نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

اختلاف شدید جاستین لین و وین دیزل پیش از کناره‌گیری کارگردان از Fast X

هالیوود ریپورتر گزارش جدیدی از پشت پرده‌ی جدایی جاستین لین، کارگردان سابق فیلم سریع و خشن 10 را منتشر کرد که به نقش وین دیزل در ماجرا اشاره دارد.

چند روز پیش و در خبری غیرمنتظره، جاستین لین از کارگردانی دهمین فیلم اصلی مجموعه سریع و خشن کناره‌گیری کرد. درحالی که گفته می‌شد همه‌ی تصمیمات به‌صورت دوستانه گرفته شدند، گزارش جدید هالیوود ریپورتر خلاف این قضیه را نشان می‌دهد. براین اساس گفته می‌شود که جاستین لین که درکنار کارگردانی مسئولیت نویسندگی Fast X را نیز برعهده داشت، از تغییراتی که دائما در فیلمنامه این اثر ایجاد شده ناراضی بوده است. ظاهرا این تغییرات مربوط‌به بخش‌هایی از فیلم بود که در منطقه اروپای شرقی اتفاق می‌افتد و نهایتا به‌دلیل ریسک تداخل با درگیری‌های اکراین از فیلم حذف شده است.

مشکلات دیگری که در ارتباط با فیلمنامه سریع و خشن 10 به وجود آمده، نهایتا به تصمیم لین برای انصراف از مسئولیت کارگردانی این پروژه منجر شده است. ظاهرا این وقایع در تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۲۲ به نقطه اوج خود رسیده است؛ جایی که بعد از ارائه‌ی پیشنهاد‌ها جدید وین دیزل برای فیلمنامه‌ی Fast X، جاستین لین در یک جلسه‌ی چهار نفره به «اختلافات عمده‌ای» با بازیگر اصلی این مجموعه برخورد و درحالی‌که طاقت او طاق شده بود، به همه اعلام کرد که «این فیلم ارزش به خطر انداختن سلامت روانی من را ندارد».

جاستین لین و وین دیزل

سخنگوی یونیورسال در واکنش به این گزارش اعلام کرد که اختلاف دیدگاه‌ لین در رابطه با فیلم با کل این استودیو بود؛ نه با تهیه‌کنندگان و بازیگران این فیلم. ظاهرا در فاصله‌ی کوتاهی از جدایی لین از این پروژه، یونیورسال در تاریخ ۲۵ آوریل با لین به توافق رسید که او را در نقش تهیه‌کننده فیلم حفظ کند؛ بدون این که وی نقشی در کارگردانی داشته باشد. وی همچنین به اعضای تیم تولید فیلم توصیه کرد که باوجود جدایی او، همچنان به کار خود ادامه دهند. بعد از این اتفاق، لوئیس لتریر، کارگردان فیلم‌های Transporter و Lupin به‌عنوان جایگزین او معرفی شد.

هالیوود ریپورتر درباره‌ی ارتباط وین دیزل با این مجموعه گزارش کرد که میزان نفوذ و تأثیرگذاری او در فیلم‌های سریع و خشن به‌طور تصاعدی افزایش یافته است. ظاهرا او به فرد مهمی در پشت صحنه تبدیل شده است که در بسیاری از موارد تصمیم می‌گیرد و از هیچ کسی نمی‌ترسد. رسانه THR خاطر نشان کرد که باتوجه به بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری این فیلم، یونیورسال فشار زیادی را برای موفقیت Fast X تحمل می‌کند. این درحالی است که هزینه‌های تبلیغاتی و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار مخارج فوق‌العاده‌ی آن برای دستمزد ستارگانی از قبیل وین دیزل، شارلیز ثرون و جیسون موموآ در این محاسبات گنجانده نشده است.

وین دیزل در فیلم سریع و خشن

وین دیزل، میشل رودریگز، جوردانا بوروستر، سانگ کانگ، تایریس گیبسون، لوداکریس، ناتالی امانوئل، شارلیز ترون، جیسون موموآ، بری لارسون، دانیلا ملچیور و کاردی بی از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Fast X حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت.

فیلم Fast X قرار است در تاریخ ۱۹ می ۲۰۲۳ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲) روی پرده‌های سینما برود و ظاهرا قرار نیست جدایی لین تاثیری روی زمان اکران آن بگذارد. بعد از Fast X بالاخره آخرین فیلم سریع و خشن ساخته می‌شود که پایان داستان سری اصلی است و هنوز تاریخ اکران ندارد.


منبع comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده