نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

شکایت دو فیلمساز از کوئنتین تارانتینو به دلیل رعایت نکردن کپی‌رایت در Django Unchained

دو فیلمساز و فیلم‌نامه نویس از کوئنتین تارانتینو، کارگردان فیلم Django Unchained، شکایت کرده‌اند. دلیل این شکایت استفاده غیر‌قانونی و بدون مجوز تارانتینو از فیلم‌نامه «آزادی» این افراد در ساخت این فیلم اعلام شده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

بر اساس گزارش سایت رپ، دو فیلم‌نامه نویس به نام‌های اسکار کالوین جونیور و تارنس جی.کالوین، اخیرا اعلام کرده‌اند که آن‌ها فیلم‌نامه‌ای با عنوان «آزادی» برای یک موسسه استعدادیابی نوشته‌اند که قرار بود در صورت تایید شدن آن، تارانتینو یکی از گزینه‌های ساخت فیلمی بر اساس این نوشته باشد. حال این افراد ادعا دارند که این کارگردان مشهور، تمام نکات مهم داستانی این فیلم‌نامه را انتخاب کرده و با اندکی شخصی‌سازی، از آن‌ها در ساخت فیلم جنگوی رها از بند (Django Unchained) استفاده کرده است.  همچنین اسامی کمپانی‌های فیلم‌سازی واین‌اشتاین و کلمبیا پیکچرز هم به عنوان شاهد این قضیه در پرونده شکایت از تارانتینو ثبت شده است.

جالب است بدانید که این دو فیلم‌نامه نویس، تارانتینو را با عنوان «دزد» خطاب کرده و اعلام کرده‌اند که فیلم مذکور تمامی المان‌های مهم خود را از فیلم‌نامه «آزادی» آن‌ها گرفته است. تارانتینو پس از ساخت فیلم Django Unchained اعلام کرده بود که برای ساخت این اثر از فیلم‌های بسیاری الهام گرفته که مهم‌ترین آن‌ها جنگو (Django)، اثر سرجیو کُربوچی است که در سال ۱۹۶۶ اکران شده است.

شاکیان این پرونده اعلام کرده‌اند که تارانتینو باید برای چند صد میلیون دلاری که آن‌ها بابت ساخته شدن این فیلم متضرر شده‌اند، پاسخ‌گو باشد و در صورتی که ادعای این افراد در دادگاه ثابت شود، احتمالا تارانتینو به پرداخت مبلغی معادل این رقم محکوم خواهد شد.

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده