انیمه Demon Slayer: Infinity Castle در چین آتش بازی به راه انداخت
به نقل از هالیوودریپورتر، انیمه Demon Slayer: Infinity Castle محصول سونی و کرانچیرول همچنان در گیشه جهانی میدرخشد. این انیمه پرفروش آخر هفته گذشته در چین اکران شد و توانست طی روزهای جمعه تا یکشنبه، ۵۲.۴ میلیون دلار فروش داشته باشد تا مجموع درآمد جهانی خود را به رقم چشمگیر ۷۳۰ میلیون دلار برساند. انیمه Demon Slayer: Infinity Castle با پخش محلی توسط شرکت Maoyan روی پرده رفت و با وجود تنشهای اخیر سیاسی میان پکن و توکیو که در رسانههای دولتی چین بازتاب گستردهای داشت، بازخوردهای مثبت فراوانی دریافت کرده است.
انیمه Demon Slayer: Infinity Castle توانست بالاتر از فیلم Now You See Me: Now You Don’t محصول لاینزگیت قرار گیرد؛ اثری که با فروش ۲۱.۶ میلیون دلار در رتبه دوم جدول افتتاحیه جای گرفت. در جایگاه سوم نیز درام جنایی Family at Large با بازی هو گه و تهیهکنندگی Hehe Pictures طی دو روز شنبه و یکشنبه تنها ۱.۹ میلیون دلار فروش داشت.
انیمه Demon Slayer: Infinity Castle از انیمه های ۲۰۲۵ تاکنون چندین رکورد مهم را به نام خود ثبت کرده است؛ از جمله پنجمین اکران بزرگ جهانی سال ۲۰۲۵، پرفروشترین فیلم ژاپنی تاریخ در گیشه جهانی و همچنین پرفروشترین فیلم بینالمللی در آمریکای شمالی که رکورد قدیمی Crouching Tiger, Hidden Dragon را پشت سر گذاشت.
انیمه Demon Slayer: Infinity Castle در نخستین آخر هفتهی نمایش در چین روی پردههای آیمکس نیز عملکردی درخشان داشت. این انیمه ۱۱.۵ میلیون دلار از فروش خود را در فرمت آیمکس به دست آورد که ۲۵ درصد کل فروش کشور را شامل میشود. همچنین بزرگترین افتتاحیه آیمکس برای یک فیلم ژاپنی در چین و دومین افتتاحیه بزرگ آیمکس برای یک انیمیشن در این کشور را ثبت کرد؛ جایگاهی که تنها پس از Ne Zha 2، صدرنشین فعلی گیشه جهانی ۲۰۲۵ قرار میگیرد.
انیمه شیطان کش از بهترین انیمه های سریالی براساس مانگای محبوب کویوهارو گوتوگه ساخته شده است. پس از پخش نخستین اقتباس تلویزیونی در سال ۲۰۱۹، این مجموعه به سرعت به یکی از محبوبترین صادرات فرهنگی ژاپن بدل شد. داستان دربارهی تانجیرو کامادو، پسری مهربان است که پس از قتل خانوادهاش و تبدیل شدن نزوکو، خواهرش به یک هیولا به راه مبارزه با شیاطین قدم میگذارد. با انیمیشن چشمنواز استودیوی Ufotable و ترکیب احساسی از پیوندهای خانوادگی، قهرمانی و فانتزی تاریک، این مجموعه با انیمه Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba - The Movie: Mugen Train در سال ۲۰۲۰ به اوج تازهای رسید و بیش از ۵۰۰ میلیون دلار فروش جهانی داشت؛ موفقیتی چشمگیر در دورانی که صنعت سینما هنوز با چالشهای ناشی از همهگیری کرونا روبهرو بود.
درحالیکه جذابیت فیلمهای وارداتی هالیوود در چین رو به افول است، انیمههای ژاپنی همچنان قدرتی پایدار در گیشه این کشور محسوب میشوند. طی سالهای اخیر آثاری چون انیمه Suzume، انیمه The First Slam Dunk و انیمه Spy x Family Code: White بارها عملکردی بهتر از بلاکباسترهای آمریکایی داشتهاند و مخاطبان جوان و آنلاینمحور چین، همانند دیگر نقاط جهان، انیمه را به یکی از دستههای محتوایی پرفروش تبدیل کردهاند.
انیمه Demon Slayer: Infinity Castle نخستین قسمت از سهگانهای است که آرک نبرد پایانی و پایان داستان شیطان کش را اقتباس میکند؛ شروعی قدرتمند که نشاندهندهی رویکرد بلندمدت سونی برای ساخت یک خط تولید جهانی انیمه است. تحلیلگران موفقیت این مجموعه را تأییدی روشن بر سرمایهگذاری سونی در بخش کرانچیرول میدانند؛ بخشی که از یک پلتفرم استریم محلی به یکی از ارکان اصلی اکوسیستم محتوایی سونی تبدیل شده است.