نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۹

پیکسار: انیمیشن Elemental برای دیزنی سودآوری زیادی خواهد داشت

رئیس پیکسار می‌گوید با اینکه انیمیشن Elemental شروع ضعیفی در گیشه داشت، اما درنهایت سود زیادی را نصیب دیزنی خواهد کرد.

انیمیشن Elemental با ثبت ضعیف‌ترین افتتاحیه آثار پیکسار کار خودش را در گیشه آغاز کرد که باعث ناامیدی بسیاری شد، اما رفته رفته این انیمیشن با حفظ فروش فوق‌العاده خود طی هفته‌های مختلف به فروش قابل قبولی دست پیدا کرد و حتی فروش به مراتب بهتری از برخی از آثار پیکسار داشته است. حالا طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، رئیس پیکسار در مورد انیمیشن المنتال و وضعیت سودآوری آن برای دیزنی صحبت کرده است.

جیم موریس، رئیس پیکسار اخیرا با ورایتی در مورد ۷۲امین انیمیشن این استودیو، عملکرد آن در گیشه و بازگشت آن صحبت کرده است. او در ابتدا گفت از اینکه مردم علاقه زیادی به انیمیشن Elemntal در زمان افتتاحیه نشان ندادند، ناامید شده بود. موریس گفت: «بدون شک از نقطه نظر درآمد ناامید کننده بود. احساس خوبی نسبت به فیلم داشتیم و امید بیشتری در تعطیلات آخر هفته آن داشتیم و بنابراین این برای ما کمی افتضاح بود.»

وید و امبر در استادیوم در انیمیشن Elemental

انیمیشن المنتال که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلار تولید شده، در هفته اول اکرانش تنها ۷۴ میلیون در گیشه جهانی فروش کرد که ضعیف‌ترین افتتاحیه یک انیمیشن پیکسار است که مانند بسیاری از آثار دیزنی عملکردی پایین‌تر از انتظاری داشته است. اما انیمیشن Elemental در هفته‌های بعدی با افت فروش بسیار کمی مواجه شد تا جایی‌که اکنون به نقطه بازگشت سرمایه و سودآوری رسیده است. موریس در این رابطه گفت:

«اعداد خیلی کم کاهش پیدا می‌کردند. در برخی از بازارها حتی کاهش ۱۲ درصدی نسبت به هفته قبل داشتیم و حتی در برخی از بازارها شاهد افزایش فروش انیمیشن نسبت به هفته قبلش بودیم. شما در این دوره شاهد چنین موضوعی نیستید. شما معمولا انتظار کاهش ۵۰ درصدی فروش را به‌طور متوسط دارید و فکر کردیم که این فوق‌العاده است.»

موریس در ادامه گفت که آن‌ها امیدوار هستند که انیمیشن Elemental با فروش ۴۶۰ میلیون دلاری در سراسر جهان کار خودش را به پایان برساند، اما او شخصا امیدوار است که فروش انیمیشن به ۵۰۰ میلیون دلار هم برسد. انیمیشن المنتال به‌طور مثال در بازار ژاپن با افزایش فروش ۶ درصدی مواجه شده و ۷.۲ میلیون دلار دیگر فروش کرده است. در حال حاضر کره جنوبی با فروش ۵۰ میلیون دلار، مکزیک با فروش ۲۰ میلیون دلار و فرانسه با فروش ۱۹.۹ میلیون دلار سه کشور پر فروش خارج از آمریکای جدیدترین انیمیشن پیکسار هستند.

امبر و وید در حال قدم زدن در پارک در انیمیشن Elemental پیکسار و دیزنی

انیمیشن Elemental هم‌اکنون بیش از ۴۴۳.۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است که این فروش شامل بیش از ۱۵۰.۲ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۲۹۳.۴ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود. موریس همچنین تایید کرد که انیمیشن در پایان اکرانش و پس از آن به سوددهی برای دیزنی خواهد رسید و یک موفقیت درنهایت برای پیکسار خواهد بود. موریس توضیح داد:

«راه‌های زیادی برای درآمد داریم، اما در مورد گیشه که اکنون به آن نگاه می‌کنیم می‌توانستیم بهتر عمل کنیم. سپس سرویس‌های استریم، پارک‌های تفریحی و محصولات مرتبط با انیمیشن را داریم که منابع دیگر درآمد هستند. پس قطعا این فیلم، یک اثر سودآور برای شرکت دیزنی خواهد بود.»

نسخه دیجیتالی انیمیشن المنتال در تاریخ ۱۵ آگست (۲۴ مرداد) پخش خواهد شد. در ادامه نسخه خانگی انیمیشن Elemental که شامل نسخه 4K UHD، بلوری و DVD می‌شود، در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) در دسترس قرار خواهد گرفت.


منبع Toonado
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده