نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۰

واکنش منتقدان به فیلم Sonic the Hedgehog 2 | سونیک خارپشت ۲

فیلم سونیک خارپشت ۲ (Sonic the Hedgehog 2)، اخیرا به‌صورت محدود در کشور فرانسه نمایش داده شد و توانست میانگین امتیازات نسبتا متوسطی را از منتقدان مطرح جهانی بگیرد.

فیلم Sonic the Hedgehog 2 یا در زبان فارسی «سونیک خارپشت ۲» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، کمدی، انیمیشنی و خانوادگی شرکت پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) است که به‌دست کارگردان و نویسنده بااستعداد و نسبتا تازه‌کاری جف فاولر ساخته شده است. این هنرمند آثار سینمایی زیادی در رزومه کاری خود ندارد اما از جمله کارهای او می‌توان به فیلم Sonic the Hedgehog (سونیک خارپشت) و فیلم Where the Wild Things Are (جایی که موجودات وحشی هستند) و غیره اشاره کرد.

در فیلم سونیک خارپشت 2، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند بن شوارتز در نقش سونیک خارپشت، کالین اوشاگنسی در نقش مایلز «تیلز» پراور، ادریس البا در نقش ناکلز اکیدنا، جیم کری در نقش دکتر ایوو «اگمن» رباتنیک، جیمز مارسدن در نقش تام واچووسکی، تیکا سامپتر در نقش مدی واچووسکی و ناتاشا راثول در نقش ریچل و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

تیلز در فیلم Sonic the Hedgehog 2

فیلم سونیک خارپشت ۲ در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۲۲ (۱۰ فروردین ۱۴۰۱) به‌صورت محدود در سینماهای کشور فرانسه نمایش داده شد. سازندگان در نظر داشتند که این فیلم را در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۲۲ (۱۹ فروردین ۱۴۰۱) به‌صورت عمومی در سینماها نمایش دهند؛ علاوه‌براین، قرار است بعد از ۴۵ روز اکران سینمایی، این اثر لایو اکشن در سرویس استریم پارامونت پلاس هم پخش شود. تا به این لحظه این اثر اکشن امتیاز ۴۴ را از بین ۱۴ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است.

نگارش فیلمنامه این اثر برعهده پت کیسی، جاش میلر و جان ویتینگتون بوده است. این هنرمندان فیلمنامه را براساس داستانی که خود پت کیسی و جاش میلر مطرح کرده بودند، نوشتند. از طرف دیگر هم برد نیل اچ. موریتز، توبی آشر، تورو ناکاهارا، هیتوشی اوکونو و تایسن هسی نقش تهیه‌کننده این اثر را داشتند. این فیلم هم درست همانند قسمت اول به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش متوسط قرار دارند. اکثر منتقدان، به این موضوع اشاره کردند که این فیلم قطعا به اندازه بازی‌های جذاب و بزرگ این شخصیتِ آبی رنگ هیجان‌انگیز و لذت‌بخش نیست اما اگر از قسمت اول لذت بردید، فیلم Sonic 2 هم به‌طور کلی می‌تواند قابل قبول باشد.

لازم به ذکر است که یک قسمت سوم برای این مجموعه و همچنین اسپین‌آفی هم در دست ساخت قرار گرفته است؛ یک اسپین‌آف سریالی که قرار است حول محور شخصیت ناکلز بچرخد و در سرویس استریم پارامونت پلاس پخش شود. از طرف دیگر هم ۳۵ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر علمی تخیلی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۶۳ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

جیمز مارسدن و تیکا سامپتر در فیلم Sonic the Hedgehog 2

از آن‌جایی که مدتی پیش فیلم Sonic the Hedgehog 2 برای منتقدان مطرح جهانی نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Sonic the Hedgehog 2 از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

سونیک بعد از مستقر شدن در گرین هیلز، فوق‌العاده مشتاق بود تا به همه ثابت کند که می‌تواند یک قهرمان واقعی باشد و جوهره‌ی تبدیل شدن به یک قهرمان را دارد. آزمایش‌ها و آزمون‌های او زمانی آغاز می‌شود که دکتر رباتنیک دوباره بازمی‌گردد. این بار، او با یک همکار جدید به‌نام ناکلز سر و کله‌اش پیدا شده است. او به‌دنبال زمردی می‌گردد که می‌تواند تمدن‌ها را نابود کند. به همین ترتیب، سونیک هم با دستیار جدید خود به‌نام تیلز متحد می‌شود تا با هم به یک ماجراجویی جدید برای نجات دنیا بروند؛ آن‌ها باید زمرد را پیش از اینکه به‌دست افراد اشتباه بیفتد، پیدا کنند.

مبارزه سونیک و ناکلز در تریلر جدید فیلم Sonic the Hedgehog 2

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Sonic the Hedgehog 2 بیندازیم:

شان کین | سی نت

۸۰ از ۱۰۰

سونیک خارپشت 2 دقیقا همان دنباله مطمئن و محکمی است که با تماشای قسمت اول، انتظارش را داشتم؛ اثری با فیلمنامه واضح‌تر و جوک‌هایی که باعث خنده شما می‌شود. این فیلم همچنان آن فضای خانوادگی و دوست‌داشتنی نسخه اصلی را حفظ می‌کند و وارد دنیای بازی‌های کلاسیک می‌شود تا یک دنیای سینمایی برای این نماد محبوب سگا ایجاد کند.

بردلی راسل | توتال فیلم

۶۰ از ۱۰۰

با وجود برخی اشتباهات، شخصیت محبوب بازی‌های ویدیویی سگا ثابت کرد که یک موفقیت گذرا نیست و حالا حالاها در دل طرفداران جای دارد.

پیتر دبروژ | ورایتی

۵۰ از ۱۰۰

مدت زمان یک ساعت و نیم برای این فیلم کاملا مناسب بود اما تبدیل شدن آن به ۲ ساعت و تغییرات دیگری که ایجاد شد، فیلم سونیک 2 را بسیار ضعیف کرد؛ باعث شد که علمکرد این فیلم آنطور که باید و شاید خوب نباشد و همچون قسمت قبلی، ذوق و شوق مخاطب را کامل تخلیه کند.

ملاقات سونیک با تیلز روی هواپیما در فیلم Sonic the Hedgehog 2

کلاریس لوری | ایندیپندنت

۴۰ از ۱۰۰

نه در هیچ نقطه‌ای در این فیلم و نه در کل قسمت قبلی مجموعه، به نظر می‌رسید هیچکس متوجه نمی‌شود که سونیک در مرکز یک فیلم لایو اکشنی دقیقا چه کار می‌کند و چطور عمل می‌کند.

اولی ریچاردز | تایم اوت

۴۰ از ۱۰۰

استعدادهای زیادی در این پروژه و روی صفحه‌نمایش دخیل هستند؛ اما تک تک آن‌ها چندین برابر بهتر از متریال این فیلم هستند. امیدواریم که فیلم سونیک ۳ (اثری که قطعا ساخته می‌شود)، تا حد زیادی فیلمنامه خود را ارتقاء دهد.

دیوید جنکینز | لیتل وایت لایز

۲۰ از ۱۰۰

یک شوخی وجود دارد که مردم می‌گویند: «فیلمنامه این فیلم می‌توانست پشت یک دستمال کاغذی هم نوشته شود!» اما درباره فیلم سونیک 2 می‌توان اینطور گفت که انگار آن دستمال کاغذی با آثار باستانی چند جلدی برابری می‌کند؛ زیرا محتوای بسیار کمی در این اثر مایوس کننده وجود دارد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Sonic the Hedgehog 2 نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، ما هم آن را به شما دوستان خوبی زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده