نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۱

تاریخ فیلمبرداری World War Z 2 به کارگردانی دیوید فینچر مشخص شد

بالاخره بی‌خبری‌ها در مورد دنباله فیلم World War Z به پایان رسید و همچنان دیوید فینچر کارگردان فیلم خواهد بود.

یک سال قبل بود که اطلاعاتی در مورد دنباله فیلم جنگ جهانی زد (World War Z) منتشر شد که خبر از کارگردانی فیلم توسط دیوید فینچر می‌داد. ولی بعد از آن دیگر خبر خاصی از فیلم منتشر نشد و همه‌چیز در سکوت فرو رفت تا اینکه بالاخره خبرهای جدیدی در مورد این اثر زامبی‌ محور منتشر شده است و طبق شنیده‌ها، هنوز هم دیوید فینچر به عنوان کارگردان فیلم پشت دوربین حضور پیدا خواهد کرد و برد پیت هم در آن بازی می‌کند.

فیلم World War Z توسط مارک فورستر کارگردانی شده بود و در سال ۲۰۱۳ اکران شد؛ فیلمی با بازی برد پیت که توانست به یکی از آثار خوب مرتبط با زامبی‌ها در سال‌های اخیر تبدیل شود و قرار بود نسخه دوم آن هم خیلی زود از راه برسد. در ابتدا صحبت از کارگردانی خوان آنتونیو بایونا بود، ولی این قضیه به جایی نرسید و بایونا بعدها کارگردانی فیلم‌های دیگری مثل «دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده» را برعهده گرفت. گزینه بعدی دیوید فینچر بود که تصمیم داشت با فیلمنامه‌ای از دنیس کلی، نویسنده سریال Utopia به کارگردانی World War Z 2 بپردازد، ولی این موضوع با تأخیر مواجه شد. فینچر روی سریال خود برای نتفلیکس یعنی شکارچی ذهن (Mindhunter) مشغول به کار شد و برد پیت هم به سراغ بازی در فیلم‌هایی مثل «روزی روزگاری در هالیوود» اثر کوئنتین تارانتینو رفت.

این ماجراها باعث شده بود طرفداران فیلم نگران آینده آن شوند، ولی به گفته تهیه‌کنندگان فیلم جرمی کلاینر و دید گاردنر، World War Z 2 با حضور دیوید فینچر و برد پیت در جولای ۲۰۱۹ (خرداد/تیر ۱۳۹۸) وارد مرحله فیلمبرداری می‌شود. تاریخی که با در نظر گرفتن زمان فیلمبرداری و آماده‌سازی فصل دوم شکارچی ذهن منطقی به نظر می‌رسد و تا آن موقع فینچر کارهای این فصل را هم انجام داده است.

کلاینر در مورد فیلمنامه هم توضیحاتی داده و قرار است سازندگان فیلم با دنیس کلی به همکاری ادامه دهند. هر چند هنوز مشخص نیست که این بار چه ماجراهایی را در کنار برد پیت تجربه خواهیم کرد، ولی حتی تصور تماشای فیلمی با حضور زامبی‌ها و زوج فینچر و پیت هم لذت‌بخش است؛ کارگردان و بازیگری که پیش از این تجربه همکاری در فیلم‌های بزرگی چون «هفت» و «باشگاه مشت‌زنی» را داشته‌اند.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده