نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰

جورج آر آر مارتین درباره تاخیر در انتشار کتاب بادهای زمستان: من شکست خوردم!

جورج آر آر مارتین، نویسنده مجموعه کتاب‌های بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، امروز بلاگ رسمی‌ خود را بروزرسانی کرد و درباره تاخیر کتاب ششم حرف‌هایی زد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

امروز، جورج آر آر مارتین، نویسنده‌ای که وظیفه نوشتن کتاب‌های مجموعه بازی تاج و تخت را بر عهده دارد، پست بسیار بلندی در وب‌سایت خودش منتشر کرد و درباره تاخیر در انتشار کتاب بادهای زمستان (The Winds of Winter) اطلاعاتی‌ داد. با استناد به سخنان وی، تقریبا مطمئن هستیم که کتاب باد‌های زمستان، قبل از آغاز پخش فصل ششم این سریال از شبکه اچ‌بی‌او، منتشر نخواهد شد:

کار نوشتن کتاب تمام نشده و برای طرفداران منتشر نشده است. هیچ کلمه‌ای نمی‌تواند این واقعیت را تغییر دهد. من شکست خوردم. قرار بود کتاب در هالووین منتشر شود که من نتوانستم این کار را انجام دهم. سپس قرار شد که آخر سال کتاب منتشر شود که باز هم نتوانستم باد‌های زمستان را برای این تاریخ آماده کنم و از همینجا می‌خواهم به شما بگویم که به احتمال بسیار زیاد کتاب پیش از آغاز پخش فصل ششم سریال از شبکه اچ‌بی‌او در اواسط ماه آوریل نیز منتشر نخواهد شد.

من ابتدا فکر می‌کردم که می‌توانم کار نوشتن کتاب را تمام کنم، اما روز‌ها و هفته‌ها به سرعت سپری شدند و صفحاتی که من برای کتاب می‌نوشتم، با سرعت بسیار کمی‌ اضافه می‌شدند. همچنین من در مقطعی از تصمیماتی که گرفته بودم ناراضی بودم و مجبور می‌شدم که برگردم به عقب و آنها را ویرایش کنم. ناگهان ماه اکتبر فرا رسید و پس از آن‌ ماه نوامبر از راه آمد و من به خودم شک کردم که امکان دارد اصلا نتوانم این کتاب را تمام کنم و خود را در وضعیت بسیار سختی یافتم. هرچقدر روز‌های کمتری برای نوشتن در اختیار داشتم، استرس من بیشتر می‌شد و به همین دلیل سرعت نوشتنم نیز کمتر می‌شد.

Game-of-thrones-season-6 اولبن پوستر رسمی فصل ششم سریال بازی تاج و تخت

وی در ادامه اعلام کرد که او همیشه با زمان‌های از پیش برنامه‌ریزی شده برای انتشار کتاب‌هایش مشکل داشته و همیشه علاقه داشته که با سرعت خودش به نوشتن ادامه دهد و زمانی‌ کتابش را منتشر کند که به نظر خودش به اتمام رسیده است تا بتواند بهترین کتابی‌ را که می‌تواند، تحویل مخاطبانش بدهد. همچنین وی در ادامه اعلام کرد که برای انتشار کتاب، هیچ تاریخ مشخص یا حتی بازه زمانی‌ای را اعلام نخواهد کرد:

من نمی‌خواهم هیچ بهانه‌ا‌ی بیاورم زیرا هیچ بهانه‌ا‌ی وجود ندارد. تقصیر هیچکسی غیر از من نیست. در این مورد نه ادیتورها، نه ناشران، نه اچ‌بی‌او، نه دوید و دن مقصر نیستند. تمام تقصیرات بر گردن من است. من تمام تلاش خودم را کردم و هنوز هم در حال تلاش کردن هستم. چند روز پیش من باز هم بر روی کتاب کار کردم و یکی‌ از بخش‌های کتاب را بازبینی کردم و چند مورد جدید به کتاب اضافه کردم. همچنین من فردا نیز بخش‌هایی‌ به کتاب اضافه خواهم کرد. اما نمی‌توانم به شما بگویم که چه زمانی کار نوشتن کتاب به اتمام می‌رسد. بهترین حدسی که می‌توانم بزنم این است که پس از اینکه من کتاب را برای ناشرانم ارسال کردم، اگر برنامه‌های آنها اجازه دهد، در مدت زمان ۳ ماه می‌توانند آن‌ را در اختیار طرفداران قرار دهند. اینکه من چه زمانی‌ کتاب را برای آنها ارسال خواهم کردم، اصلا مشخص نیست. من نمی‌خواهم دوباره تاریخ جدیدی اعلام کنم که باز هم نتوانم در آن‌ تاریخ کتاب را برسانم. تاریخ‌های تعیین شده فقط به من استرس وارد می‌کنند.

در ادامه مارتین اعلام کرد که می‌داند که باعث ناراحتی‌ طرفداران شده است و گفته که تمام ادیتورها، ناشران، مدیرهای برنامه، مترجمین و خود شبکه اچ‌بی‌او نیز از این مساله بسیار ناراحت هستند:

به شما قول می‌دهم که هیچ کس بیشتر از من از این قضیه ناراحت نیست.

دانلود ویدیو با رزولوشن SD 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

وی گفت که او بخش اعظم باد‌های زمستان را نوشته است و بیش از صد‌ها صفحه و ۱۲ فصل از کتاب را تمام کرده اما با این همه هنوز فصل‌هایی‌ مانده که باید آنها را بنویسد و این مساله ممکن است به چند ماه زمان نیاز داشته باشد. در ادامه این پست طولانی‌، نویسنده ۶۷ ساله در مورد دلایل تاخیر کتاب نیز توضیحاتی داد:

شما می‌توانید این تاخیر را به مسافرت‌ها یا پروژه‌های دیگر من ربط دهید اما با اینکه ممکن است که این موارد تاثیراتی داشته باشند، سن نسبتا زیاد من را نیز باید به این مساله اضافه کنید. اما اگر بخواهم واقعیت را بگویم، به عنوان یک نویسنده، گاهی‌ اوقات سرعت نوشتن شما زیاد می‌شود و گاهی‌ اوقات بسیار کم می‌شود. این مساله اصلا ربطی‌ به سن ندارد زیرا زمانی‌ که من ۲۰ سال نیز داشتم، با چنین مشکلی‌ روبرو می‌شدم.

با توجه به تاخیری که در انتشار کتاب ایجاد شده و کتاب به احتمال بسیار زیاد پس از آغاز پخش فصل ششم سریال منتشر می‌شود، به همین دلیل اتفاقات بسیار زیادی در فصل ششم خواهد افتاد که در کتاب‌های این مجموعه نیفتاده است. این اتفاق برای اولین بار است که در این مجموعه رخ می‌دهد:

برای سال‌ها، خوانندگان کتاب‌های من همیشه چند قدم از بینندگان سریال جلوتر بودند. امسال اما این قضیه بر عکس خواهد شد. اینکه شما چگونه می‌خواهید با این مساله کنار بیایید، کاملا مربوط به خود شما است. بگذارید برای شما مثالی بزنم. من پیش از اینکه فیلم مریخی را ببینم، کتابش به قلم اندی ویر را خواندم اما از طرف دیگر، من ابتدا سریال جاناتان استرنج و آقای نورل (محصول بی‌‌بی‌سی) را تماشا کردم و پس از آن‌ کتابش را خواندم. در هر دو مورد، من هم کتاب و هم اقتباس آن‌ را دوست داشتم. به نظر من مساله این نیست که شما کدام را به دیگری ترجیح می‌دهید. شما می‌توانید از هردوی این محصولات لذت ببرید.

مارتین اما اشاره کرد که مثال‌هایی‌ که وی زده است شاید مثال‌های خیلی‌ خوبی‌ نباشند و افزود:

البته لازم است که ذکر کنم موقعیت ما اصلا شبیه به موقعیت‌هایی‌ که مثالشان را زدم، نیست. آن‌ کتاب‌ها پیش از اینکه اقتباس‌هایشان ساخته شود، به اتمام رسیده بودند. در مورد بازی تاج و تخت و نغمه‌ای از یخ و آتش فکر می‌کنم مساله کاملا منحصر به فرد است. من فکر می‌کنم این اولین باری است که یک سریال در حالی‌ ساخته می‌شود که کتاب منبع آن‌ کماکان به اتمام نرسیده است پس هنگامی که از من بپرسید که آیا سریال، داستان کتاب را فاش می‌کند، پاسخ شما هم بله و هم نه است. ممکن است شما صحنه‌هایی در سریال ببینید که فکر کنید داستان کتاب برای شما فاش شده است اما اینگونه نباشد. زیرا در طی‌ سال‌های اخیر، داستان کتاب‌ها و سریال به گونه‌ای از هم جدا شده‌اند.

هنگامی که مارتین کار نوشتن این کتاب را تمام کند، به سراغ کتاب هفتم به نام رویایی از بهار (A Dream of Spring) می‌رود.

نظر شما درباره سخنان مارتین چیست؟ آیا به نظر شما این برنامه زمانی فشرده ممکن است برروی کیفیت کتاب‌های این مجموعه تاثیر بگذارد یا مارتین کار خود را بلد است؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده