نویسنده: هومن فلاحی
// دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۶

ساخت یک بازی جدید از دنیای ارباب حلقه‌ ها توسط Take-Two

شرکت پرایویت دیویژن ساخت یک بازی ویدیویی از مجموعه سرزمین میانه را آغاز کرده است.

دقایقی پیش شرکت Private Division که به‌عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی تیک‌تو اینتراکتیو شناخته می‌شود، اعلام کرد برای ساخت یک بازی جدید با بنیاد Middle-earth Enterprises و استودیوی نیوزلندی Weta Workshop به توافق رسیده است.

برند پرایویت دیویژن که در سال ۲۰۱۷ توسط تیک‌تو اینتراکتیو برای انتشار بازی‌های نیمه مستقل یا AA تأسیس شد، انتشار بازی‌هایی مانند Kerbal Space Program و The Outer Worlds را در کارنامه دارد. این بازی جدید که قرار است توسط گروه بازی‌سازی Weta Workshop ساخته شود، اقتباسی از آثار محبوب دنیای سرزمین میانه که توسط جی.آر.آر. تالکین نوشته شده است خواهد بود.

مایکل وارش، مدیر ارشد برنامه‌ریزی تیک‌تو اینتراکتیو و رئیس پرایویت دیویژن درباره این معرفی می‌گوید: «ما برای تولید یک بازی با همکاری وتا ورک‌شاپ در این جهان فوق‌العاده و پرطرفدار بسیار هیجان‌زده هستیم. قصه‌های ماندگاری در سری ارباب حلقه‌ها تاکنون تعریف شده است و هیچ مجموعه‌ای بهتر از تیم وتا ورک‌شاپ نمی‌تواند یک تجربه‌ی گیمینگ منحصربه‌فرد از سرزمین میانه خلق کند».

ایمی ولکان، مدیر تیم بازی‌سازی وتا ورک‌شاپ نیز دیدگاه خود درباره این معرفی را با هواداران به‌اشتراک گذاشته است: «ساخت یک بازی جدید در سرزمین‌ میانه امتیاز بسیار بزرگی به‌حساب می‌‌آید؛ خصوصا اثری که تفاوت‌های زیادی با بازی‌هایی که هواداران قبل از این تجربه کرده‌اند دارد. ما به‌عنوان طرفداران این دنیا، بسیار هیجان زده‌ایم تا گیمرها را به اکتشاف و ماجراجویی در سرزمین میانه به صورتی که پیش از این امکان آن وجود نداشت دعوت کنیم و همچنین هواداران جدیدی را با جادوی ارباب حلقه‌ها آشنا کنیم».

این اولین تجربه‌ی گروه وتا ورک‌شاپ در زمینه تولید بازی‌های ویدیویی خواهد بود. این شرکت که توسط ریچارد تایلر در سال ۱۹۸۷ تأسیس شد، به‌عنوان سازندگان جلوه‌های ویژه و دکورهای صحنه‌ی فیلم‌ها بزرگی مثل سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها، آواتار و Dune شناخته می‌شود. در سال‌های اخیر بازی‌سازان باتجربه و افرادی که سال‌ها در صنعت فیلم‌سازی حضور داشته‌اند، به واحد اینتراکتیو این استودیو که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده است و ساخت این بازی جدید را برعهده دارد، پیوسته‌اند. البته شرکت Weta Digital متعلق به پیتر جکسون که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد، به‌صورت مستقل و جدا از وتا‌ ورک‌شاپ فعالیت می‌کند.

باتوجه‌به خریداری شدن گروه Weta Digital توسط شرکت Unity Technologies در سال گذشته، احتمال دارد که این بازی جدید با موتور گرافیکی یونیتی ساخته شود. هرچند که هنوز این جزئیات و پلتفرم‌های مقصد این بازی اعلام نشده است. با اینکه اطلاعاتی از تاریخ عرضه یا معرفی دقیق این بازی نیز در دسترس نیست، اما پرایویت دیویژن می‌گوید این بازی قرار است در سال مالی ۲۰۲۴ شرکت تیک‌تو اینتراکتیو منتشر شود. همچنین سازندگان بازی تایید کردند در آینده اطلاعات بیشتری از این بازی منتشر می‌کنند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده