نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۸

خوشحالی کارگردان با سابقه دیزنی از موفقیت انیمیشن ماریو

جرد بوش که به‌عنوان کارگردان و نویسنده در چندین انیمیشن موفق دیزنی نقش داشته، از موفقیت و یک میلیاردی شدن انیمیشن ماریو ابراز خوشحالی کرده است.

اوایل این هفته بود که فروش جهانی انیمیشن The Super Mario Bros. Movie رسما از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، یکی از افراد با سابقه دیزنی به این موفقیت واکنش نشان داده است. جرد بوش که به‌عنوان کارگردان و نویسنده در انیمیشن‌های مختلف والت دیزنی مثل انیمیشن Encanto، انیمیشن Zootopia و Moana نقش داشته است، با انتشار توییتی در توییتر شخصی خود گفت از اینکه می‌بیند انیمیشن ماریو در گیشه موفق عمل می‌کند، احساس خوشحال می‌کند.

بوش در توییت خود درواقع به این موضوع اشاره کرد که مردم فکر می‌کنند دیزنی یا او از اینکه انیمیشن Mario موفق عمل کرده است، ناراحت و عصبانی هستند، اما آن‌ها از اینکه می‌بینند این انیمیشن باعث بازگشت تماشاگران به سینما شده است، خوشحال هستند و این اتفاق خوبی برای بازار انیمیشن‌های سینمایی است. او گفت مردم باور دارند که استودیوها به‌دنبال درگیری و ازبین‌بردن یکدیگر هستند، اما اکثر آن‌ها با هم دوست هستند و با یکدیگر کار کرده‌اند و به یکدیگر احترام می‌گذارند.

شخصیت جودی هاپس در حال دویدن در انیمیشن Zootopia

فروش جهانی انیمیشن The Super Mario Bros. Movie به‌عنوان دهمین انیمیشن یک میلیاردی تاریخ سینمای جهان، هم‌اکنون به ۱.۰۴۴ میلیارد دلار رسیده است که توانسته از مجموع فروش انیمیشن‌های دیزنی مثل انیمیشن Finding Dory با فروش ۱.۰۲۹ میلیارد دلار و انیمیشن Zootopia با فروش ۱.۰۲۵ میلیارد دلار عبور کند. انیمیشن ماریو توسط استودیو انیمیشن‌سازی ایلومینیشن تولید شده و اولین انیمیشن یک میلیاردی دوران‌ همه‌گیری کرونا نیز است.

همچنین باتوجه‌به توییت اخیر جرد بوش که برای انیمیشن Encanto جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال را دریافت کرده است، او احتمالا هم‌اکنون در حال کار روی انیمیشن Zootopia 2 است که ساخت آن پیش از این توسط دیزنی تایید شده بود. بااین‌حال‌بازگشت سازندگان قسمت اول مثل جرد بوش که نویسنده قسمت اول بود و بایرون هاوارد، کارگردان قسمت اول هنوز اعلام نشده است. انیمیشن Wish، انیمیشن بعدی دیزنی است که این انیمیشن قرار است در تاریخ ۲۲ نوامبر (۱ آذر)‌ روی پرده‌های سینما برود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده