌های سری کتاب کمیک Batman: Rebirth رخ داد. «گاتهام» که یک قهرمان محسوب می‌شد و حالا تبدیل به یک شرور شده بود، قصد داشت که شورش و نابودی را در شهر گاتهام به وجود بیاورد. بروس که به‌دنبال روشی می‌گشت تا حواس او را پرت کند، از آلفرد پنی ورث درخواست کرد تا کمی سرعت او را کاهش دهد؛ پیش از اینکه بتمن واقعی به میدان بیاید و خودی نشان دهد.

آلفرد که پیشخدمت محبوب همه حساب می‌شود، لباس مخصوص بتمنی خودش را پوشید و پشت فرمان بت موبیل نشست؛ البته او می‌دانست که تنها خود مبارز شنل‌پوش است که می‌تواند گاتهام (شرور) را شکست دهد. با اینکه برخی اوقات آلفرد در میان لباس‌های بتمنی غرق می‌شود، اما موقعیت‌های خیلی زیادی پیش نمی‌آید که آن‌ها را بپوشد. وضعیت فیزیکی او کمی لاغرتر از بدن بروس است. با تمام این تفاسیر، مأموریت او کاملا موفق بود. او بت موبیل را مستقیم به درون گاتهام برد (هم شرور و هم شهر)؛ آن هم با سرعتی بالغ بر ۲۰۰ مایل در ساعت و حسابی قوت را از هدف خود گرفت. آلفرد بعد از انجام این کار، بیرون آمد و عبارت « I'm Batman» را به زبان آورد. درست در همان زمان به او دستور داده شد که از محل فرار کند؛ او هم این کار را به‌طرز خیلی جذابی داد.

شخصیت توماس وین در قالب کاراکتر بتمن

توماس وین:

با اینکه توماس وین در نقش بتمن جایگزین بروس وین نشده بود، اما در خط داستانی و دنیایی که رویداد Flashpoint به وجود آورده بود، او به‌جای بروس تبدیل به بتمن شد و به فعالیت پرداخت. این اتفاق فقط و فقط به خاطر شخصیت فلش رخ داد؛ کسی که باری دیگر دوباره با زمان بازی کرده بود و باعث شد که اتفاقات واقعا ناگواری رخ دهد. او با همین دستکاری، باعث شد که دنیا کاملا تغییر کند و تبدیل به یک نسخه واقعا جدید شود. در این دنیا، دزدی که در آن خیابان معروف بود، بروس را به‌جای والدینش به قتل رساند. در نتیجه این اتفاق، توماس وین تبدیل به یک نسخه مرگبار و ظالم از شخصیت بتمن شد. این اتفاق مادر بروس یعنی مارتا را هم عمیقا نابود کرد.

او بعد از این اتفاق، تبدیل به جوکر دیوانه شد. همین موضوع باعث شد تا توماس و مارتا وین تبدیل به دشمنان مرگبار و خونین یکدیگر شوند. البته علاوه‌بر این، در زمین ۲ هم یک اتفاق مشابه رخ داد. زمانی‌که بروس در سنین بزرگسالی برای نجات دادن جهان جان خود را از دست داد، توماس وین تبدیل به بتمن شد. توماسِ زمین دوم در گذشته مرگ خود را جعل کرده بود. او از یک داروی خطرناک و مرگبار استفاده کرد تا قدرت و مهارت خود را برای یک برهه زمانی افزایش دهد؛ او قصد داشت در قالب بتمن جدید، کذشته خود را جبران کند. آیا می‌دانستید که توماس «اولین بتمن» در جهان اصلی دی سی محسوب می‌شود؟

خیلی سال پیش، در همان روزهای ابتدایی کتاب‌های کمیک بتمن، یک داستان نشان داده شد که در آن توماس و مارتا وین در یک مهمانی بالماسکه حضور پیدا کردند؛ مهمانی‌ای که با موضوع موجودات پرنده برگزار شده بود. توماس در نظر داشت که یک لباس با عنوان «بت-من» را بپوشد. در همان شب هم او یک سری افراد مجرم را متوقف کرد؛ آن هم درحالی‌که همان لباس مخصوص را بر تن داشت. بروس در سنین بزرگسالی به این موضوع اشاره می‌کند که لباس پدرش و همچنین فعالیت‌های قهرمانانه او در آن شب، بخشی از منبع الهام او برای تبدیل شدن به بتمن بود. این بخش از زندگی بروس چندین بار در طی این سال‌ها دستخوش تغییرات قرار گرفت؛ تا اینکه دیگر از پیوستگی و تداوم حذف شد.

شخصیت تری مک‌گینیس در قالب شخصیت بتمن بیاند

تری مک‌گینیس:

داستان‌های خیلی کمی درباره بروس وین و آینده او وجود دارد. اما داستانی که تا حد خیلی زیادی مورد علاقه طرفداران شد و محبوبیت زیادی به‌دست آورد، سری کتاب کمیک Batman Beyond بود. لازم به ذکر است که تری مک‌گینیس درست همانند هارلی کویین فقط برای یک انیمیشن سریالی خلق شده بود اما بعد از محبوبیت خیلی زیادی که کسب کرد، وارد دنیای کمیک شد. این انیمیشن سریالی داستان یک نسخه پیرتر از بروس وین را نقل می‌کند و ماجرای آن تقریبا ۳۰ سال بعد از زمان حال جریان دارد. او در این خط زمانی، لباس و هویت بتمن را به یک جوان بااستعداد انتقال می‌دهد. در همین حین هم یک زره مخصوص فوق پیشرفته و بتمنی را در اختیار او قرار می‌دهد.

داستان کمیک بوکی تری هم شباهت خیلی زیادی به همان نسخه انیمیشنی دارد؛ البته با یک سری تغییرات جزئی که هیچ تغییری را در خود شخصیت ایجاد نمی‌کنند. درست همانند نسخه تلویزیونی و انیمیشنی، تری با مجرمان «نئو-گاتهام» مبارزه می‌کند؛ این در حالی است که یک سری رمز و رازهای شگفت‌انگیز درباره تاریخ و گذشته بتمن فاش می‌شود. در کتاب‌های کمیک حتی اینطور گفته می‌شود که این احتمال وجود دارد که تری مک‌گینیس، در حقیقت پسر خود بروس وین باشد! همان‌طور که بالاتر هم گفته شد، بعد از گذشت مدتی، زمانی‌که تری جان خود را از دست می‌دهد، تیم دریک تبدیل به بتمن بیاند شد. البته این اتفاق در کتاب‌های کمیک رخ می‌دهد نه در نسخه تلویزیونی و سریالی.

شخصیت هیوگو استرنج در قالب کاراکتر بتمن

هوگو استرنج:

دکتر هوگو استرنج یک روانشناس حرفه‌ای محسوب می‌شود که به‌طرز عجیبی نسبت به بتمن وسواس و عقده دارد. او فوق‌العاده باهوش و در عین حال به‌شدت خطرناک است. او در طی این سال‌ها در تیمارستان آرکهام و جاهای دیگر فعالیت کرده است تا مهارت‌های خود را ارتقاء بدهد و فرضیه‌های مختلف را روی زندانیان آزمایش کند. علاوه‌بر این، استرنج تنها شرور در داستان‌های بتمن محسوب می‌شود که توانست به‌تنهایی و بدون هیچ کمکی هویت مخفی این قهرمان را پیدا کند. در یک عنوان که Batman: Prey نام داشت، هوگو در اداره پلیس شهر گاتهام استخدام شد تا به‌عنوان مشاور آن‌ها کار کند؛ آن هم در یک ابتکار جدید که به منظور سرکوب و شکست پارتیزان‌ها طراحی شده بود.

در طی مدت زمانی‌که او از لحاظ روانشناختی روی پروفایل بتمن کار می‌کرد، به مرور رفتار خودش هم ناپایدارتر از قبل می‌شد. استرنج دیگر تا جایی پیش رفت که لباس مخصوص خودش را طراحی کرد و خودش را به شکل بتمن درآورد. البته ادعای خود استرنج این بود که به منظور ورود به ذهن بتمن این کار را انجام داده است. ماجرا دیگر تا جایی پیش رفت که تحقیقات استرنج از کشف کردن بتمن، به گرفتن جایگاه او رسید. این شرور در خط داستانی‌ها و عنوان‌های مختلفی ظاهر شد که تعداد زیادی از آن‌ها هم در طی این سال‌ها برجسته شدند. اما رویای او برای نابود کردن بروس وین، برای اینکه بتواند تبدیل به بتمن جدید شود، هیچوقت از بین نرفت.

شخصیت جیم گوردن در قالب کاراکتر بتمن

جیم گوردن:

در قسمت ۴۱ ولوم دوم سری کتاب کمیک Batman از اسکات اسنایدر، گرگ کاپولو و همچنین دنی میکی، خط داستانی‌ای به نام Superheavy وجود دارد. پیش از این خط داستانی، در طی رویداد Endgame نبرد بزرگی بین بتمن و جوکر رخ می‌دهد که به نظر می‌رسد هر دوی آن‌ها در طی این انفجار جان خود را از دست داده‌اند. حالا این خط داستانی در تلاش است تا پیامدهای آن نبرد را به تصویر بکشد. بروس با اینکه دوباره متولد شده بود، اما هیچ خاطره‌ای از گذشته یا مهارت‌هایش در مبارزه با جرم و جنایت ندارد. همین اتفاق، شهر گاتهام را محتاج به یک خفاش جدید می‌کند. در این شرایط، شرکت Powers International و همچنین دولت این شهر تصمیم می‌گیرند تا یک بتمن جدید را برای شهر خلق کند؛ زیرا هیچ فردی نبود که بلافاصله جایگزین بروس وین شود.

آن‌ها به جیم گوردن پیشنهاد می‌دهند که در این جایگاه قرار بگیرد و فعالیت کند. پیش از این، پاپوشی به اتهام قتل برای گوردن درست شده بود و منجر به زندانی شدن او شد. اما اخیرا این اتهام پاک شده بود و او از زندان بیرون آمد. همین موارد باعث می‌شد تا او با چنین شهرت و شناختی از شهر گاتهام، تبدیل به یک کاندیدا بسیار عالی شود. جیم گوردن که در ابتدا برای پذیرفتن این نقش تردید داشت، سرانجام آن را پذیرفت که با یک زره رباتی، نقش بتمن را در اختیار بگیرد؛ زرهی که شباهت زیادی به لباس آیرون من داشت. گوردن خیلی زود به این نتیجه رسید که مبارزه با جرم و جنایت در چارچوب قانون، تفاوت خیلی زیادی با آزادی‌ای دارد که پارتیزانی واقعی در اختیار بروس وین قرار می‌دهد. زمانی‌که همه چیز به حالت قبل خود بازگشت، گوردن تصمیم گرفت که از این نقش کناره‌گیری کند.

شخصیت کلارک در قالب کاراکتر بتمن

کلارک کنت:

در قسمت ۵۳ تا ۵۶ سری کتاب کمیک Superman/Batman از مایکل گرین، مایک جانسون، رگز مورالز، جان دل، نی رافینو و همچنین راب لی، قدرت‌های سوپرمن و بتمن با یکدیگر جابه‌جا شد؛ آن هم بعد یک نبردی که با ابرشروری به نام سیلور بانشی داشتند. بتمن توانست قدرت‌ها را به‌دست بیاورد. اما خیلی زود مشخص شد که این قدرت‌ها بهای گرانی به‌دنبال دارند. این قدرت مطلق به‌صورت مستقیم وارد ذهن بروس شد و کاری کرد که او از کنترل خارج شود. او در نبردی که علیه جرم و جنایت داشت، فوق‌العاده خشن و وحشی شد. در ابتدا او فقط قصد داشت که از قدرت‌های جدید خود برای بهتر کردن دنیا استفاده کند، جرائم بیشتری را از بین ببرد و مردم بیشتری را نجات دهد.

اما زمانی‌که با بین برخورد کرد، حسابی عصبانی شد و مشتی را روانه سینه این شرور کرد. از طرف دیگر، سوپرمن همیشه یک زندگی عادی می‌خواست؛ به همین دلیل هم قدرت‌های خود را از دست داد. بعد از رخ دادن این اتفاق، سوپرمن یک زره ویژه و مخصوص بتمنی از آلفرد گرفت تا بتواند از آن برای مبارزه با جنایتکاران استفاده کند (آلفرد به این منظور این زره را طراحی کرده بود تا از وضعیت فانی او محافظت کند). این زره شباهت خیلی زیادی به همان لباس اصلی بتمن داشت اما نماد روی سینه آن تغییر کرد و دیگر شنلی نداشت. البته در ادامه این ماجرا، اعضای لیگ عدالت اقدامات بروس را زیر سؤال بردند. اما در مقابل بروس به آن‌ها اخطار داد که فاصله خود را حفظ کنند. زمانی‌که اعضای لیگ عدالت آمریکا نتوانستند بتمن را متوقف کنند، خود سوپرمن تصمیم گرفت که دست به کار شود و بتمن را متوقف کند؛ سرانجام هم به کمک زاتانا همه چیز را به حالت قبل بازگرداند.

 

نظر شما درباره این فهرست چیست؟ شما شخصیت دیگری را می‌شناسید که در دنیای دی سی کامیکس جایگزین بروس وین در نقش بتمن شده باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 


منبع screenrant cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده