نویسنده: هومن فلاحی
// جمعه, ۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۸

تایید رسمی ساخت‌ فیلم‌های جدید Lord of the Rings

مدیرعامل وارنر دیسکاوری ساخت فیلم‌های جدیدی از جهان محبوب ارباب‌ حلقه‌ها را رسما تایید کرد.

در جریان برگزاری جدیدترین گزارش مالی شرکت برادران وارنر، مدیرعامل این مجموعه رسما اعلام کرد به‌زودی شاهد بازگشت سرزمین میانه به پرده‌های نقره‌ای خواهیم بود.

براساس قرارداد جدیدی که میان برادران وارنر و شرکت سوئدی گروه امبریسر به امضا رسیده است، وارنر و استودویوی فیلم‌سازی New Line Cinema بار دیگر امتیاز ساخت فیلم‌های سینمایی جدید از کتاب‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت به قلم جی. آر. آر. تالکین، نویسنده‌ی مشهور ژانر فانتزی را به‌دست آورده‌اند. امبریسر که در سال‌های اخیر به خریدهای پرتعدادی که در صنعت بازی انجام می‌دهد مشهور است، سال گذشته حقوق و امتیاز انحصاری ساخت فیلم‌ها، بازی‌ها، اسباب‌بازی‌ها، پارک‌های تفریحی، پروژه‌های لایواکشن و هرگونه محصول رسانه‌ای و مصرفی از سرزمین میانه را با خرید Middle-earth Enterprises از شرکت The Saul Zaentz Company به‌دست آورد.

دیوید زسلاو، مدیرعامل شرکت برادران وارنر دیسکاوری خبر این توافق را در کنفرانس مالی روز پنجشنبه‌ی این شرکت، با سهام‌دارها و هواداران مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها به‌اشتراک گذاشت. تحلیل‌گران صنعت معتقدند این حرکت از سوی زسلاو، تلاشی برای ایجاد اطمینان‌خاطر برای سهام‌داران این شرکت و بازار مالی وال‌استریت درخصوص آینده‌ی برادران وارنر در دنیای فیلم‌سازی به‌حساب می‌آید.

زسلاو در تلاش است تا با تکرار فرمول بسیار موفق دهه‌ی ابتدایی قرن بیست‌ویکم که در آن شاهد عرضه‌ی فیلم‌های قدرتمندی مانند سه‌گانه‌ی The Dark Knight، مجموعه‌ی هری پاتر و درنهایت فیلم‌های حماسی ارباب حلقه‌ها از سوی این شرکت بودیم، شرکت بزرگ برادران وارنر دیسکاوری را از سال‌‌ها سومدیریت و عملکرد مالی ضعیف‌تر از حد انتظار نجات دهد.

زسلاو در ماه نوامبر نیز از تمایل خود برای همکاری دوباره با جی. کی. رولینگ، نویسنده‌ی مشهور مجموعه‌ی بسیار پرطرفدار هری پاتر برای همکاری دوباره جهت ساخت فیلم‌ها و آثار بیشتری از این جهان صحبت کرده بود.

ارباب حلقه ها

هنوز مشخص نیست که واکنش بینندگان به این پروژه‌های سینمایی جدید، آن‌هم با وجود برنامه‌های آمازون برای پخش فصل‌های بیشتری از سریال حلقه‌های قدرت جهان ارباب حلقه‌ها، چگونه خواهد بود. البته تفاوت بزرگی میان برنامه‌های جدید برادران وارنر و پروژه‌های در دست استودیوهای فیلم‌سازی آمازون وجود دارد. آمازون ظاهرا اکنون حقوق انحصاری ساخت سریال‌های این مجموعه را در اختیار دارد و در آن سو به‌نظر می‌رسد شخصیت‌های پرطرفداری مثل گندالف، بیلبو و آراگورن تنها در پروژه‌های سینمایی معرفی‌شده حضور خواهند داشت.

لی گوئنچاد، مدیرعامل استودیوی Freemode که زیرمجموعه‌ای از امبریسر به‌حساب می‌آید، درباره‌ی این توافق جدید می‌گوید: «ما اهمیت و ارزش بالای این آثار را درک می‌کنیم و با همکاری با هنرمندان استودیوی نیو لاین سینما و برادران وارنر پیکچرز، برنامه داریم تا با ادای احترام به‌ گذشته و داشتن نگاهی به آینده، برای دستیابی به فاخرترین سطح کیفیت و ارزشمند بودن این ساخته‌ها تلاش کنیم».

مدیران واحد فیلم‌سازی برادران وارنر که مایکل دی لوکا و پاملا عبدی هستند، از عدم تمایل به تقلید و تکرار دوباره‌ی کارهای انجام‌شده توسط سه‌گانه‌های پیتر جکسون خبر دادند. آن‌ها در این‌باره می‌گویند: «بیست سال پیش، نیو لاین سینما با برداشتن یک گام مطمئن غافل‌گیرکننده، تصمیم گرفت تا به این داستان‌ها، شخصیت‌ها و جهان شگفت‌انگیز ارباب حلقه‌ها روی پرده‌ی سینمای جان ببخشد. نتیجه‌ی نهایی، مجموعه‌ی سینمایی موفقی است که موردتوجه و علاقه‌ی نسل‌های متفاوتی از طرفداران قرار گرفته است.

اما با وجود تمامی جزئیات و [ابعاد روایی] بزرگی که با عشق در این دو سه‌گانه تلفیق و به بینندگان عرضه شده است، همچان گوشه‌های زیادی از جهان بزرگی که در ابتدا تنها در رویای جی.آر.آر تالکین وجود داشت، کشف‌نشده و دست نخورده باقی‌مانده است. فرصت دعوت دوباره‌ی هواداران به جهشی عمیق‌تر به درون دنیای سینمایی سرزمین میانه، افتخار بزرگی است. ما از فرصت همکاری با شرکت Middle-earth Enterprises و امبریسر برای این ماجراجویی جدید، بسیار هیجان‌زده‌ایم».

قدرتمندترین سلاح های دنیای تالکین مثل آندوریل شمشیر آراگورن-گلمدرینگ شمشیر گندالف-حلقه یگانه در انگشت سائورون و تبر گاثماگ بالروگ

این پروژه‌های جدید همچنین سبب بازگشت دوباره‌ی مایکل دی لوکا، مدیر فعلی برادران وارنر پیکچرز و مدیر تولید سابق فیلم Fellowship of the Ring پیش از جدایی او قبل از عرضه‌ی جهانی آن فیلم به این مجموعه پس از حدود ۲۲ سال به‌حساب می‌آید.

پیتر جکسون، کارگردان سه‌گانه‌ی اصلی این مجموعه از سال ۲۰۰۱ که تاکنون فروشی در حدود ۲/۹ میلیارد دلار در گیشه و جایزه‌ی بهترین فیلم سال ۲۰۰۳ از آکادمی اسکار را به‌دست آورده است، در واکنش به این خبر از تمایل خود و نویسندگان همراهش یعنی فرن والش و فیلیپا بوینز برای گفتگوی دوباره با برادران وارنر خبر داد؛ گفت‌وگو درباره‌‌ی چشم‌انداز فعلی آن‌ها درخصوص پروژه‌های جدید این مجموعه در آینده. هرچند در حال حاضر اطلاعات خاصی درباره هیچ کارگردان یا بازیگر خاصی جهت حضور و ایفای نقش در این فیلم‌ها در دسترس نیست.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده