نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰

سیلی ویل اسمیت به کریس راک در اسکار | خلاصه حواشی و عواقب آن

در این مقاله قرار است به حواشی سیلی زدن ویل اسمیت به کریس راک در مراسم اسکار بپردازیم و ببینیم چه عواقبی در انتظار اسمیت است.

بامداد دوشنبه این هفته بود که جوایز اسکار 2022 برگزار شد و درنهایت فیلم Coda توانست جایزه اسکار بهترین فیلم سال را دریافت کند، اما مراسم امسال بسیار خبرساز و جنجالی شد و حتی روی اسکار گرفتن فیلم کودا به‌عنوان اولین فیلم شبکه اپل تی‌وی پلاس سایه انداخت. احتمالا دیگر از ماجرای سیلی زدن ویل اسمیت به کریس راک خبر دارید. اتفاقی که خیلی سریع جنجالی شد و گروهی اعتقاد داشتند که این داستان صحنه‌سازی مدیران اسکار برای افزایش بیننده بوده و واقعی نبوده است. اما واقعا داستان چه بوده است؟

در طول مراسم اسکار امسال، کریس راک به‌عنوان یکی از اعلام کنندگان روی صحنه آمد و طبق انتظار در حال شوخی بود و حتی با ویل اسمیت هم شوخی کرد که تا اینجا همه‌چیز عادی پیش رفت. اما کریس راک در ادامه شروع به شوخی با جیدا پینکت اسمیت، همسر ویل اسمیت و ظاهر و سر بی‌مویش کرد و همین موضوع باعث عصبانیت شدید ویل اسمیت شد و او در ادامه به بالای صحنه رفت و یک سیلی بسیار محکم به‌صورت کریس راک زد. در ادامه اسمیت به صندلی خود بازگشت و پس از سیلی شروع به توهین به راک کرد.

دانلود از آپارات

پس از اینکه کریس راک با موی سر تراشیده جیدا پینکت اسمیت، همسر ویل اسمیت شوخی کرد، ویل اسمیت به این کمدین سیلی زد

ویل اسمیت پس از این اتفاق و بردن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم شاه ریچارد، در روی صحنه از این اتفاق عذرخواهی کرد و گفت نباید چنین کاری انجام می‌داد. پلیس لس آنجلس نیز اعلام کرد که راک از اسمیت شکایتی نکرده است و به همین منظور قرار نیست به این حادثه به‌عنوان یک حمله بپردازد و بدین ترتیب اسمیت ظاهرا توانسته از این ماجرا فرار کند و او حتی پس از آن در اینستاگرام دوباره عذرخواهی کرد و رفتار خود را غلط دانست.

ویل پاکر، تهیه‌کننده اسکار در مصاحبه اخیر خود گفته است که پلیس لس آنجلس اماده بود تا ویل اسمیت را به علت حمله و کتک زدن کریس راک در صحنه اسکار بازداشت کند. او ادعا کرد که پلیس آماده این کار را انجام دهد، اما راک با آن مخالفت کرد و درنهایت تصمیم گرفت تا شکایتی علیه اسمیت نکند. طبق گفته پاکر، افسران پلیس LAPD در حال صحبت با راک بوده‌اند و در پایان به او گفتند که مایل هستید تا اقدامی انجام دهند و راک پاسخ منفی داد. البته برگزار کنندگان اسکار از اینکه کریس راک توانست خیلی سریع خودش را حفظ کند و مقابله به مثل نکرد، خوشحال هستند؛ وگرنه احتمال داشت این داستان به مراتب بزرگ‌تر شود.

این اتفاق البته بازار میم‌سازان و کارهای طنز را بسیار داغ کرده است و شاهد ساخت ویدیوها و تصاویر شوخی متعددی براساس این اتفاق هستیم و در حال حاضر سیلی ویل اسمیت به کریس راک تبدیل به بازاری پرسود و با استقبال بالا برای سازندگان این آثار شده است. البته شاید این اتفاق ممکن است برای ویل اسمیت گران تمام شود، اما حداقل می‌توان گفت در بخشی دیگر نان این گروه در روغن افتاده است و به‌نظر هم نمی‌رسد بازار آن به این زودی فروکش کند.

کریس راک در مراسم اسکار 2022

اما آیا این یک صحنه‌سازی بوده است؟ جواب کاملا منفی است و این اتفاق اصلا در برنامه نبوده است. پس از این اتفاق شایعات زیادی شکل گرفت، اما در ادامه مشخص شد که شوخی راک با اسمیت اصلا بخشی از فیلمنامه از قبل آماده شده نبوده و او در همان لحظه این شوخی را انجام داده است و بدین ترتیب برگزار کنندگان اسکار از شوخی راک خبر نداشتند. البته راک بعدا توضیح داد که خودش شخصا این بخش را اضافه کرده، اما با برگزار کنندگان در میان نگذاشته است. با اینکه آمار تعداد بینندگان اسکار 2022 با رشد قابل توجهی مواجه شده است، اما این آمار از همان ابتدا شروع مراسم رشد کرده و ارتباطی به این اتفاق نداشته است.

ویل اسمیت پس از این اتفاق و بردن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم شاه ریچارد، در روی صحنه از این اتفاق عذرخواهی کرد

ازطرفی این اتفاق جلوه خوشی برای اسکار ندارد و همین موضوع باعث شده با اینکه کریس راک شکایتی علیه ویل اسمیت تنظیم نکرده است، اما اسکار تصیم گرفته است تا در مورد این اتفاق شروع به بررسی کند. اولین دلیل این موضوع این است که اسکار ثابت کند نقشی در این داستان ندارد و همه‌چیز برنامه‌ریزی نشده بود. همچنین اسکار نیاز دارد تا چهره خود پس از این اتفاق را بازسازی کند و مانع شکل گرفتن اتفاقات مشابه شود.

اما چه چیزی در انتظار اسمیت است؟ گفته می‌شود که آکادمی اسکار ممکن است درنهایت جایزه اسکار ویل اسمیت را پس بگیرد و این جایزه را به فرد دیگری بدهد. هرچند بسیاری اعتقاد دارند این مورد احتمالا آخرین مجازات ممکن برای اسمیت است و بعید است که درنهایت این موضوع رخ دهد، اما این اتفاق درنهایت ممکن است برای اسمیت بسیار گران تمام شود و همه‌چیز به تیم بررسی حادثه بستگی دارد. ازطرفی احتمال دارد اسمیت از چند دوره مراسم اسکار محروم شود یا حتی احتمال دارد دیگر هرگز نتواند به این مراسم پا بگذارد.

ویل اسمیت پس از دریافت جایزه اسکار در اسکار 2022

همچنین مقامات برگزار کننده اسکار ادعا کرده‌اند که از اسمیت درخواست کرده‌اند تا او سالن مراسم را ترک کند،‌ اما اسمیت اعتنایی به آن نکرده است. اگر این موضوع درنهایت ثابت شود، احتمال دارد تا اسمیت با دردسر بزرگ‌تری مواجه شده باشد. درنهایت با اینکه بسیاری با شوخی کریس راک موافق نبوده‌اند و آن را زیاده‌روی دانسته‌اند، اما رفتار اسمیت در چنین موقعیتی مصداق خشونت دانسته‌اند و به انتقاد از رفتار این بازیگر محبوب پرداخته‌اند.

احتمال داره جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد از ویل اسمیت پس گرفته شود

حتی اگر اسمیت بتواند نظر اسکار را جلب کند و حتی یک دوره کوتاه محروم شود، اما ممکن است در حرفه بازیگری هم دچار یک بحران دیگر شود. می‌دانیم که طی سال‌های اخیر تهیه‌کنندگان و استودیوهای مهم هالیوود تحت تاثیر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند و به همین منظور آداب و رفتار و کارهای بازیگران بیش از گذشته زیر ذره‌بین قرار می‌گیرند و هرگونه لغزشی از سوی بزرگ‌ترین بازیگران و حتی فیلمسازان می‌تواند به قیمت بایکوت شدن رسمی یا غیررسمی آن‌ها و درنهایت بیکاری شود.

اگرچه هنوز شخصی به احتمال رخ دادن چنین موضوعی واکنشی نشان داده و فعلا در حد یک نظریه است، اما در حال حاضر مخالفان رفتار اسمیت به مراتب بیشتر از موافقانش است. گروهی مثل سوفیا بوش رفتار ویل اسمیت را غلط و مصداق خشونت توصیف کرده‌اند، اما از شوخی چندباره کریس راک با طاسی جیدا پینکت اسمیت هم شدیدا انتقاد کرده است. یا کوبی اوبراین، کمدین محبوب آمریکایی با این اتفاق شوخی کرده و گفته است که دوست دارد تا با آن یک برنامه اجرا کند.

جیدا پینکت اسمیت در مراسم اسکار 2022

در هر حال بیشتر افراد در واکنش‌های خود از رفتار اسمیت شدیدا شوکه زده شده‌اند و آن را لحظه‌ای باور نکردنی توصیف کرده‌اند و حتی فکر می‌کردند خواب هستند. همچنین گروهی اعتقاد دارند که اسمیت باید مجازات شود و نباید به‌سادگی از رفتار او گذشت تا در آینده دوباره شاهد تکرارش باشیم. اما به‌تازگی شخصی ویدیویی را منتشر کرده است که در آن ویل اسمیت در دهه ۹۰ میلادی با ظاهر همسرش شوخی نسبتا مشابه با کریس راک را انجام داده بود و حالا بسیاری این سؤال را می‌کنند که چرا در آن زمان او مشکلی با این شوخی نداشته است و چرا امروز روی آن حساس شده است.

کریس راک نیز در روز چهارشنبه گفت که هنوز در حال پردازش اتفاقات آخر هفته است، اما او با کسی در این رابطه صحبتی نکرده است. راک همچنین به بوستون برای اجرای دو برنامه استند‌آپ کمدی در آخر این هفته بازگشت. پس از اینکه راک در روز پنج‌شنبه با لباسی سفید رینگ روی صحنه رفت، تماشاگری شروع به توهین به ویل اسمیت کرد و بلافاصله راک این تماشاگر را دعوت به سکوت کرد. همچنین گفته می‌شود که میزان فروش بلیط‌های برنامه کریس راک پس از این حادثه افزایش پیدا کرده است.

در هر حال اتفاقات اسکار امسال اتفاقی نیست که برگزار کنندگان آن انتظارش را داشند و بسیاری امیدوار بودند تا مراسم امسال با چنین حاشیه‌ غیر قابل مهاری مواجه نشود، اما شاید درنهایت حتی به نفع اسکار شود تا مردم بیشتری مراسم سال بعد را دنبال کنند تا اگر حادثه مشابه‌ای رخ داد، آن را از دست ندهند. حالا باید دید چه سرنوشتی در انتظار ویل اسمیت و جایزه اسکارش است و آیا مراسم اسکار جایزه را از او خواهد گرفت یا مجازات دیگری برای او در نظر خواهد گرفت.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده