نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۵

محرومیت ۱۰ ساله ویل اسمیت برای حضور در مراسم جوایز اسکار

آکادمی علوم و هنرهای سینما اعلام کرد که ویل اسمیت به مدت ۱۰ سال از حضور در جوایز اسکار محروم شده است، اما جایزه اسکار از او گرفته نخواهد شد.

ویل اسمیت در جریان مراسم اسکار 2022 به کریس راک سیلی زد و این موضوع تبدیل به جنجال بزرگی شد و در ادامه آکادمی اسکار از بررسی این حادثه خبر داد. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، نتایج این بررسی مشخص و اعلام شده است. آکادمی علوم و هنرهای سینما اعلام کرد که ویل اسمیت از حضور در جوایز اسکار به مدت ۱۰ سال محروم شده است و او نمی‌تواند در این مراسم شرکت کند.

در نامه مشترکی که دیوید روبین، رئیس و داون هادسون، مدیرعامل AMPAS منتشر کرده‌اند، رفتار ویل اسمیت در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار را «رفتاری آسیب‌زا و غیر قابل قبول» توصیف کرده‌اند. البته اسمیت تنها از حضور در مراسم اسکار چه حضوری و چه غیر حضوری محروم شده است، اما او همچنان می‌تواند نامزد دریافت جایزه اسکار شود و حتی به این جایزه دست پیدا کند. اسمیت پیش از این استعفای خود از اسکار را اعلام کرده بود و حالا با محرومیت طولانی‌ مدتی مواجه شده که البته بسیار بهتر از تصور اولیه است.

ویل اسمیت پس از دریافت جایزه اسکار در اسکار 2022

همچنین برگزار کنندگان اسکار تایید کردند که اسمیت همچنان می‌تواند جایزه اسکاری را که برای فیلم King Richard دریافت کرده است، حفظ کند و این جایزه از او گرفته نخواهد شد. بدین ترتیب اسمیت تنها تا سال ۲۰۳۳ نمی‌تواند در این مراسم حضور داشته باشد. همچنین در این نامه از کریس راک بابت حفظ آرامش خود در چنین شرایطی عمیقا تشکر و قدردانی شده است. علاوه‌براین و برخلاف گزارش‌های اولیه، ظاهرا در هیچ حالتی قرار نبود جایزه اسکار ویل اسمیت باز پس گرفته شود.

اسمیت نیز با انتشار یک بیانیه کوتاه این حکم را پذیرفت و به تصمیم آکادمی احترام گذاشته است. مدتی پیش نتفلیکس ساخت فیلم Fast and Loose به کارگردانی دیوید لیچ و با بازی ویل اسمیت و سونی ساخت فیلم Bad Boys 4 را که مراحل پیش تولید فعالی را سپری می‌کند و با اینکه اسمیت اخیرا ۴۰ صفحه از فیلمنامه آن را دریافت کرده بود، متوقف کرده بودند و باید دید این حکم چه تاثیری روی آینده کاری اسمیت خواهد گذاشت.


منبع DarkHorizons
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده