نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۷

دفاع پیتر دینکلیج از پایان سریال Game of Thrones

پیتر دینکلیج، بازیگر نقش تیریون لنیستر سریال Game of Thrones گفت که واکنش‌های منفی را حاصل ناراحتی طرفداران از اتمام سریال می‌داند.

هشدار: این خبر بخش‌هایی از داستان سریال Game Of Thrones را فاش می‌کند.

سریال فانتزی بازی تاج و تخت از شبکه HBO با هشت فصل در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید. فصل آخر این مجموعه بین طرفداران پرشمار آن اختلاف ایجاد کرد و عده‌ی زیادی از پایان‌بندی داستان رضایت نداشتند. جرج آر. آر. مارتین، نویسنده کتاب بازی تاج و تخت اخیرا در مصاحبه با نشریه Screen Rant گفت که به مقامات HBO «التماس کرد» تا سریال را برای دو فصل دیگر تمدید کنند. زیرا به عقیده‌ی او هنوز جای پرداختن به داستان وجود داشت.

حالا و در مصاحبه‌ی پیتر دینکلیج با نشریه The New York Times از او سؤال شده است که آیا به عقیده‌ی وی سریال در زمان مناسبی به پایان رسید یا خیر. بازیگر تحسین‌شده‌ی نقش تیریون لنیستر در پاسخ به این سؤال توضیح داد: «من فکر می‌کنم زمان مناسبی بود؛ نه کمتر و نه بیشتر. هیچکس نمی‌خواهد استقبال مخاطبان را از دست بدهد. اگرچه مطمئن نیستم که این سریال اصلا می‌توانست [استقبال آن‌ها را از دست بدهد].

اما فکر می‌کنم که علت نارضایتی طرفداران از پایان بندی سریال این بود که به هر حال آن‌ها از پایان این رابطه‌ ناراحت بودند. دیگر قرار نبود این اثر ادامه پیدا کند و طرفداران به‌نوعی نمی‌دانستند حالا باید با یکشنبه شب‌های خود چه کار کنند. آن‌ها می‌خواستند سریال بیشتر ادامه پیدا کند و این کاملا طبیعی بود تا از اتمام آن ناراحت باشند».

تیریون لنسیستر در سریال Game Of Thrones

او در ادامه اضافه می‌کند: «ما باید کار را همان موقع تمام می‌کردیم. چون که این سریال همیشه به غیرمنتظره بودن و شکستن تصورات قبلی شهرت داشت؛ شخصیت‌های شرور داستان به قهرمان تبدیل می‌شدند و قهرمانان به شرور. پس اگر گذشته‌ی این سریال را خوب بشناسید، حتما می‌دانید که یک شخصیت ظالم لزوما از ابتدا به‌عنوان یک ظالم شروع نمی‌کند. صحبت‌های من یک بخش داستان را اسپویل می‌کنند. اما مشغول صحبت در مورد پایان بندی سریال و تحول آن شخصیت هستم.

شخصیت‌پردازی همیشه به‌طور تدریجی انجام گرفت و من واقعا عاشق این بودم که قدرت چطور این انسان‌ها را فاسد می‌کند. وقتی که طعم قدرت را بچشید، چه اتفاقی برای آرمان‌های اخلاقی شما می‌افتد؟ می‌دانید، انسان‌ها کلا شخصیت‌های پیچیده‌ای هستند».

اگر گذشته‌ی این سریال را خوب بشناسید، حتماً می‌دانید که یک شخصیت ظالم لزوماً از ابتدا به‌عنوان یک ظالم شروع نمی‌کند

پیتر دینکلیج از طرفداران صحنه‌ی مشهور اپیزود پایانی سریال است. جایی که اژدهای دنریس تارگرین (امیلیا کلارک) تخت آهنین را با شعله‌های آتش خود می‌سوزاند و به عقیده‌ی دینکلیج، این اتفاق همه‌ی بحث‌هایی را که درباره حاکم نهایی وستروس مطرح بود، به پایان می‌رساند. وی در این‌باره می‌گوید:

«این نوعی بی‌احترامی و در عین حال هوشمندانه است که سازندگان سریال درواقع گفتند: «ساکت باشید، موضوع اصلا این نیست». آن‌ها مدام این کار را می‌کردند؛ جایی که شما یک تصور [از سریال] داشتید و آن‌ها چیز دیگری را ارائه می‌کردند. این خصوصیت این اثر بود. هر کسی در حین تماشای این سریال داستان خود را در سر داشت. اما فکر می‌کنم داستان هیچ کس به اندازه‌ی چیزی که در خود سریال ارائه شد، خوب نبود».

نمایی از سریال Game Of Thrones

در حال حاضر چند اسپین-آف Game Of Thrones در دست ساخت هستند تا جهان آن را گسترش بدهند. اولین اثر، سریال House of the Dragon خواهد بود که سال آینده آماده‌ی پخش می‌شود. «خاندان اژدها» داستان سلسله‌ی تارگارین را دنبال می‌کند و اتفاقات آن ۳۰۰ سال قبل از مجموعه‌ی اصلی بازی تاج و تخت رخ می‌دهد.

پدی کانسیدین، ریس ایفانز، مت اسمیت، الیویا کوک، سونویا میزونو، اما دارسی، استیو توسینت، ایو بست و فابیان فرانکل از جمله بازیگران این سریال هستند. گفته می‌شود علاوه‌بر این، سه سریال اسپین آف انیمیشنی دیگر نیز از دنیای «نغمه‌ای از یخ و آتش» ساخته می‌شوند که یکی از آن‌ها به امپراطروی طلایی Yi Ti می‌پردازد؛ داستانی که در سری رمان A Song Of Ice And Fire جرج آر آر مارتین به آن پرداخته شده است.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع nme
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده