نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۳

دنی ویلنوو به‌دنبال ساخت فیلم Dune 3 و تکمیل سه‌گانه است

طبق اخبار منتشر شده، دنی ویلنوو تصمیم دارد تا فیلم Dune 3 را کارگردانی و سه‌گانه فیلم تل‌ماسه را تکمیل کند.

پنج‌شنبه هفته گذشته بود که تریلر جدیدی از فیلم Dune: Part 2 منتشر شد و این تریلر توانست مورد توجه بسیاری قرار بگیرد. حالا در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، احتمال ساخت قسمت دیگری از فیلم تل‌ماسه وجود دارد. ددلاین گزارش داد که دنی ویلنوو، کارگردان هر دو قسمت فیلم Dune تصمیم دارد تا نگاهی عمیق‌تر به دنیای کتاب‌های تل‌ماسه اثر فرانک هربرت داشته باشد و قسمت سوم فیلم Dune را براساس رمان Dune Messiah تولید و اکران کند.

در صورت ساخت فیلم Dune 3، دنی ویلنوو و جان اسپیتز کار روی نوشتن فیلمنامه این فیلم را آغاز خواهند کرد. در هر حال برادران وارنر دیسکاوری هنوز به ساخت این فیلم چراغ سبز نشان نداده است و این موضوع به عملکرد فیلم Dune Part 2 در گیشه بستگی دارد که در صورت عملکرد تجاری موفق، ساخت قسمت سوم آن غیر ممکن به‌نظر نمی‌رسد. رمان Dune Messiah درواقع دومین رمان Dune Chronicles است که در سال ۱۹۶۹ منتشر شد و یکی از منابع اقتباس مینی سریال Children of Dune بوده است.

تیموتی شالامی در نقش پاول آتریدز در صحرا در فیلم Dune Part 2

درواقع نام این سریال براساس رمان سوم تل‌ماسه است که داستان آن بخشی از هر دو رمان Messiah و Children بود. اتفاقات رمان Dune Messiah حدود ۱۲ سال پس از حوادث کتاب اول جریان دارد که در آن پاول همچنان به‌عنوان امپراطور و ادامه نقش مسیح برای فریمن‌ها است. همچنین حتی با اینکه میلیاردها نفر در جنگ بزرگ او کشته‌ شده‌اند، ویژن‌های او از آینده می‌گویند که این نتیجه همچنان به مراتب بهتر از بدترین اتفاقی است که ممکن بود برای بشریت رخ دهد.

تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، زندیا، خاویر باردم، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا، جاش برولین، شارلوت رمپلینگ، استیون مک‌کینلی هندرسون، فلورنس پیو، کریستوفر واکن، لئا سیدو، آستین باتلر، تیم بلیک نلسون و سهیلا یعقوب، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Dune Part 2 حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. دنی ویلنوو که وظیفه کارگردانی فیلم Dune را بر عهده داشته، برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Dune 2 بازگشته است که مانند قسمت اول، جان اسپیتز و اریک راث به ویلنوو در نوشتن فیلمنامه این فیلم کمک کرده‌اند.

فیلم Dune Part 2 برای اکران در تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان) برنامه‌ریزی شده است. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده