نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۷

برادران وارنر چین متهم به تبلیغات مثبت دروغین برای فیلم فلش شد

به‌تازگی برادران وارنر چین به پرداخت پول برای پخش تبلیغات، واکنش‌ها و نقدهای بسیار مثبت غیر واقعی برای فیلم The Flash متهم شده است.

فیلم The Flash سرانجام روی پرده‌های سینما رفت و برخلاف انتظار منتقدان نقدهای متوسطی را برای فیلم منتشر کردند و در گیشه نیز تماشاگران واکنش خیلی مثبتی به فیلم نداشتند و حالا طبق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، بخش چین شرکت برادران وارنر متهم به اتهام بزرگی شده است. طبق گفته گاوین فنگ، بررسی کننده گیشه چین، برادران وارنر چین به پرداخت پول برای خرید نقدها و واکنش‌های مثبت و در ادامه تبلیغات دروغین بسیار مثبت برای فیلم The Flash شده است.

گفته می‌شود که این تبلیغات بسیار مثبت هستند تا جایی‌که از فیلم فلش به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی یاد می‌شود. بااین‌حال این کاربر می‌گوید که واکنش سینماروهای چینی به فیلم مثبت بوده است و نمرات خوبی به فیلم داده‌اند و شاهد ثبت نمره ۸ در وب‌سایت Douban هستیم. بااین‌حال در یک مقایسه انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse نمره ۸.۶ و فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 نمره ۸.۵ را در این وب‌سایت توسط کاربرانش دریافت کرده‌اند.

بتمن مایکل کیتون در ورودش در فیلم The Flash: من بتمن هستم

البته گاوین اشاره می‌کند که منتقدان به‌راحتی نمی‌توانند نقدهای منفی را منتشر کنند و حتی سایت‌هایی مثل Maoyan و Taopiaopiao توسط دولت چین کنترل می‌شود و به همین منظور شاهد پخش نقدهای واقعی زیادی نیستیم. به‌طور کلی پیش از اکران فیلم شاهد انتشار نقد بد یا منفی از فیلمی در چین نیستیم، اما باز هم مورد فیلم فلش باعث شده است تا تحقیقاتی در مورد روند آن شکل بگیرد.

در هر حال خرید منتقدان در کشور آمریکا کار راحتی نیست، اما در حال این عادی است که در نمایش‌های اولیه شاهد هیجان افرادی باشیم که یک فیلم را برای اولین‌بار تماشا می‌کنند و طبیعی است که واکنش‌های اولیه اصولا مثبت‌تر باشند. بااین‌حال حس بدبینی به واکنش‌ها تنها مختص کشور چین نیست و اتهاماتی مشابه در مورد این موارد در نمایش یک فیلم به‌خصوص برای گروهی از طرفداران یا افراد شناخته شده نیز وجود دارد. هرچند درنهایت این تماشاگران هستند که نظر واقعی خود را در مورد یک اثر می‌دهند.

فیلم The Flash که در ۴۲۳۴ سالن سینما نمایش داده شده، در سه روز اول اکران تنها ۵۵.۱ میلیون دلار فروش کرده که بسیار کمتر پیش‌بینی‌های اولیه بوده است و نشان از شکست تجاری فیلم فلش می‌دهد. این فیلم سینمااسکور B را از تماشاگران دریافت کرده است و باتوجه‌به فروش ۷۵ میلیون دلار در گیشه‌ بین‌المللی، فیلم The Flash تاکنون ۱۳۹ میلیون دلار در هفته اول اکرانش فروش کرده است.


منبع CBM
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده