نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

نسخه لو رفته فیلم Hateful Eight متعلق به یک تهیه کننده هالیوود بوده است

چند روز پیش بود که یک نسخه از فیلم هشت نفرت انگیز (Hateful Eight)، جدیدترین فیلم تارانتینو، پیش از اکرانش برروی سایت‌های مختلف اینترنت قرار گرفت. حال به نظر می‌رسد این نسخه از فیلم متعلق به یکی‌ از تهیه کنندگان هالیوود بوده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

هرگاه که فیلمی قبل از اکران رسمی‌اش، بر روی سایت‌های تورنت اینترنت لو می‌رود، مقامات دولتی این مساله را خیلی‌ جدی می‌گیرند و به دنبال عاملین اصلی‌ این اتفاق می‌گردند. این قضیه درباره هشت نفرت انگیز، جدیدترین فیلم کوئنتین تارانتینو نیز صدق می‌کند. چند روز پیش بود که نسخه‌ای از این فیلم پیش از اکران رسمی‌اش در سطح اینترنت پخش شد و سازمان اف‌بی‌آی، به سرعت دست به کار شد تا متخلفین را شناسایی کند. به نظر می‌رسد این نسخه لو رفته، از دی‌وی‌دی که برای اندرو کوزوی، رئیس کمپانی سرگرمی‌های آلکون که یک کمپانی نشر فیلم است، فرستاده شده بود، کپی‌ شده است.

مساله‌ای‌ که باعث شد اف‌بی‌آ‌‌‌ی به این نکته پی‌ ببرد، واتر مارک مخفی‌ای بود که بر روی این دی‌وی‌دی وجود داشت. این واترمارک، با اینکه خللی در تماشای فیلم برای بیننده ایجاد نمی‌کرد، اما به اف‌بی‌آی کمک کرد تا بتواند صاحب اصلی‌ دی‌وی‌دی را شناسایی کند.

کوزوی در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت هالیوود ریپورتر انجام داد، در اینباره گفت:

من هرگز این دی‌وی‌دی را ندیدم و به آن‌ دست نزدم. ما از هرگونه کمکی‌ به اف‌بی‌آی دریغ نمی‌کنیم و خودمان نیز تحقیقات جدی خودمان را آغاز می‌کنیم تا بفهمیم که چه اتفاقی‌ افتاده است.

|

بنا به گفته‌های منابع نزدیک، یکی‌ از دستیاران کوزوی، رسید دریافت این دی‌وی‌دی را امضا کرده است. با اینکه امکان این مساله وجود دارد که این شخص فیلم را برروی اینترنت قرارنداده باشد، کسی‌ که فیلم را در اینترنت پخش کرده، یا ارتباط نزدیکی‌ با او داشته یا دی‌وی‌دی فیلم را از او دزدیده است. احتمالا باید به زودی شاهد بازجویی اف‌بی‌آی از کارمندان کمپانی آلکون باشیم.

این اولین باری نیست که از این دست اتفاقات در هالیوود می‌افتد و مطمئنا آخرین بار هم نخواهد بود. سال گذشته، یک نسخه از فیلم زندگی‌ مخفی‌ والتر میتی (The Secret Life of Walter Mitty) در سطح اینترنت پخش شد که خیلی‌ها این اتفاق را به الن دجنرس، مجری معروف آمریکایی، ربط دادند.

به نظر می‌رسد که جدیدترین فیلم تارانتینو به نوعی‌ طلسم شده است! این فیلم که در ابتدا فیلم‌نامه‌اش لو رفته بود، باعث شده بود که تارانتینو در مقطعی از ساخت فیلم صرفنظر کند اما در نهایت تصمیم به ساخت آن‌ گرفت و حالا نیز که چنین اتفاقی‌ برای آن‌ افتاده است. ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که این دست اتفاقات، وی را از ساختن فیلم‌های بعدی‌اش منصرف نکند تا ما بتوانیم از هنر داستان‌سرایی و فیلم‌سازی تارانتینو در آینده نیز بهره ببریم.

داستان فیلم هشت نفرت‌انگیز حدود ۸ سال پس از جنگ‌های داخلی آمریکا و در ایالت برفی وایومینگ رخ می‌دهد. جان راث (کرت راسل) یک جایزه‌بگیر معروف است که یک فراری به نام دیزی دامرگ (جنیفر جیسن‌لی) همراه خود دارد. او در راه به مارکوس وارن (ساموئل ال جکسون)، یک سرباز سابق ارتش و کریس منیکس (والتون گاگینز) کلانتر جدید شهر برخورد می‌کند. آن‌ها بر اثر طوفان راه خود را گم می‌کنند و هنگامی که برای اقامت در جایی توقف می‌کنند، اتفاقات غیرمنتظره‌ای برایشان می‌افتد.

از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به بروس درن، تیم راث و مایکل مدسن اشاره کرد. هشت نفرت‌انگیز ابتدا به صورت محدود در تاریخ ۲۵ دسامبر (۴ دی) اکران خواهد شد و به مدت دو هفته روی پرده‌های مخصوص فیلم ۷۰ میلیمتری (با نسبت طول به عرض ۲.۷۵ به ۱) به نمایش گذاشته می‌شود. سپس در تاریخ ۸ ژانویه‌ی سال جدید (۱۸ دی) به صورت دیجیتالی برای عموم اکران خواهد شد.

نظر شما در اینباره چیست؟

منبع: Kit Guru


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده