نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۴

پیوستن جاش هارتنت به فیلم Oppenheimer کریستوفر نولان

جاش هارتنت قراردادی را برای نقش‌آفرینی در فیلم Oppenheimer شرکت یونیورسال پیکچرز امضا کرد که کریستوفر نولان به صندلی کارگردانی آن تکیه زده است.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که کریستوفر نولان کماکان ستاره‌های جدیدی را به فهرست روبه‌رشد بازیگران فیلم Oppenheimer (اوپنهایمر) شرکت یونیورسال پیکچرز اضافه می‌کند. رسانه‌ی ددلاین به‌نقل از منابع آگاه می‌گوید که جاش هارتنت با امضای قراردادی به جمع بازیگران فیلم پرستاره‌ی بعدی کریس نولان پیوسته است. این هنرپیشه‌ی ۴۳ ساله‌ی آمریکایی در این فیلم به بازیگرانی سطح بالا نظیر امیلی بلانت، مت دیمون، رابرت داونی جونیور، فلورنس پیو، رامی ملک و کیلین مورفی ملحق می‌شود.

در فیلم Oppenheimer کیلین مورفی در نقش جی. رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتم ظاهر می‌شود که نقش پررنگی در پروژه‌ی منهتن داشت؛ پروژه‌ای که در زمان جنگ جهانی دوم به ساخت نخستین بمب اتمی منجر شد. این فیلم برای اکران در تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۲ (۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳) در نظر گرفته شده است؛ در همان بازه‌ی زمانی‌که طی برخی از سال‌های گذشته معمولا برای اکران آثار کریستوفر نولان کنار گذاشته می‌شد. این تاریخ تقریبا دو هفته قبل از سالگرد پرتاب بمب در شهر هیروشیما است. درحال‌حاضر معلوم نیست که جاش هارتنت نقش چه کاراکتری را در فیلم اوپنهایمر بازی خواهد کرد.

تصویر جولیوس رابرت اوپنهایمر (پدر بمب اتمی) در کنار کریستوفر نولان، کارگردان بریتانیایی

یونیورسال وظیفه‌ی توزیع فیلم Oppenheimer در سراسر جهان را برعهده دارد و این فیلم را در آمریکای شمالی روی پرده‌های سینما می‌فرستد. کریستوفر نولان نه‌تنها سکان هدایت فیلم را در دست دارد، بلکه درکنار اما توماس و چارلز روون از شرکت اطلس اینترتینمنت به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی پروژه فعالیت می‌کند. فیلم اوپنهایمر براساس کتابی برنده‌ی جایزه پولیتزر با نام American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer (پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر) نوشته‌ی کای بیرد و مارتین جی. شروین فقید ساخته می‌شود.

کریستوفر نولان زمانی جاش هارتنت را برای ایفای نقش شوالیه‌ی تاریکی در فیلم Batman Begins (بتمن آغاز می‌کند) در نظر داشت، اما درنهایت کریستین بیل برای این نقش انتخاب شد. اکنون پس از گذشت این سال‌ها جاش هارتنت دوباره فرصت همکاری با کریس نولان را به‌دست آورده است. بی‌تردید کارگردان نامزد جایزه‌ی اسکار فیلم Oppenheimer متوجه عملکرد درخشان جاش هارتنت در فیلم Black Hawk Down (سقوط شاهین سیاه) و فیلم Pearl Harbor (پرل هاربر) شده است که دو دهه بعد با این هنرپیشه‌ی توانمند دست همکاری می‌دهد.

جاش هارتنت، ستاره‌ی فیلم Black Hawk Down، سال شلوغی را پشت سر گذاشت و در سال ۲۰۲۱ میلادی در فیلم Wrath of Man (خشم مردانه) به کارگردانی گای ریچی نقش‌آفرینی کرد. این بازیگر در فیلم Operation Fortune: Ruse de guerre (عملیات فورچون: ترفند جنگی) با بازی جیسون استاتهام و سریال مهیج The Fear Index (شاخص ترس) نیز به ایفای نقش می‌پردازد.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده