نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۳

تأخیر و تغییرات فیلم X-Men: Dark Phoenix بودجه آن را به ۲۰۰ میلیون دلار رسانده است

طبق شنیده‌ها، تأخیر در اکران فیلم X-Men: Dark Phoenix و تصویربرداری دوباره بخش‌هایی از آن باعث افزایش بودجه فیلم شده است.

در ابتدا قرار بود جدیدترین فیلم از مجموعه مردان ایکس (X-Men) یعنی فیلم X-Men: Dark Phoenix در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۱ آبان ۱۳۹۷) اکران شود، ولی نمایش فیلم با تأخیر مواجه شد و بعد از آن یک بار دیگر هم شاهد انتشار خبر عقب افتادن اکران فیلم بودیم؛ موضوعی که به نظر می‌رسد باعث افزایش مخارج ساخت فیلم شده است.

به گزارش Observer، تأخیرهای به وجود آمده در مورد اکران X-Men: Dark Phoenix و تصویربرداری‌های دوباره‌ی بعضی بخش‌های آن باعث شده است هزینه نهایی فیلم به حدود ۲۰۰ میلیون دلار برسد؛ بودجه‌ای که برای فیلم X-Men: Apocalypse برابر ۱۷۸ میلیون دلار بود. همچنین تهیه اولین فیلم Avengers با حضور شخصیت های مارول هم ۲۲۰ میلیون دلار خرج داشت و فیلم‌های بعدی این مجموعه به بودجه‌های بالای ۳۰۰ میلیون دلار رسیدند؛ ولی باید میزان فروش این فیلم‌ها را هم در نظر گرفت و همه آن‌ها آثاری با فروش‌های میلیاردی بودند، در حالی که X-Men: Apocalypse حدود نیم میلیارد دلار فروش داشت. سیمون کینبرگ، کارگردان فیلم اخیراً در مصاحبه‌ای به بحث در مورد فیلم پرداخته است و از طرفداران X-Men می‌خواهد نگران نباشند:

این‌گونه اتفاقات در عالم سینما زیاد رخ می‌دهند و یادم می‌آید فیلم Star Trek به کارگردانی جی جی آبرامز هم یک سال تأخیر خورد و او اکران فیلم Star Wars خود را هم یک سال عقب انداخت. در نهایت هم هر دو فیلم آثار خوبی از آب درآمدند و فیلم ما هم همین‌طور خواهد بود.

ما برای جلوه‌های ویژه این فیلم وقت زیادی صرف کردیم و بزرگ‌ترین چالش در زمان ساخت ایکس من: دارک فینیکس، همین جلوه‌های ویژه بودند که نسبت به قسمت‌های قبلی بسیار پیچیده‌تر و عظیم‌تر هستند و به علت وجود صحنه‌های فضایی به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارند. وقتی فیلم کامل می‌شود و کارهای باقی‌مانده روی آن هم انجام می‌شود، باید به سراغ انتخاب بهترین زمان ممکن برای اکران بگردید و مسئولین کمپانی هم اکران تابستانی را برای این اثر عظیم انتخاب کردند و به بهترین روز ممکن برای اکران رسیدند.

هرچند بیشتر طرفداران این مجموعه به فیلم ایکس من: دارک فینیکس به چشم یک خداحافظی با آثار کمپانی فاکس قرن بیستم نگاه می‌کنند و منتظر آینده آن زیر نظر مارول هستند، ولی کینبرگ نظر دیگری دارد:

من ققنوس سیاه را آغازگر فصل تازه‌ای از سری مردان ایکس می‌دانم؛ فیلمی که این مجموعه را به سمت و سوی دیگری می‌برد و می‌تواند منجر به تولید فیلم‌های جدیدی شود که حال و هوای متفاوتی نسبت به قبل دارند. فیلم X-Men محصول برایان سینگر (محصول سال ۲۰۰۰) اثری بود که تغییرات بزرگی در فیلم‌های سینمایی برگرفته از کمیک‌بوک‌ها ایجاد و موج جدیدی از آن‌ها را پایه‌گذاری کرد. فیلم‌های ابرقهرمانی در آن دوران خیلی هم محبوب نبودند و شاهد شکست‌های بزرگی در دهه ۱۹۹۰ بودیم، ولی این فیلم و دنباله‌ی آن توانست اوضاع را تغییر دهد. حدود ۲۰ سال از آن روزها می‌گذرد و فیلم جدید این مجموعه می‌تواند مسیر تازه‌ای را برای آن آغاز کند.

فیلم ایکس من: دارک فینیکس با حضور بازیگرانی چون سوفی ترنر، جیمز مک آووی، مایکل فاسبندر و جنیفر لارنس در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۱۹ (۱۷ خرداد ۱۳۹۸) اکران خواهد شد و در لیست فیلم‌های مورد انتظار کاربران سایت IMDb هم رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده