نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۱

عبور فروش فیلم تاپ گان 2 با بازی تام کروز از Avengers: Infinity War در آمریکا

فروش فیلم Top Gun: Maverick با بازی تام کروز در آمریکای شمالی سرانجام از فیلم Avengers: Infinity War عبور کرد تا به ششمین فیلم پرفروش گیشه آمریکا تبدیل شود.

مدتی پیش بود که فروش فیلم Top Gun: Maverick با بازی تام کروز در آمریکای شمالی از فیلم Titanic عبور کرد تا به پرفروش‌ترین فیلم پارامونت در این منطقه تبدیل شود. حالا در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم تاپ گان 2 به موفقیت جدیدی در گیشه آمریکا دست پیدا کرده است. فروش فیلم Top Gun 2 سرانجام از مرز ۶۷۹ میلیون دلار عبور کرد تا مجموع فروش این فیلم اکشن در آمریکای شمالی از فیلم Avengers: Infinity War با فروش ۶۷۸ میلیون دلار عبور کند.

بدین ترتیب فیلم Top Gun: Maverick تبدیل به ششمین فیلم پرفروش تاریخ گیشه آمریکای شمالی شده است. بدون شک این موفقیت بزرگی برای این فیلم است که توانست تا بتواند بالاتر از فیلم Avengers: Infinity War که با استقبال فوق‌العاده‌ای در سال ۲۰۱۸ مواجه شده بود، قرار بگیرد. فیلم Top Gun در سال ۱۹۸۶ اکران شد و دنباله آن پس از بیش از ۳۰ سال تولید و روی پرده‌های سینما رفته است. فیلم Top Gun: Maverick حالا به فروش ۷۰۰ میلیون دلاری و فیلم Black Panther چشم دوخته است تا به رتبه پنجمین فیلم پر فروش تاریخ آمریکا دست پیدا کند.

اگرچه در حال حاضر این مهم کمی سخت به‌نظر می‌رسد. فیلم Top Gun: Maverick همچنین بدون گیشه چین و روسیه توانسته به فروشی بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی دست پیدا کند که بریتانیا با ۹۵ میلیون دلار فروش، ژاپن با ۸۲ میلیون دلار فروش، کره جنوبی با ۶۲ میلیون دلار فروش، استرالیا با ۶۰ میلیون دلار فروش و فرانسه با ۵۲/۸ میلیون دلار فروش بیشترین سهم از فروش جهانی این فیلم اکشن را در اختیار دارند.

فیلم تاپ گان 2 در مجموع بیش از ۱/۳۷۹ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است تا این فیلم در رتبه ۱۳امین فیلم پرفروش‌ترین تاریخ سینمای جهان قرار بگیرد. همچنین روز سه‌شنبه این هفته نسخه دیجیتالی و با کیفیت رسمی فیلم Top Gun: Maverick با بازی تام کروز منتشر خواهد شد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده