نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۳

یک میلیاردی شدن انیمیشن ماریو در کمتر از یک ماه

انیمیشن The Super Mario Bros. Movie موفق شد تا طبق انتظار به فروش بیش از یک میلیارد دلار در گیشه جهانی دست پیدا کند.

مدتی پیش بود که انیمیشن The Super Mario Bros. Movie رسما به پر فروش‌ترین اقتباس سینمایی از روی بازی‌های ویدیویی تبدیل شد و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، انیمیشن ماریو به باشگاه یک میلیاردی‌ها پیوسته است. فروش جهانی انیمیشن Mario رسما از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد تا به اولین اقتباس از روی بازی‌های ویدیویی تبدیل شود که به چنین فروشی دست می‌کند. همچنین این اتفاق تنها در ۲۶ روز رخ داده است.

انیمیشن The Super Mario Bros. Movie همچنین اولین فیلم سال ۲۰۲۳ که به چنین فوشی دست پیدا می‌کند و به دهمین انیمیشنی تبدیل شده است که به فروش بیش از یک میلیارد دست پیدا می‌کند. انتظار می‌رود انیمیشن ماریو در آخرین هفته خودش ۳۷.۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۶۹ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کند و در مجموع به ترتیب فروش آن به ۴۸۷.۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۵۳۳ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی و در مجموع ۱.۰۲ میلیارد دلار در گیشه جهانی برسد.

غافلگیری ماریو در انیمیشن The Super Mario Bros. Movie

همچنین انیمیشن The Super Mario Bros. Movie اکنون با عبور از انیمیشن Minions: The Rise of Gru به پر فروش‌ترین انیمیشن تاریخ یونیورسال تبدیل شده است و همچنین پس از فیلم Jurassic World و فیلم E.T. The Extraterrestrial اکنون سومین فیلم پرفروش تاریخ یونیورسال در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. ایلومینیشن اینترتینمنت با همکاری نینتندو و با نظارت کامل شیگرو میاموتو، خالق ماریو انیمیشن Mario را تولید کرده است.

کریس پرت در نقش ماریو، آنیا تیلور-جوی در نقش پرنسس پیچ، چارلی دی در نقش لوئیجی، جک بلک در نقش باوزر، کیگان-مایکل کی در نقش تود، سث روگن در نقش دانکی کونگ، فرد ارمیسن در نقش کرنکی کونگ، کوین مایکل ریچاردسون در نقش کامک، سباستین مانیسکالکو در نقش فورمن اسپایک و چارلز مارتینت، از جمله بازیگرانی هستند که به‌عنوان صداپیشه در انیمیشن The Super Mario Bros. Movie حضور دارند و به صداپیشگی پرداخته‌اند.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده