نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۳

تلاش شورانر سریال Halo برای دوری از ارائه یک اقتباس صرف از بازی هیلو

استیو کین، شورانر سریال Halo در گفت‌وگو با رسانه‌ی ورایتی اظهار داشت که برای تولید این اقتباس تلویزیونی تنها به بازی‌های مجموعه توجه نشده است.

یک روز تا پخش نخستین فصل سریال Halo (هیلو) باقی مانده است و طرفدارها منتظر تماشای آن از شبکه آنلاین پارامونت پلاس هستند. این پروژه ظاهرا برای مدتی طولانی در برزخ توسعه گرفتار بود و از عوامل متعددی مانند وضعیت فیلم‌نامه به‌عنوان موانع بر سر راه تولید آن نام برده شد. به‌هرشکل این سریال نهایتا با تمام فراز و نشیب‌ها ساخته شده است و اخیرا سازندگان دیدگاه‌های خود درباره‌ی ساخت آن را به اشتراک گذاشتند.

استیو کین، شورانر سریال Halo: ما بازی‌های این مجموعه را در نظر نگرفتیم و درباره‌ی آن‌ها صحبت نکردیم. کاراکترها و دنیای هیلو را مورد توجه قرار دادیم

با اینکه رویکرد سازنده‌ها در سریال Halo به‌صورت کامل مشخص نیست، اما ظاهرا بازی‌های این مجموعه‌ به‌عنوان منبع اقتباس آن در نظر گرفته نشده است. استیو کین، شورانر سریال هیلو که ساخت سریال The Last Ship (آخرین کشتی) را در کارنامه دارد، به‌تازگی جزئیات جدیدی از این اقتباس مورد انتظار را به اشتراک گذاشت. این شورانر می‌گوید با اینکه با توسعه‌دهندگان بازی‌ها برای تولید سریال Halo مشورت می‌کردند، اما نمی‌خواستند خود را محدود به بازی‌ها کنند.

استیو کین در این‌باره توضیح داد: «ما بازی‌های این مجموعه را در نظر نگرفتیم و حتی درباره‌ی آن‌ها سخن به میان نیاوردیم. ما کاراکترها و دنیای هیلو را مورد توجه قرار دادیم. بنابراین هیچ‌گاه از اینکه با یک بازی ویدیویی سروکار دارم، احساس محدودیت نکردم». پابلو شرایبر، بازیگر نقش چالش‌برانگیز مستر چیف در اقتباس لایو-اکشن Halo نیز درباره‌ی دنیای سریال اظهار داشت: «غنا و ژرفای این دنیا فورا هوش از سر آدم می‌برد. این بی‌نهایت هیجان‌انگیز است؛ چراکه برای خلق آن به تهیه‌ی مقدمات و تمهیداتی در حجم وسیع نیاز است».

مستر چیف درکنار سایر کاراکترهای سریال Halo

پابلو شرایبر نقش مستر چیف، جن تیلور نقش کورتانا، ناتاشا مک‌الهون نقش دکتر کاترین هالزی، چارلی مورفی نقش مکی، شبانه اعظمی نقش مارگارت پاراگونسکی، بوکیم وودبین نقش سورن-۰۶۶، یرین ها نقش کوان ها، پارانگوسکی نقش مدیر ONI، الیوی گری نقش میراندا کیز، کیت کندی نقش کای-۱۲۵، ناتاشا کولزاک نقش ریز-۰۲۸، بنتلی کالو نقش واناک-۱۳۴ و دنی ساپانی نقش کاپیتان جیکوب کیز را در سریال Halo ایفا می‌کنند. این سریال برای پخش در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۲ (۴ فروردین ۱۴۰۱) از شبکه‌ی پارامونت پلاس برنامه‌ریزی شده است.

شرکت پارامونت پیش از شروع فصل اول هیلو از تمدید سریال برای فصل بعدی خبر داد. با اینکه اطلاعات زیادی از فصل دوم در دسترس نیست، اما دیوید وینر، سازنده‌ی سریال Brave New World به‌عنوان یکی از شورانرها و تهیه‌کنندگان اجرایی آن معرفی شد. این اقتباس تلویزیونی به ماجرای درگیری بین بشریت و یک تهدید بیگانه با نام Covenant در قرن ۲۶ می‌پردازد.

مدتی قبل کیکی ولفکیل از استودیو ۳۴۳ اینداستریز توضیح داد که این سریال بخشی از داستان اصلی جهان هیلو نخواهد بود و درعوض خط داستانی خود را خواهد داشت که از آن با عنوان Halo Silver Timeline (خط زمانی نقره‌ای) یاد می‌شود. وی گفت: «این خط داستانی راهی برای تمایز قصه‌ی سریال با داستان کنونی مجموعه بازی هیلو را پیش پای ما قرار می‌دهد. این‌گونه می‌توانیم هم خط داستانی اصلی و هم داستان سریال را حفظ کنیم تا بدون تداخل با یکدیگر، تجربه‌ی شایسته و درخور رسانه‌های خود را به طرفدارها ارائه دهند».

استیون اسپیلبرگ، کیکی ولفکیل، جاستین فالوی، داریل فرانک، استیون کین و کایل کیلن به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی سریال Halo فعالیت می‌کنند. سازندگان این اقتباس تلویزیونی می‌گویند که بی‌تردید این سریال همه‌ی طرفدارها را راضی نخواهد کرد؛ به‌خصوص که می‌خواهد چهره‌ی کاراکتر مستر چیف را نشان دهد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده